Office 2004: de moeite waard om te upgraden?

[url=http://www.microsoft.com/mac/products/office2004/office2004.aspx?pid=office2004]Office 2004[/url] is uitgebrecht. Is het de moeite waard om te upgraden?

Entourage ziet er leuk uit, vooral de view in 3 kolommen. Maar op een 15 inch scherm lijkt me dat dan ook niet echt werkbaar.

Office X werkt nog steeds prima. Is Office 2004 niet meer geschikt voor Mac OS X 10.3 of hoger?

ik zal er geen geld aan uitgeven. Over een tijdje zal die wel 'verkrijgbaar' zijn.

Yep, Ik heb al een tijdje de student versie en die doet het perfect en is zelfs sneller dan Office X. Ook het printwerk ziet er beter uit. Het interface is praktisch hetzelfde, dwz alles wat je in Office X had, zit in Office 2004 op dezelfde plek. Je kunt er zo verder mee werken. Bovenstaande geldt voornamelijk voor Word. De rest gebruik ik nauwlijks.

Maar als Office X het bij jouw goed doet, dan geldt waarschijnlijk : If it works, don’t fix it. (IBM)

[/code][/b]

interessant. MS Office is het enige software dat ik ooit gekocht heb (studenten licensie that is...) nieuwe dan ook maar komen. office X doet nummering en inspringen nog wel eens in de war maken, ik hoop dat dat gefixt is. En captions bij figuren gaat ook niet altijd goed. Als ze dat gefixt hebben ben ik weer een tevreden mens...

De nieuwe Entourage 2004, is stukken beter geworden. Zeker op het vlak van beveiliging zitten er tal van nieuwe functies in. Wat ik eigenlijk niet snap is waarom ze deze dingen ook niet in hun windonese versies stoppen, bv: geen beelden downloaden, waarschuwingen voor het openen vanattachments, verhinderen dat je adresboek gebruikt wordt door anderse software, verhinderen dat andere software mails gaat versturen etc.... Blijkt dus maar eens te meer dat deze nieuwe macversie weer beter scoort dan de windoows versie. Het bekijken in drie kolommen op een 15 inch powerbook gaat voortreffelijk en is heel overzichtelijk.

Ik zou zeggen: doe een [url=http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=office2004td]TestDrive[/url] en bekijk zelf of je het de moeite wward vindt. Als ik jou was, zou ik het doen. Office begint een snel en behoorlijk slim pakket te worden, al blijft stabiliteit (in elk geval op mijn oude iBook 466) een beetje de achilleshiel. Niettemin ben ik er erg tevreden over.

stabiliteit is op dit ogenblik nog steeds top! en zoals reeds gezegd zijnde is het pakket een stuk sneller geworden. Jammer vind ik wel dat je je adresboek niet kunt importeren in entourage.

Omdat wij op kantoor een MS Proxy server gebruiken moet ik op mijn iBook in Entourage v.X iedere keer handmatig aangeven of ik wel of niet de proxy server wil gebruiken. Met de nieuwe Entourage hoeft dat niet meer! Die zoekt nu zelf uit of er via een proxy server moet worden gewerkt. Dus ik hoef alleen nog maar van netwerk locatie te wisselen en zo hoort het ook!

Nog heel even wachten, krijg dinsdagavond een training van Microschoft, en een volledige versie cadeau.... Ben benieuwd.....

[quote:bb9913a180="Fuji"]... Jammer vind ik wel dat je je adresboek niet kunt importeren in entourage.[/quote:bb9913a180] Dat kun je als volgt doen: Open adresboek, selecteer 'alle', ga naar 'bestand' en selecteer 'groep vcard'. Bewaar die op je bureaublad. Open entourage/adresboek, sleep de 'goep vcard' naar het adresboek en hopla, alles staat erin.

[quote:d9a751cf35="passenger"]Nog heel even wachten, krijg dinsdagavond een training van Microschoft, en een volledige versie cadeau.... Ben benieuwd.....[/quote:d9a751cf35]

Hoe ben jij aan een uitnodiging geraakt?

Ik ben nogal gehecht aan m’n Entourage. De nieuwe ziet er wel leuk uit, maar kan die ook werkelijk meer? Alles kan ik doen met Entourage. Zie niet in waarom ik zou moeten upgraden?

In Office X zijn de printmogelijkheden nogal slecht geïmplementeerd. Zo te horen is dat blijkbaar opgelost. Maar ik maak sporadisch PDF’jes, heel zelden printen op papier. Meestal is het documenten uitwisselen met Windows Office gebruikers. Ik merk dat er zeer simpele zaken niet correct uitwisselbaar zijn. Bijvoorbeeld lijsten en tekst onderlijnen. In Office X is alles correct, maar open je het bestand in Windows Office dan zijn de bolletjes van de lijsten mee onderstreept wat nogal lelijk oogt.

