Offset Drukker gezocht

ik zoek voor een klant van mij een offset-drukker, die aangeleverde A4 sticker vellen (voorgestansd), in 4 kleuren plus UV-Oplichtende vernis kan drukken.

UV oplichtend vernis... is dat geen zeefdruk?

die uv-oplichtende vernis komt gewoon uit een potje hoor :P en kan zo door de drukpers. een normale drukkerij zou t wel moeten kunnen

... en toch denk ik dat je het niet bij een ofsetdrukker kwijt kan. Zijjn rubberdoek zou naar zijn mallemoer gaan van voorgestansd materiaal. Bovendien, als de voorgestansde vellen iets te ver zijn doorgestansd heb je al kans dat ze eruit breken voordat ze bij de uitleg zijn, en geen enkele drukker wil die stickers tussen zijn tandkransen hebben. Ik denk toch dat zeefdruk de beste optie zou zijn. Trouwens ook al eens nagedacht over de oplage? Bij een kleine oplage zou je toch minimaal 5 drukgangen krijgen, want je gaat daarvoor geen dure 4- of 5 kleurenpers voor instellen. (of je moet bereid zijn om een heleboel geld voor dat project neer te tellen)

[quote:9c1b93c945="Ema(r)c"]... en toch denk ik dat je het niet bij een ofsetdrukker kwijt kan. Zijjn rubberdoek zou naar zijn mallemoer gaan van voorgestansd materiaal. Bovendien, als de voorgestansde vellen iets te ver zijn doorgestansd heb je al kans dat ze eruit breken voordat ze bij de uitleg zijn, en geen enkele drukker wil die stickers tussen zijn tandkransen hebben. Ik denk toch dat zeefdruk de beste optie zou zijn. Trouwens ook al eens nagedacht over de oplage? Bij een kleine oplage zou je toch minimaal 5 drukgangen krijgen, want je gaat daarvoor geen dure 4- of 5 kleurenpers voor instellen. (of je moet bereid zijn om een heleboel geld voor dat project neer te tellen)[/quote:9c1b93c945]

Het is een A4 vel, waarin 1 groot etiket in is gestansd, oplage ±125.000
Offset is de enigste mogelijkheid, FC-werk in raster 60 / 70 wil vlgs. mij niet echt kunnen bij een zeefdrukkerij.

[quote:fbb5c8797d="Ema(r)c"]... en toch denk ik dat je het niet bij een ofsetdrukker kwijt kan. Zijjn rubberdoek zou naar zijn mallemoer gaan van voorgestansd materiaal. Bovendien, als de voorgestansde vellen iets te ver zijn doorgestansd heb je al kans dat ze eruit breken voordat ze bij de uitleg zijn, en geen enkele drukker wil die stickers tussen zijn tandkransen hebben. Ik denk toch dat zeefdruk de beste optie zou zijn. Trouwens ook al eens nagedacht over de oplage? Bij een kleine oplage zou je toch minimaal 5 drukgangen krijgen, want je gaat daarvoor geen dure 4- of 5 kleurenpers voor instellen. (of je moet bereid zijn om een heleboel geld voor dat project neer te tellen)[/quote:fbb5c8797d]

Ik werk bij een offset drukkerij (bij de pre-press) en wij bedrukken zonder problemen voorgestanste vellen (door ons zelf gestanst of ingekocht bij de fabriek (Avery e.d.). Ik heb nog nooit gehoord van onze drukkers dat er rubber doeken kapot van gaan, noch dat er stickers achter blijven.
En om 5 kleuren te drukken heb je geen 5 kleuren pers nodig. Er zijn opdrachten van 7 tot 8 kleuren sluit werk die bij ons op een één kleuren pers worden gedrukt.

[quote:33dd693e1c="Onno Groesz"] Ik werk bij een offset drukkerij (bij de pre-press) en wij bedrukken zonder problemen voorgestanste vellen (door ons zelf gestanst of ingekocht bij de fabriek (Avery e.d.). Ik heb nog nooit gehoord van onze drukkers dat er rubber doeken kapot van gaan, noch dat er stickers achter blijven. En om 5 kleuren te drukken heb je geen 5 kleuren pers nodig. Er zijn opdrachten van 7 tot 8 kleuren sluit werk die bij ons op een één kleuren pers worden gedrukt.[/quote:33dd693e1c]

Ik ben drukker en je wilt niet weten wat voor ellende ik in de loop van de jaren al meegemaakt heb met voorgestansde etiketten. Avery is wel een van de beste op het gebied van etiketten, maar ook deze maatschappij levert af en toe bagger. Ik zei niet dat het op een 5-kleurenpers gedrukt moest worden, ik zei alleen dat het een beetje duur was om een 5-kleurenpers voor een kleine oplage in te stellen. Ik wist nog niet dat het om een oplage van 125.000 stuks ging.

@Gauloises Volgens mij is het veeel goedkoper om het op een grootformaatpers te laten drukken en later uit te stansen, mits de klant erop staat zelf het papier te leveren.

[quote:7b0a8378c6] Er zijn opdrachten van 7 tot 8 kleuren sluit werk die bij ons op een één kleuren pers worden gedrukt. [/quote:7b0a8378c6]

Heb je dan geen last van papierdeformatie?

[quote:d1e06d9d39]Heb je dan geen last van papierdeformatie?[/quote:d1e06d9d39]

Ik weet niet wat papierdeformatie is maar ik heb het nagevraagd en de 7 en 8 kleuren opdrachten werden vaker op de 2 kleuren pers gedrukt, dus maar 4 keer door de pers. (ik zal volgende keer eerst navraag door voor dat ik dingen ga lopen blaten :slight_smile: )

@Ema(r)c: De meeste van de voorgeslitte vellen zijn door ons zelf geslit, dus hebben we alle controle over de kwaliteit en verdere verwerkbaarheid. Maar drukkers zijn geen drukkers als ze niet klagen (lees ook DTP-ers en ander beroepsgedeformeerden)

Ik hoop dat je drukker wel enige vorm van klimaatregeling en luchtbevochtiging heeft! Dus "papierdeformatie" zou niet moeten kunnen. Of.... de drukker heeft zijn tegendruk zo strak staan! :wink: Wat bij stickers drukken ook erg van belang is, is het soort drukpers en welke inleg heeft deze drukpers? En als het echt niet lukt kun je het altijd nog laten Boekdrukken (wel beetje hoge oplage). Bij Gravure de Vries kunnen ze allles bedrukken weet ik. (http://www.gravuredevries.nl)

De BatiMan groet U
:lol: