Oeps: extra map in knoppenbalk Finder -> probleem opgelost

Ik was mijn harde schijf aan het bekijken in Finder.

Nu heb ik een map gesleept naar de knoppenbalk van Finder zelf tot juist naast het invulvak voor het doorzoeken van je HD.

Nu staat daar een extra map en wanneer ik daar op klik gaat Finder rechtstreeks naar de map. Fijn.

Alleen hoe verwijder ik nu die map weer? Vastnemen en eruit slepen of naar de prullenmand slepen lijkt niet te werken.

Billy

Ik heb net zelf gevonden. Gewoon even met CTRL en dan een muisklik erop. Zo verkrijg je een extra menu waaruit je het onderdeel kan verwijderen.

Toch soms handig die 2 knops muis i.p.v. de orginele van Apple zelf :wink:

Billy

pas even je titel aan dat het opgelost is, kunnen anderen daar gebruik van maken of hoeven ze niet te proberen het voor je op te lossen.

daan.

Is gebeurd :)

Billy

[quote:8304c01186="Billy"]Toch soms handig die 2 knops muis i.p.v. de orginele van Apple zelf :wink: [/quote:8304c01186] Contextuele menuutjes zijn zóóóóó Windows.... :wink:

Dan op de MacManier: wegslepen met de cmd(=Appeltje) toets ingedrukt houden (dit geld bv ook voor de menubalk-items; en hiermee kun je ook in beide gevallen de items van positie verwisselen), of anders nog via: menu Weergave>Pas knoppenbalk aan…> nu kun je de map zonder ‘hulp’-toets wegslepen.

Wat zeg je hiervan? :stuck_out_tongue: :wink:

Net even geprobeerd en inderdaad. Die opties lukken ook!

Bedankt.

Billy