Office probleem

Hallo, Als ik office 2004 probeer op te starten geeft die de volgende foutmelding: Microsoft Excel cannot load the shared microsoft libraries. Het is niet alleen bij excel maar ook bij de rest van de programma's uit de Office 2004 bundel. Ik draai tiger 10.4.1.. Weet iemand van jullie hier raadt mee?

alvast bedankt

Misschien opnieuw instaleren wilt soms nog weleens helpen, je kunt ook proberen om de permissies te herstellen via, het schijfhulp progamma. Succes :wink:

Ik heb 'm al een paar keer opnieuw geinstaleerd, wat raadt je me precies aan om te doen met schijfhulp programma?

Je kunt de volumes gaan controleren en herstellen, meestal werkt het progamma daarn weer normaal, soms moet je na het herstellen de mac opnieuw opstarten. :D

Ik kom er nog niet uit, ik ben ook nog niet zo bekend met de Mac.. heeft iemand nog ideeen?

Gewoon opnieuw installeren lijkt me de snelste, simpelste en meest effectieve manier...

We zullen het proberen,

eerst wat heb je allemaal gedaan met office iets verwijderd of versleept?
En wat heb je precies gedaan om het te herstellen, opnieuw instaleren, schijfhulp progamma?

Ik heb Office nu meerdere malen eraf en erop gedaan, het schijfhulp programma ook uitgevoerd. Het gekke is dat ik Office wel direct van de cd-rom kan openen maar niet als ik het instaleer, het lijkt wel alsof er bij het instaleren iets wordt overgeslagen..

heb je office verwijderdt met het progamma remove office? zo ja dan kun in vinder nog zoeken naar office bestanden, als die nog op de schijf staan dan allemaal gewoon naat de prullebak slepen en legen, mac opnieuw opstarten en weer proberen te instaleren.

Waarschijnlijk blijven er nog office bestanden op de schijf staan.

Probeer eerst eens OfficeUpdate te draaien [b:60a7e9ed0b]voordat[/b:60a7e9ed0b] je een Office app opent, dus het hele handeltje naar de meest verse versie brengen en dan nog eens een proberen.

Kan eventueel ook zijn dat je nog oude office in de prullenbak hebt, dan probeert ie hem vanaf daar op te starten en dat lukt niet