Ik draai sinds vandaag de officiele versie van Office 2008, maar ik ben nog niet zo te spreken over de wijze waarop dit programma omgaat met Spaces en Expose. Zeker als je meerdere Word-vensters hebt openstaan, geeft hij in Expose niet alle vensters weer, sommige venster opent hij in een andere Space. Het is het nog allemaal niet. Dergelijke zaken zaten overigens ook al in de Beta. Vreemd dat daar weinig aan is gedaan.
Ik draai Leopard en Office op een MBP 2CD, 2GB intern.
Ongetwijfeld. Maar als je veel moet schakelen tussen verschillende Spaces is het knap hinderlijk als je steeds een ander word-venster cq. niet het goede word-venster voor je krijgt. En pas na wegklikken van die vensters weer bij je oorspronkelijke document bent.
Hah, zelfde probleem heb ik ook. Je kunt verslepen wat je wilt maar alle vensters blijven in 1 space. Overgens, wanneer ik daarna expose druk, krijg ik zo'n raar blauw vierkant. Wanneer ik over een venster heen ga met de muis.
[quote:491d113292="AntiStar"]Hah, zelfde probleem heb ik ook. Je kunt verslepen wat je wilt maar alle vensters blijven in 1 space. Overgens, wanneer ik daarna expose druk, krijg ik zo'n raar blauw vierkant. Wanneer ik over een venster heen ga met de muis.[/quote:491d113292]
[quote:5a81d5b23b="iFreaky"]Is er ook al een Nederlandse versie van Office 2008 verkrijgbaar?
Zo niet, wanneer komt Office 2008 dan uit?[/quote:5a81d5b23b]
Nederlandse versie: 20 februari
Ik dacht dat die integratie er zou zijn maar ik kan nergens vinden (ook niet in de helpfunctie) hoe ik een foto uit mijn iPhoto bibliotheek kan invoegen in Word. Heeft iemand dit al gevonden?
Wat een lelijke icoontjes (in de dock) heeft dat nieuwe Office zeg :?
Ik ben even aan t testen geslagen, maar het valt me tot nu toe tegen.
2004 in Rosetta is net zo snel (zo niet sneller) als 2008, zowel qua opstarten als qua werken...
Daar moeten wel héél veel features tegenover staan (die ik waarschijnlijk tóch nooit gebruik) ;)
Ik heb Office 2008 ook geïnstalleerd om het te testen, maar mij valt het ook tegen. Ik ga steeds meer de neiging krijgen om iWork maar eens een kans te geven.
Weer die belabberde interface met meerdere losse venstertjes die over je hele scherm zwerven. De snelheid is ook nog steeds relatief slecht, alhoewel ie wel beter is dan bij de oude (Rosetta) Office 2004.
[quote:442b56c263="Cenobyte"](...) Ik ga steeds meer de neiging krijgen om iWork maar eens een kans te geven.(...)[/quote:442b56c263]
En dan iedere keer je bestand moeten exporteren om het in Word formaat op te slaan? De hele wereld om ons heen gebruikt Microsoft Office.
Als je nou in Pages - net als in Word - kon kiezen om standaard in een ander bestand op te slaan, dan wist ik het ook wel ja...
[quote:b142f13d96="rbrems"][quote:b142f13d96="Cenobyte"](...) Ik ga steeds meer de neiging krijgen om iWork maar eens een kans te geven.(...)[/quote:b142f13d96]
En dan iedere keer je bestand moeten exporteren om het in Word formaat op te slaan? De hele wereld om ons heen gebruikt Microsoft Office.
Als je nou in Pages - net als in Word - kon kiezen om standaard in een ander bestand op te slaan, dan wist ik het ook wel ja...[/quote:b142f13d96]
Ja idd, zou toch heel simpel moeten zijn om deze functionaliteit toe te voegen…ik zou dan ook meteen switchen naar iWork
Ik ben ook niet te spreken over de snelheid. Nauwelijks een verschil met 2004. Terwijl via parallels Word 2007 opstart na 2 sec.
EDIT: tip voor de meeste gebruikers: Leg dat venster (gallery) waar je alle verschillende soorten documenten ziet gewoonweg af. Daardoor alleen start hij opmerkelijk sneller op. (onder de settings tab van het kadertje zelf, dus niet bij de word preferences)