office x compattible? - word runt niet op PC

Here's the situation: office x draait perfect, ik kan makkelijk Word, Excel en PP van een PC op de mac draaien. Helaas moet ik (wegens geldgebrek) mijn prints op de universiteit uitdraaien, op een pc-netwerk. Tot mijn grote verbazing kan ie wel Excel-bestanden lezen, maar geen Word-documenten (ook niet met MAC-instellingen)

Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt,
ERik

Hoi Erik, Ik neem aan dat je bedoelt dat de pc jouw mac-bestanden niet wil openen. Op zich vreemd, want dat moet gewoon kunnen. Misschien dat er op de pc een hele oude versie van Word staat en het daarom niet werkt. Wat je kan proberen is om je bestand als .rtf (Rich Text Format) weg te schrijven. Dit moet in principe door de meeste tekstverwerkers geopend kunnen worden.

Succes,
Pieter

waarschijnlijk staat er idd een oude versie van word op de pc. Oplossing: in office bestand opslaan als een ouder word-bestand. (onder opslaan als).

Zo krijg je ook het probleem met powerpointprecentaties. Alle effecten die hij niet kent gaat hij anders maken. Dus alles op de kop en doet rare dingen die je op je mac niet ziet…

Soms werkt rechtermuisknop en openen met... Word ook. Heb het probleem ook wel eens gehad.[B]

Opslaan MET extensie wil ook wel es helpen, anders snapt windows het al helemaal niet. Of de universiteit overtuigen dat ze beter Mac's kunnen aanschaffen :p Nou veel succes!

thanx voor de reacties. TXT-tje is voor mij geen optie, moet ik een heel verslag opnieuw lay-outen. De rechtermuisknop is proefondervindelijk getest, zonder resultaat spijtig. Dan ga ik dus maar voor de .doc

in ieder geval bedankt!
ERik

Ik ben geen Word kenner, maar ik dacht dat als je het als RTF weg schrijft de lay-out gewoon overeind blijft. Nog een andere optie is om het als PDF weg te schrijven.

[quote:post_uid4]Dan ga ik dus maar voor de .doc[/quote:post_uid4]

Zonder extentie werkt nix op de PC. :wink:

hadie ERic...

khoop intussen dat het gelukt is…

ene Mmmarco, als je geluk hebt, werkt het met extentie op een pc ook niet :wink:

ERik dus... sorry

is me wat met al die ERik en Eric MacErik etc

Op de Mac bestand inderdaad extensie .doc geven. Dom systeem!

:wink: