Omhoog/Omlaag probleem

Hallo. Op mijn [url=http://71boxes.nl]website[/url] had ik de scrollbars weggehaald omdat dat niet mooi was in de layout. Ik heb ze nu wel tijdelijk teruggezet, want er is een (klein?) probleem(pje). Ik heb dus knopjes gemaakt die je omhoog of omlaag sturen als de pagina te lang word. Die knopjes hebben een link met een target naar mijn inlineframe. Maar als je op 'omlaag' klikt word de gehele website [b]in het iframe[/b] geladen. Dat wil ik niet, ik wil dat de pagina die op dat moment in dat iframe staat omhoog (of bij het andere knopje natuurlijk naar beneden) gaat... Iemand een idee?

Mijn idee: blijf van die schuifbalken af. Ten eerste: wat als er iemand op je site komt die een scherm heeft dat kleiner is dan waar jij op gerekend hebt? Verder zijn mensen gewend aan dat een site schuifbalken heeft wanneer niet alles in beeld past, waardoor ze op jouw site ineens niet goed weten wat ze moeten doen zonder goed op te gaan letten (en geloof me, dat kan écht niet iedereen :)).

Maak de site zonder frames (iframes of gewone), dat bespaart heel wat ellende, zowel voor jou als voor de bezoeker. Ik zie namelijk niet goed waar die frame op je site voor nodig is — je kunt de inhoud ervan net zo goed in een div of zo zetten die automatisch de goede hoogte krijgt zodat alles zichtbaar is, zonder schuifbalken. Als je dan ook de site zo aanpast dat hij de volle breedte van het venster benut, ben je ook die nutteloze zwarte ruimte aan de zijkanten kwijt en heb je ook al gauw geen verticale schuifbalken meer omdat er in de breedte genoeg ruimte is, en ook geen horizontale omdat bezoekers (zoals ik) een smaller venster hebben dan jij verwacht …

Ja inderdaad, de meest voorkomende schermresolutie is 1024x768, maar ik ken mensen die (nog) op 800x600 werken.... Past je site daarin, dan zie ik geen probleem.

Ik ben overigens meer voor dynamische sites, dan is de content, op welke schermresolutie of vernstergrootte ook, goed te beheersen.