oeroud adesboek over naar iPad

Onlangs heb ik met enthousiaste verhalen mijn vrouw verleid. Om een iPad te kopen, wel te verstaan. Want ze heeft een PowerBook G4 (OS X 10.4) uit ongeveer 2005 waarvan de toetsen al onleesbaar zijn geworden maar die overigens nog braaf alles doet wat er ooit van verwacht mocht worden. Omdat ze die PowerBook zo lang gebruikt heeft zit er inmiddels een omvangrijk adresboek op, en nu verwacht ze van mij dat ik haar vertel hoe ze dat over kan zetten. Rechtstreeks, via iTunes, lukt dat niet. Ik heb zelf een MacBook Pro uit 2008 (OS X10.5.8) en het is me wel gelukt om vandaar mijn eigen adresboek over te zetten naar mijn eigen iPad.
Kan iemand mij vertellen hoe ik met deze middelen dit probleem oplos?

Je kunt haar Adresboek exporteren in een archief. Zo kun je het importeren in Adresboek op een nieuwere Mac. Op die manier kun je al die contacten synchroniseren met je iPad.

[img]/uploads/community/50433fae230e8465257b8c0ea27372b978ea8a14_0.jpg[/img]

Kan je het adresboek niet exporteren en importeren op de iPad?

Edit: zo ongeveer als hierboven net voor mij is uitgelegd. ;-)

Dankjewel Yggdrasil en Hansi. De methode is helaas niet zonder meer uitvoerbaar, omdat op de oude Powerbook in Adresboek de optie 'exporteer' niet bestaat.

Inmiddels staat het oude adresboek in twee versies op het bureaublad van mijn MBP, als abbu oftewel reservekopie van 6,8MB en als vCards-bestand van bijna 350KB. Verbijsterend verschil.
Dat vCards-bestand kan ik alleen maar importeren in mijn eigen adresboek, en dat is niet de bedoeling.
Met de abbu wordt mij als enige optie geboden om mijn eigen adresboek te laten overschrijven door die abbu.

De nieuwe vraag is nu dus hoe ik die abbu of de vCards naar mijn vrouw's iPad krijg, en of die daar dan wel iets mee zal k├║nnen. Kunnen ze op de iPad ook vanuit Mail in haar contacten gezet worden?
Bij voorbaat dank.

begin eerst met het maken van een abbu van je eigen adresboek :)
en zet even iCloud synchronisatie uit.
vervolgens kun je de oude abbu importeren en deze in een aparte groep zetten.
bij het synchroniseren kun je dan aangeven welke groep gesynchroniseerd moet worden.