Ik heb een probleem met mijn MAC (OSX Lion) met daarop Office for MAC 2011. Ik gebruik voor mail outlook. Op een bepaald moment wilde Outlook niet meer opstarten en kreeg ik de melding dat de identiteit opnieuw moest worden opgebouwd. Dat heb ik getracht te doen.
Bij het opnieuw opbouwen van de identiteit worden vijf stappen doorlopen: (1) Scannen, (2) Verifiëren, (3) Records kopiëren naar nieuwe database, (4): gegevens herstellen. Stap 1 tot en met 3 worden zonder problemen doorlopen, stap 4 ook gedeeltelijk, totdat de melding verschijnt: 'Uw database kan niet opnieuw worden opgebouwd. [-18000]'.
Nu heb ik op internet gezocht en heb een aantal dingen gevonden op de website van Microsoft, waarin voorgesteld wordt de identiteit opnieuw op te bouwen en als dat niet lukt, een nieuwe identiteit aan te maken. Dat eerste lukt dus niet, het tweede wel, maar dan zijn alle gearchiveerde mails uiteraard weg. Ik heb een back-up via Time Machine en heb getracht de map 'Main Identity' (uit: Mac HD > Bibliotheek > Gebruikers >Gebruikersnaam > Documenten . Microsoft User Data >Office 2011 Identities) uit een eerdere back-up terug te zetten, maar ook als ik dat doe krijgt ik hetzelfde resultaat (namelijk: dat de identiteit niet opnieuw kan worden opgebouwd).
Ik ben ten einde raad, weet iemand wat ik nog zou kunnend doen?
Ik hoor graag als jullie iets weten, suggesties zijn welkom, evenals vragen.
Heb je al zelf geprobeerd de database te kopiëren? En hoe groot is die database qua MB/GB? Kan het zijn dat er niet genoeg vrije schijfruimte is op je HD? Je hebt nl. minimaal de grootte van je database nodig om een kopie te kunnen maken.
@Macmaus: ik heb geprobeerd de database te kopiëren. De grootte is rond 8 GB. Een ruimteprobleem lijkt mij niet aan de orde (heb ca 350 GB ruimte vrij).
@heliasje: De main identity heb ik al verwijderd en opnieuw aangemaakt, echter zonder resultaat. Ik heb de main identity verwijderd en vervolgens een nieuwe aangemaakt in Microsoft Database Utility.
En heb je al geprobeerd, als je die nieuwe Identity hebt aangemaakt, om de oude database te importeren? Voorkeuren van Outlook al weggegooid? Opstarten door te dubbelklikken op het programma-icoon met Shift-Alt en Cmnd toets ingedrukt.
En anders zou je het misschien kunnen proberen met een schone installatie van Office, eventueel met een andere gebruiker aangemaakt. Het zijn allemaal wel vrij voor de hand liggende oplossingen, maar wellicht zit er iets bij wat werkt?
@heliasje: Nee, het probleem is nog niet opgelost.
@macmaus: de oude database heb ik getracht te importeren door middel van de map 'Main Identity' (uit: Mac HD > Bibliotheek > Gebruikers >Gebruikersnaam > Documenten . Microsoft User Data >Office 2011 Identities) terug te zetten met Time Machine. Misschien is er nog een andere manier om te importeren?
[quote]
Hoe verwijder ik de voorkeuren van Outlook?
[/quote]
Opstarten door te dubbelklikken op het programma-icoon met Shift-Alt en Cmnd toets ingedrukt.
Een andere manier om de 'Time Machine' backup te importeren, behalve hem terug te zetten in de map, is allereerst een schone installatie te doen, en dan of tijdens het installatie-proces óf daarna de optie 'Entourage-gegevens uit een archief of eerdere versie' te gebruiken (zit onder Bestand - Importeren).
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Heb al eens opnieuw geïnstalleerd en ook heb ik de main identity backups (3) geprobeerd om terug te zetten.
Helaas niets helpt.
Wie heeft intussen een oplossing gevonden?
Schout, is het al gelukt? Ik had afgelopen dagen hetzelfde probleem en geen van de online oplossingen hielp. Uiteindelijk heb ik Microsoft gebeld. Dat hielp een beetje, want zo kwamen we erachter dat één van de oplossingen die ik had geprobeerd wel werkte als we een bepaald mapje niet meenamen in een kopieeractie. De oplossing staat hier http://www.officeformachelp.com/2012/04/service-pack-2-sp2-14-2-0-warnings-for-outlook-users/.
Let wel, het gaat om het stuk met de subtitel Repairing a failed Identity upgrade. En let goed op dat je bij het kopieren van de genoemde mappen de map Folders NIET meeneemt. Daarover vind je ook een aantekening onder de oplossing: **[Added Oct 19, 2012] User Comment: I just got off the phone with Microsoft and there is an update to the list of sub-folders you need to copy. As of recent, you do not need to copy the “Folders” sub-folder, as it can return error number -18000. All other sub-folders you list still need to be copied over for the manual rebuild.
zojuist (nov 2016) ook een beschadigde, niet te herstellen Outlook 2011 database hersteld dmv bovenstaande tips
nieuwe identity aanmaken, alle mappen behalve Folders overzetten van beschadigde -> nieuwe identity-map (overschrijven) en dan ging bij mij de rebuild goed, en alle mails weer terug.
weer een hopelijk tevreden klant
Ik heb ook bovenstaande oplossing geprobeerd. Die werkte, alleen was de gehele mappenstructuur toen weg.
Met deze oplossing heb ik die ook terug kunnen toveren.