Office er bij kopen?

Ik ben er hard mee bezig om een Ibook (800Mhz/14.1) te kopen (heb nog geen ervaring met een Mac, alleen Windows op workstations en tekst-based Linux op m'n servers.)

Alleen nu geldt die actie dat je Office v.X voor een bepaald bedrag er bij kunt kopen. Nu zit ik een beetje te dubben of ik Office er bij moet kopen of niet. Ik zag dat je bij OSX Appleworks krijgt.
Wat ik meestal doe met een Office pakket is een briefje typen en presentaties van school downloaden (Powerpoint).

Ik heb ook al een beetje rond gekeken op wat P2P netwerken, en nu heb ik al wel een bestand kuch Office v.X Full Retail.sit kuch van 97 MB gevonden, maar ik heb geen idee of dit de goeie office is, maar alle progs lijken er wel in te zitten.
(Trouwens als deze laatste alinea niet mag, haal hem dan maar weg.)

Ik geloof dat je een volledige Office X voor zo'n 235 euro kunt meenemen. Ik moet je zeggen, als privegebruiker heb ik meestal niet zo'n moeite met illegale software, maar ik zou het in dit geval wel doen. Voor een dergelijk pakket betaal je anders een dikke 800 euro, het is een goede deal.

Hoewel je met AppleWorks behoorlijk wat kan, als het om simpele toepassingen gaat. Alleen briefjes tikken en powerpointpresentaties bekijken, dat kan prima met AppleWorks. Wat dat betreft een lastige. Compatibiliteit is in elk geval het probleem niet…

Gewoon downloaden, Microsoft kan wel zonder die paar euro's. :)

Adriaan

Als je in het voorgezet onderwijs zit kun je vaak goedkoop aan legale sosftware komen. Dat heb ik ook gedaan. Zo heb ik bijvoorbeel offfice v X voor slechts € 22,= kunnen kopen (legaal met licentie). Kijk maar eens op www.slim.nl. De school moet wel een overeenkomst met dit bedrijf afgesloten hebben.

Ook geldt dat vaak voor schoolgaande kinderen in het voortgezet onderwijs. (Tenminste wel op mijn onderwijsinstelling).

Misschien een leuk detail: de kortingsactie op Office is door MS en Apple in het leven is geroepen omdat de verkoopcijfers van Office X nogal tegenvielen.

Ben absoluut voorstander van legale software maar voor privé gebruik acht ik dat onnodig. Uitgebreidere software is in de eerste plaats gemaakt voor commerciële doeleinden. Voor bedrijven 'a must'; voor privé gebruik 'a choice'. Van elke software zou een uitgeklede versie moeten zijn voor privé gebruik zoals Adobe Elements. Dit pakket is voor de thuisgebruiker gemaakt en dan zou het wel wenselijk zijn het legaal te kopen. Het is daarom commercieel dom (denk ik) dat andere software bedrijven zoiets niet doen, want dat zou aardig wat meer centjes in het laatje brengen, toch?

Paul

Voor de liefhebbers van "ergens-op-het-net-downloaden". Sinds Service Release 1 bestaat een database met gefraudeerde ID nummers die worden geblokkeerd. :roll:

Die database wordt met de updater meegestuurd. Er zijn genoeg nieuwe serials van na de update, en die werken perfect. Uiteraard zal bij de volgende update dit lijstje wel weer langer worden, maar meer dan een lichte irritatie is het niet.

Het vervelende van deze methode is dat sommige mensen met een legale versie zo wel de pineut zijn. Al heeft MS toegezegd dat di egevallen bekeken zullen worden, en in de meeste gevallen zal het slachtoffer wel een nieuwe serial of versie krijgen.

[quote:6796d5e4a2="araminta"] Het vervelende van deze methode is dat sommige mensen met een legale versie zo wel de pineut zijn. [/quote:6796d5e4a2]

:smiley:
Ik had niet anders verwacht! Hebben Quark en Microsoft eigenlijk hetzelfde PR adviesbureau?

Je bent alleen de klos wanneer je zelf je ID nr. op zo'n "ik-wil-alles-gratis-server" zet. Eigen schuld dikke bult. Don't blame Microsoft.

Ben ik niet met je eens. Freelancers/uitzenders bij (middel)grote bureaus kunnen flink wat nummertjes verspreiden, zonder dat de eigenaar het in de gaten heeft. En dan is er nog de optie van de rancuneuze ex-werknemer...

Natuurlijk gaat men dan onvoorzichtig met registratienummers om, maar het vertrouwen van werkgevers is soms erg groot. Daarnaast vind ik het dan toch een situatie van de ‘bestolene’ straffen voor de diefstal.

[quote:04234615b2="michelvdb"]Je bent alleen de klos wanneer je zelf je ID nr. op zo'n "ik-wil-alles-gratis-server" zet. Eigen schuld dikke bult. Don't blame Microsoft.[/quote:04234615b2]

Voor de vorige Office hadden ze al vrij snel een serienummergenerator. Die zal voor v.X ook vast wel gaan komen (of misschien is 'ie er al wel)…

Dus: blame Microsoft. Hetgeen min of meer een default houding zou moeten zijn, trouwens. :wink:

Waarom Microsoft de ezelsstamp geven? Wie is schuldig? De [i:40f9a8f880]Stroper[/i:40f9a8f880] of de [i:40f9a8f880]Boswachter[/i:40f9a8f880]. Sommigen willen wel eens de regels omkeren. Ik werk op een Mac omdat ik dit leuk vind. Heb ik daarom recht op Microsoft te schelden? Ik wil in deze materie liever een beetje rationeel blijven. :wink:

Helder en geldig, maar de [i:80484df1fd]boswachter[/i:80484df1fd] moet toch de [i:80484df1fd]stroper[/i:80484df1fd] pakken? Microsoft pakt in deze en passant de betalende klant (koning?) omdat ze niet kunnen voorkomen dat mensen softwarelicenties stelen.

[quote:19aa0b2d8a="michelvdb"]Ik werk op een Mac omdat ik dit leuk vind. Heb ik daarom recht op Microsoft te schelden?[/quote:19aa0b2d8a] Jazeker. Dat wist je nog niet? Da's nou juist het leuke van de Mac. :wink:

Maar goed. Principieel gesteld blijft het illegaal gebruik van Office diefstal, maar dat impliceert in mijn ogen niet dat MS het recht heeft om serienummers te gaan blokkeren. Helpen doet het trouwens ook niet.

Slotje?

[quote:30e2935c34="araminta"] Slotje?[/quote:30e2935c34]

Op Office!? :lol:

Ik geloof dat die download die je gevonden hebt niet de juiste is want toen ik hem downloade een jaar geleden was ie iets van meer dan een 100mb.

En ik zou hem echt niet kopen of je moet echt wel een reden hebben om Office elke dag te moeten gebruiken. Zelfs die 235,- vind ik veel te duur voor Office. Tot over een paar weken wist ik de prijs zelfs niet van office en dacht dat hij ongeveer iets van een 125 € zou kosten. Dat is het in mijn ogen ook waard. En idd de serials worden met elke update veranderd maar een week later staat er weeral een nieuwe serial online.

En Michelvdb heeft gelijk. Als je een Mac hebt heb je geen reden om op Microsoft te schelden. Maar vermits wij allen nog steeds elke dag in aanraking komen met Microbucht kunnen we ons nog elk moment van de dag vermaken met verwensingen naar het hoofd van Bill & Co te zwieren
Trouwens we gaan de windonezen toch niet enkel dat voorecht gunnen alhoewel ze er veel reden toe hebben. :lol: