OLE_Obj

Hoe kan je een 'OLE_Obj' dat vanaf windws wordt gestuurd ook in osx 'mail' bekijken? Da's toch eigenlijk triest dat we maccers dat weer niet kunnen lezen....

OLE objecten zijn weer één van de vele mooie niet-open standaards die Bill ons biedt, en neen die kunnen wij niet openen, in elk geval niet als je ze in Mail.app ontvangt.

Of is er iemand die Entourage gebruikt en het wel kan?

Een Ole Obj, ook wel Com of ActiveX genoemd is een leuk speeltje dat je op een website of in een mail kunt steken. Als je dit speeltje wilt openen vraagt Internet Explorer of Outlook je of je de maker van dit ding vertrouwt. Jaa, zeg je dan als Windows gebruiker. Op dat ogenblik kan dit ActiveX dingetje met je computer doen wat ie wilt. Files Deleten, Spyware of Wormen installeren, en dan je machine gebruiken om op elk moment van de dag reclame voor pr0n en online gambling op je machine te draaien. Of beter nog, het kan dan je machine gebruiken om Spam te versturen.

Ik denk dat je heeel blij mag zijn dat je geen OleObj kunt draaien.

By the way, Ole is wel ondersteunt in Office, al jaren zelf, dus het bestaat al jaren op de Mac.
Een ole object bevat wel uitvoerbare code, X86 code meestal, dus je moet ole objecten hercompileren om ze op Mac te laten draaien?

Nog een tip. Als je ooit op een PC moet werken, vermijd Internet Explorer en gebruik FireFox om
te surfen op het internet. Dat ding ondersteunt gelukkig geen ComObj.

OK OK ik ben al heel blij met mijn mac. Maar, het zijn gewoon excel grafieken in een mailtje. En die wil ik dus zien. En ik heb office op mijn mac. Kan dat?

In principe wel Vermits Ole in Office-Mac ondersteund is. Misschien inderdaad met Entourage. Het is wel weer een typische only windows oplossing om toe te laten dat je Com Obj kan plakken in een mail bericht. Waarschijnlijk met Copy en Paste in Outlook gedaan en ipv dat ie Jpegs maakt van de grafieken maakt hij er com objecten van. Scary :-)

maar die 'objecten' zie ik niet terug in 'mail' Geen attachment, niets. Als ik op de mac vanaf Excel in mail een grafiek plak wordt het netjes een .tiff bijlage

De afzender van de mail moet geen copy/paste in outlook doen. Dan wordt het een OLE object waar alleen windows gebruikers iets mee kunnen. (En waar ze ook al hun virussen vandaan hebben.)

De afzender moet het copy/pasten in een nieuw Excel document, dat opslaan en dan naar je mailen. Dat kan je gewoon openen in Excel OSX.