Office 2004 via Surfspot

Op de website Surfspot.nl (software website speciaal voor studenten en mensne in het onderwijs) zag ik Office 2004 staan voor nog geen 50 euro. Er stond echter bij dat het niet werkt wanneer je aangesloten bent op een netwerk (thuis of op school). Weet iemand misschien hoe dit zit? In ons studentenhuis heb ik namelijk internet via een netwerk en zou dan dus geen gebruik kunnen maken van office, heel vaag.

Bij mij werkt het prima op zowel m'n iMac als m'n MBP. Volgens mij zelfs tegelijk op beide machines. En uiteraard zitte ze allebei op het netwerk...

Onzin, gewoon kopen. Werkt perfect op alle machines waarop ik het heb geinstalleerd. Microsoft heeft overigens op dit moment een actie dat als je nu Office 2004 koopt er straks gratis 2008 bij krijgt. [url=http://www.microsoft.com/netherlands/mac/promo/office2008.aspx]Klik[/url].

Even met de natte vinger: Ik meen dat Office voor de Mac controleert of de licentiesleutel al ergens op het netwerk voorkomt. Wanneer de office-applicatie al ergens op het netwerk met die sleutel actief is, geeft het daarvan een melding en sluit dan af. Je kunt dus geen twee keer dezelfde Word tegelijk in het netwerk hebben lopen. Maar je kunt wel op dezelfde sleutel op de ene machine Word en op een andere Excell laten draaien. De volle prijsversie staat -dacht ik- daarentegen drie installaties (lees: gelijktijdige gebruiken) toe. Maar de verstandige netwerkgebruiker heeft sowieso al Little Snitch lopen. Als het goed is, kun je Office voor dat wilde gewandel daarmee op de vingers tikken.

[quote:282c4eeb4a="MacTS"]Onzin, gewoon kopen. Werkt perfect op alle machines waarop ik het heb geinstalleerd. Microsoft heeft overigens op dit moment een actie dat als je nu Office 2004 koopt er straks gratis 2008 bij krijgt. [url=http://www.microsoft.com/netherlands/mac/promo/office2008.aspx]Klik[/url].[/quote:282c4eeb4a] Dat gaat waarschijnlijk niet werken, de versie die Slim! in ieder geval aanbiedt is Office 2004 Professional (en ik denk dat Surfspot ook Professional aanbiedt) en die versie valt niet onder deze actie.

Betaal 29 euro meer en ga voor iWork '08. Sneller, mooier, praktischer, intuitiever... Je kies toch ook voor OS X boven Windows, waarom dan gaan voor MS Office boven iWork?

@Trabant: Je hebt gelijk. Ik krijg met 2x Word open ook een melding waarna er een wordt afgesloten.

[quote:41994a3eb8="enigmacodedname"]Betaal 29 euro meer en ga voor iWork '08. Sneller, mooier, praktischer, intuitiever... Je kies toch ook voor OS X boven Windows, waarom dan gaan voor MS Office boven iWork?[/quote:41994a3eb8] Daar heeft ieder zijn reden voor, ik kies voor Office omdat de compatibiliteit met Windows office bestanden naar mijn ervaring beter is.

Ik meen me te herinneren dat de Slim!-versie werkt voor 3 computers.: 1 ouder en 2 studenten. Dat van het niet accepteren van 2 Word-versies op een netwerk klopt, maar met een verschillende licentie werkt het wel weer. Dat zou ook wel erg raar zijn. En volgens mij werkt het ook als je niet verder gaat dan versie 6 van de Office-update. Het is maar een weet. Voor het overige werkt de Surfspot- versie van Office prima. Je moet wel iets doen (medewerker of student) bij een aangesloten instelling. En je kan/mag maar een (1) stuks aanschaffen. :P

Zet je firewall aan, dan is dat gekoekeloer van Office op andere netwerkcomputers meteen afgelopen

Het is idd de professional versie. Enk dat ik het misschien toch maar gewoon ga proberen met iWork '08 en dan eventueel later wel office neem mocht ik het alsnog nodig hebben of fijner vinden. Dan kan ik in ieder geval wachten op een goedkope versie via surfspot (als ie voor september komt tenminste, anders ben ik geen student meer).

Overigens, de Surfspot versie (Office 2004) vraagt niet om een serial. Het lijkt me sterk dat elke CD een eigen code krijgt om een zo een maximaal aantal gebruikers op een netwerk toe te staan. Tot dusver lijkt het me dat je ongelimiteerd kan installeren in een netwerk. (je zal maar een gezin hebben met 10 kinderen...)

[quote:e81831b81e="enigmacodedname"]Betaal 29 euro meer en ga voor iWork '08. Sneller, mooier, praktischer, intuitiever... Je kies toch ook voor OS X boven Windows, waarom dan gaan voor MS Office boven iWork?[/quote:e81831b81e]

Dit is echt weer onzin he… bij mij start iWork (opvallend) veel trager op dan Word. En praktischer? ik gebruik Pages al een tijdje en moet nog steeds zoeken naar bepaalde functies.