Office gebruiken op meerdere Macs

Ik ken iemand die een nieuwe iMac bestelt en die kan als aanbieding Office 2004 voor de helft van de prijs er bij kopen. Je betaalt in eerste instantie het hele bedrag en dan moet je de streepjescode, serienummer enz. van die Mac insturen en dan krijg je de korting terug. Kan je nu die Office ook op een andere Mac gebruiken (als die andere Mac uitstaat mag het volgens mij, want je gebruikt de software maar op 1 machine tegelijk) of vraagt hij dan om een serienummer en controleert Office dan (online) of het op de goede Mac geinstalleerd staat?

Dat kan je denk ik op zoveel Macs gebruiken als je wilt maar strikt gezien is het wel maar voor die ene Mac legaal.

Mijn office mocht op drie macs geinstalleerd worden.

En dat heb ik ook gedaan, ik ben alleen bij de derde een beetje kwijt geraakt welke twee ik al had gebruikt en ik heb hem ook nog wel eens stiekem uitgeleend.

Nog nooit iets van gemerkt met updaten.

Maar moet je bij het installeren ook een serienummer ingeven? Het gaat dus om Office 2004.

Ja, in een netwerk worden de serienummers gecontroleerd, maar online gebeurt dat niet.

Ja, vergeten. Er zaten drie codes bij.

[quote:f43549a839="wjgmspeedy"]Ja, in een netwerk worden de serienummers gecontroleerd, maar online gebeurt dat niet.[/quote:f43549a839]Hoe kun je dat zo zeker weten? Ik wil natuurlijk geen problemen veroorzaken voor de eigenaar van het pakket. Het is vrij makkelijk om ip-adres en serienummer door te sturen denk ik.

[quote:4c94b75a74="MvdM"][quote:4c94b75a74="wjgmspeedy"]Ja, in een netwerk worden de serienummers gecontroleerd, maar online gebeurt dat niet.[/quote:4c94b75a74]Hoe kun je dat zo zeker weten? Ik wil natuurlijk geen problemen veroorzaken voor de eigenaar van het pakket. Het is vrij makkelijk om ip-adres en serienummer door te sturen denk ik.[/quote:4c94b75a74] Ik denk niet dat ze individueel op zoek gaan gaan naar zondenaars (ongeveer ieder individu in de windowswereld heeft Office illegaal). Komt daar nog eens bij dat jij hen dan op jouw beurt kan aanklagen wegens schending van jouw privacy. Ik zou mij geen zorgen maken.

Het overgrote deel van de niet-zakelijke MS-office gebruikers heeft zijn installatie daarvan te danken aan een al tig keer gekopieerd schijfje van dat handige neefje, de buurman, een collega of iemand van de handwerk- of kanarieclub. Van Word gebruiken die mensen doorgaans amper meer dan Wordpad biedt, van Excell en Acces en andere mogelijkheden van het pakket snappen ze al helemaal niets, "maar zet het er toch maar op als je toch bezig bent". Een particulier zal niet snel de volle poet betalen voor het Officepakket. Dat weet MS ook wel. Omdat het in de praktijk toch nauwelijks loont met de BSA ieder huishouden te doorzoeken en ook een illegale Officegebruiker MS in elk geval marktaandeel geeft, laten ze het vooreerst maar zo.

De koper van de Mac kan tenslotte de ongebruikte office ook besluiten door te verkopen. Het nummer etc van de Mac is nodig voor de korting. Dat is wat anders dan de licencekey van het pakket. Als Office op een netwerk zijn eigen licence-key tegenkomt, meldt het dat en zal een van de twee applicaties moeten stoppen.

ALls er toch een Mac wordt besteld, kijk dan gelijk even bij de luidsprekers: de harman kardon soundsticks II kun je bij aankoop van een nieuwe Mac ook voor €139,- krijgen. Misschien zijn er wel meer van dat soort leuke kortingen.

enkel in netwerk geeft hij een error

gaat zonder probleem, sterker nog, ik heb gewoon de “Microsoft Office 2004” uit de programma-map naar mijn ipod gesleept en op een andere Mac in de programma-map gesleept en hij doet het gewoon…

zonder codes of…

Ik weet dat de SURFSPOT.NL-Office-schijfjes "Slim" werden (worden??) aangeboden. Daarin hoefde je dus geen licentienummer op te geven. Maar nummer dat stond dan wel op de Mac bij de info over Word c.s. (en neem ik aan ook op de PC). Ik kan me niet voorstellen dat alle schijfjes een ander licentienummer hadden ingebakken. Ergo: er zijn zeer veel Officepaketten in Nederland met dezelfde licentienummers. Legaal dus. (in elk geval dat pakket van mij. :P )

Vinkje uitzetten in deze firewall-instelling en … :sealed: :wink: [img:21b62ea945]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11514[/img:21b62ea945]