Ik heb een us versie van een voeding van een Mac Mini. Vanzelsprekend werkt deze hier niet in verband met het feit dat de stekker niet past. Maar is er niet op een eenvoudige wijze iets te doen dat hij wel werkt ?
Een verloopstuk ofzo ? Bij veel producten van apple is het zo dat deze wel werken op 220 volt. Kijk bijvoorbeeld naar een Airport Extreme Base Station. Alleen klopt daar de stekker niet.
Ik heb geen Mini maar werkt deze niet gewoon in NL met een verloop stekkertje? Zit er geen voedingsadapter bij of in die ervoor zorgt dat de stoom uit de muur omgetoverd word naar de juiste sterkte voor de Mini? Ik koop zo nu en dan producten van over de gehele wereld en heb dit probleem eigenlijk nog nooit gezien.
Kijk even op de voeding van je Mac mini of er niet gewoon op staat:
110 watt, 100VAC - 250VAC. Dan is het een voeding die je gewoon met een verloop kabel kunt gebruiken.
Veel voedingen vandaag de dag zijn geschikt voor 110-240VAC 50/60Hz, echter als ik de spec's zo eens bekijk op [url]http://www.apple.com/macmini/specs.html[/url] dan krijg ik sterk het idee dat je veel vuurwerk te zien krijgt met het gebruik van een verloopstekker.
De enige manier waarop je die Mini dus zou kunnen gebruiken is ofwel een stepdown transformator of een powersupply bestellen bij Apple klik Edit door moderator: link ingekort.
Koop een nieuwe voeding. [url=http://store.apple.com/nl/product/MA407Z/A?fnode=MTY1NDEwMQ&mco=ODAzMTk4Ng]Apple lichtnetadapter (110 W) voor Mac mini[/url]. Kost je weliswaar €55.
het ligt voor de hand dat de powersupply van de mini alle voltages aankan, omdat het ding wereldwijd wordt verkocht. Alleen het laatste stuk - met de stekker die in het stopcontact gaat - is dan anders. dat maakt wereldwijde productie een stuk makkelijker.
Maar kijk, zoals hierboven genoemd, gewoon even op de powersupply. als de hele range erop staat (100-230 V als voorbeeld) dan zit je goed.
Volgens mij koopt Apple gewoon bij derden standaard switching power supplies. En die dingen vreten echt alles. Denk zelfs dat je als fabrikant niet meer ouderwets voor 1 AC specificatie MAG leveren. Maar wellicht wat afwijkende info op de site. Ze zijn als de dood voor ontploffende iPhones, dus wellicht ook voor ontploffende power-bricks.
Nog een voordeel aan een switching power supply: als ie niet de benodigde uitgangspanning/stroom kan leveren, doet ie gewoon niks. Die aanstuur ic's zijn prima beveiligd. Zou me niks verbazen als ie zelfs in 380V heel blijft.
Dan zou je dus in principe een verloopstekker van een paar Euro bij de Blokker kunnen kopen, zoals bij bijna alle laptops en andere apparaten met een US lader.
Ik heb op mijn Mac Mini in Nederland een 110Volt adapter "US" en gewoon hier een drie-prong stekker op gezet -> werkt als een trein. Alles wat Apple maakt is 110/230 Volt :) Gewoon een nieuwe stekker in je blok steken dus :P
[quote:2056c4f90a="Napsju"]Onlangs heb ik nog een verloopplug gekocht op eBay. 41 eurocent INCL. verzendkosten vanuit Hong Kong. Een postzegel binnen NL is duurder... :evil:[/quote:2056c4f90a]
Lol, hier bij een elektronicazaak zijn ze ook maar 90 cent, maar goed, dit is wel heel cheap.
Heb ook Mac Mini uit de USA en werkt hier als een trein met powercable. (bij elecronicazaak gehaald 4,95 euro).
Inderdaad het voltage verhaal had ik eerst ook dacht dat wordt leuk. Maar niks minder waar gewoon aansluiten en klaar. :D
[quote:9060a3f966="Pieterr"]Koop een nieuwe voeding. [url=http://store.apple.com/nl/product/MA407Z/A?fnode=MTY1NDEwMQ&mco=ODAzMTk4Ng]Apple lichtnetadapter (110 W) voor Mac mini[/url]. Kost je weliswaar €55.[/quote:9060a3f966]
Gek , dat meen je toch niet :?
Je zou de TS nog een nieuwe adapter laten kopen .
Een simpel kabeltje volstaat.