OhPhoneX / NetMeeting : video werkt, geluid niet

Met hulp van dit forum (en een hele hoop eigen geprobeer) heb ik een verbinding weten te leggen tussen m'n Mac met OhPhoneX en een WindowsPC met NetMeeting...

…nu blijkt echter dat er alleen beeld wordt verzonden en ontvangen…
…en dat er geen geluid doorkomt (in beide richtingen)

iemand enig idee wat er mis kan zijn ??

(de basis geluidsinstellingen staan zowel op de Mac als op de PC reeds goed,
beide kunnen ‘hun eigen’ geluid opnemen en afspelen…)

Dank !!
Toon.B

hangt er een router tussen? zo ja, dan moet je wellicht een aantal poorten doormappen. weet even niet uit m'n hoofd wel H.323 gebruikt...gebruik Google even :)

ik heb her-en-der uitgevonden dat de volgende poorten open zouden moeten staan voor NetMeeting :

389
522
1503
1720
1731
1024-65535
137
138
139

…de poorten 1024-65535 zouden zelfs open moeten staan voor zowel TCP als UDP…
…maar hoe je dat doet heb ik nog niet uitgevonden…

…ik las ergens iets over NetInfo, maar dat was erg onduidelijk…

enig idee ??

Dank !!
Toon.B

[quote:c331f78bfb="Toon.B"]ik heb her-en-der uitgevonden dat de volgende poorten open zouden moeten staan voor NetMeeting :

389
522
1503
1720
1731
1024-65535
137
138
139

…de poorten 1024-65535 zouden zelfs open moeten staan voor zowel TCP als UDP…
…maar hoe je dat doet heb ik nog niet uitgevonden…

…ik las ergens iets over NetInfo, maar dat was erg onduidelijk…

enig idee ??

Dank !!
Toon.B[/quote:c331f78bfb]

137, 138, 139, 522 en 389 kun je weg laten. dan hou je dus alleen 1503, 1720 en 1731 over. dit zijn TCP poorten niet UDP.
de dynamische poorten (1024 - 65535) hoef je niet open te zetten, want tegenwoorden ondersteund elke router DNAT (Dynamic Network Address Translation). DNAT zorgt voor het openen en sluiten van poorten voor dynamisch opgebouwde verbindingen.

dan moet het lukken :slight_smile:

als dit echt niet lukt zou je ook eens naar iVisit kunnen kijken. dit is een AV (Audio Video) chat applicatie zowel onder windows als mac os x draait. die gebruik ik zelf altijd om met m’n windows vriendjesch te AV chatten :slight_smile:

Dank voor je reactie Tomaat,

maar het probleem bleek uiteindelijk heel ergens anders te liggen :

OhPhoneX can vanwege copyright-regels geen gebruik maken van de G.723-1 audio-codec die NetMeeting gebruikt bij het bellen via een inbel-verbinding.

De oplossing was uiteindelijk het installeren van de GSM / MS-GSM codec in NetMeeting.

Die heb ik hier gevonden (met dank aan Roger Hardiman) :
ftp://vulture.dmem.strath.ac.uk/pub/openh323/netmeeting_gsm/

…eigenlijk best logisch dat er geen audio-communicatie kan plaatsvinden als er niet op beide computers dezelfde audio-codec gebruikt wordt…

Succes !!
Toon.B