Ik ben nog steeds zeer tevreden van Office X en ik kan leven met de tekortkomingen. Staat er ergens een lijst wat er allemaal is aangepast aan Office ten opzichte van versie X? Zou ik wel handig vinden.

Geen idee..... Verspreid hem al wat jaren, maar ben benieuwd. Tik er meestal briefjes mee, krijg hem nu legaal. Moet kunnen.

via het werk van mijn moeder even aanvragen :) ik denk dat ze daar een organisatie licentie hebben, want zo kregen we zo de Office X for Mac. Best handig en voordelig :) volgende week even regelen :p

[quote:dca4444996="digitalguru"]Wat ik eigenlijk niet snap is waarom ze deze dingen ook niet in hun windonese versies stoppen, bv: geen beelden downloaden, waarschuwingen voor het openen vanattachments, verhinderen dat je adresboek gebruikt wordt door anderse software, verhinderen dat andere software mails gaat versturen etc.... [/quote:dca4444996]

Dat hebben ze volgens mij ook juist in de nieuwste versie van Outlook (2003) op het Windowsplatform gestoken. Die eerste paar in ieder geval, die laatste ben ik niet zeker. Maar 't zit er volgens mij in, hoor :).

Voor wat betreft Office 2004: ik ben vooral geïnteresseerd in Word, want dat gebruik ik het meest. En wat me opvalt aan Word v. X is dat het af en toe best heel traag kan zijn met typen, en dat vind ik best irritant, eigenlijk. Is dat in Word 2004 opgelost? Want dat zou voor mij al een reden zijn om te upgraden. Maar als dat niet zo is dan houd ik dat geld lekker in mijn zak, want zoveel nuttige nieuwe dingen zitten er voor mij dan ook weer niet in, en ik ben maar student ;).

Kan OFFICE 2004 boven op OFFICE 2003 zonder nieuw [i:46b7fd64f1]serialnumber[/i:46b7fd64f1]?

[quote:521c3b4cc4="wouterve"]Maar als dat niet zo is dan houd ik dat geld lekker in mijn zak, want zoveel nuttige nieuwe dingen zitten er voor mij dan ook weer niet in, en ik ben maar student ;).[/quote:521c3b4cc4]

nou, die 14 euro incl verzendkosten is toch niet zoveel geld?

zodra surfspot m heeft bestel ik m wel, al weet ik niet of ze transatlantisch verschepen voor dat geld :slight_smile:

Tja, ik zit er ook over te twijfelen, maar heb nog enkele 'issues'. Ik wil graag een functionaliteit zoals Crm4Mac die biedt, maar zonder G5 power vind ik CRM veel te traag en zwaar voor mijn huidige machine. Ik heb het idee dat het nieuwe Project Center in Entourage nagenoeg hetzelfde doet. Ook vind ik het Adressbook van Apple eigenlijk veel te knullig. Misschien dat ik met Office 2004 toch weer terug switch van de Apple apps (mail, adressbook en ical) naar Entourage.

Mij is wel opgevallen dat als ik de data van Apple Mail in Entourage importeer, ik een HELE hoop mailtjes kwijt raak. Die worden op de een of andere manier NIET geimporteerd. Heeft iemand daar (andere) ervaring mee ?

Het schijnt overigens -maar dat vond ik niet in de testdrive- dat ook Entourage een sync optie heeft met randapparatuur. Als dat zoiets zou zijn als bijvoorbeeld iSync (voor kalender en adressen) met mijn blue-tooth mobile, dan zou dat heel mooi zijn. Is dat bekend bij iemand ?

Wanneer is 2004 trouwens te koop in Nederland ??

[quote:ee026119d4="hanzwillem"] nou, die 14 euro incl verzendkosten is toch niet zoveel geld?

zodra surfspot m heeft bestel ik m wel, al weet ik niet of ze transatlantisch verschepen voor dat geld :)[/quote:ee026119d4]
Hm, ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in :wink: .

[quote:954adc78ca="Rolf"]Ook vind ik het Adressbook van Apple eigenlijk veel te knullig. Misschien dat ik met Office 2004 toch weer terug switch van de Apple apps (mail, adressbook en ical) naar Entourage.[/quote:954adc78ca]

Mail en Address Book vergelijk ik altijd met Outlook Express en Adress Book van Windows. Goed voor basiszaken en huis/tuin/keuken-gebruik maar daar blijft het ook bij.

[quote:99f8f15190="Josh"]Kan OFFICE 2004 boven op OFFICE 2003 zonder nieuw [i:99f8f15190]serialnumber[/i:99f8f15190]?[/quote:99f8f15190]

Euh… Welke Office 2003? Die bestaat alleen voor Windows. Office 2004 komt ook beschikbaar als upgrade voor Office vX. Binnenkort leverbaar, weet nog niet precies wanneer, al krijg ik hem dinsdag. Hoop dat het de pro-versie is, kan ik eindelijk eens al die leuke virusjes openen… :smiley: