ok shit man!!!

hallo!

ik heb een probleem: lees eerst dit…

Nu heb ik maar gewoon Mac OS X opnieuw geinstalleerd…
Maar…
Ik ging eerst Mac OS X.1.5 erop zetten en wil mbv de upgrade CD Mac OS X.2 erop zetten. Ik heb drie partities: “X bootdisk” (eerste 8 gig.), “9 Bootdisk”, en “Databunker” (de rest).

OS X.1.5 wil gewoon installeren, geen enkel probleem, maar nou komt het gekke.
Als ik Mac OS X.2 wil installeren zegt ie op het moment dat ik de installatieschijf moet kiezen, dat het niet kan omdat “X Bootdisk” niet in de eerst 8 gig zit, maar dat is dus wel zo…

Wie o wie kan mij helpen???

(Voor de duidelijkheid: Mac OS X.1.5 loopt dus wel gewoon)

Misschien heb ik het wel helemaal fout, maar kan je jaguar er niet gewoon opzetten via clean install ipv upgrade?

Ik begrijp ook niet waarom je niet gewoon gelijk 10.2 erop gooit...

dat kan volgens mij helemaal niet. Omdat het een upgrade disc is...

Maar het kan zijn dat ik het fout heb. In dat geval: hoe moet het dan?
Want volgens mij zegt ie als ik het probeer te installeren: Het kan niet omdat er geen eerdere versie van Mac OS X is gevonden.
Maar ik ga het vanmiddag proberen dus ik laat het wel weten…

10.2 moet je gewoon kunnen installeren, zonder 10.1.x.

is trouwens ook aan te raden, krijg je namelijk een beter systeem van.

nou ik weet niet wat ik fout doe dan... Maar ik krijg te zien dat ik eerst een eerder versie van Mac OS X moet hebben geinstalleerd om de upgrade CD van Mac OS X.2 te kunnen gebruiken.

Eerst deed alles het gewoon, maar dat kan komen omdat ik alles van mijn oude 6 Gig. HD naar mijn nieuwe 40 Gig. HD heb gekopieerd.
Maar hij zou het gewoon moeten doen, omdat mijn opstartpartitie in de eerste 8 Gig zit. Maar als ik Mac OS X.1.5 dus wil upgraden (het installeren van Mac OS X.1.5 lukt dus gewoon wel!), dan zegt hij dat het niet kan omdat de opstartpartitie niet in de eerste 8 gig. zit!
Ik kan ook niets aanvinken als “clean install” of iets dergelijks…

Iemand nog tips aub :sealed: