Omruilen bij Apple store

Ik heb de Apple Store gebeld n.a.v. mijn probleem van een iBook 12" waarvan het scherm op hol slaat, terwijl hij net nieuw is. Ze vroegen of ik m wou omruilen, dus dat laat ik nu doen. Ik krijg binnenkort al een nieuwe thuisbezorgd, en de oude komen ze binnenkort ophalen. Is het nu het idee dat ik alle plasticjes en dingetjes weert op de plaats in de doos terug ga duwen of gaan ze m sowieso demonteren en maakt dat allemaal niet zo uit? Maakt het uit dat ik er nog software van derden op heb? (vast niet maar je weet het nooit zeker ;))

ik zou zeggen zodra je je nieuwe heb dan de boel overzetten naar die. de oude formateren en in de doos stoppen die ze je gaan sturen waar je de kapotte iBook in moet verzenden naar ze.

:slight_smile:

Persoonlijk zou ik zeker de schijf wissen en maken dat er geen software van derden opstaat. Herinstalleren heeft geen zin. Als ik iets terugstuur, zorg ik ervoor dat het in de staat is dat ik het gekregen heb. Dus toen ik vroeger een lawaaierige G4 terugstuurde heb ik alles netjes terug ingepakt.

Ik zou hem wel netjes verpakken, en zoveel mogelijk in de zakjes doen. Wat je niet meer hebt, heb je niet....en lijkt me ook geen probleem. Stickertjes, plakkertjes, etc hoef je niet zo precies terug te plaatsen, daar kijken ze echt niet naar. Wel zou ik je gegevens wissen. Software van derden maakt niet uit. Ze zullen je HD niet doorspitten, maar ik zou misschien wel mogelijk illegale software weg halen :o

You never know ! :smiley:

Ok bedankt iedereen, nou ik heb qua illegali alleen wat muziek gedownload :innocent: en dan nog een domme vraag, hoe moet ik de harde schijf formatteren/wissen want ik gebruik mac os x pas een paar dagen.

Ik vind het trouwens een topservice van Apple dat ik gewoon een dag nadat ik mijn probleem heb overlegd al een nieuwe binnenkrijg!! (als het goed is)

Dat is zeker top service! HAd je extra garantie afgesloten of is dit gewoon standaard garantie van Apple? Niet dat je problemen mag verwachten als je een product pas een paar dagen hebt, maar ben wel benieuwd of je sneller geholpen wordt als je extra garantie hebt afgesloten. :)

gewoon alles zo netjes mogelijk weer inpakken en de HD wissen. Als je alles door elkaar in een doos flikkert en de helft vergeet er bij te doen is er een kans dat ze het niet accepteren.

@AppletjeEitje: dit is geen geweldige service van Apple; dit is elke winkel (online dan wel in een winkelstraat) wettelijk verplicht.

Nee ik heb gewoon één jaar garantie! Ik heb de iBook pas vrijdag gekregen dus ik zit nog ruim :p

[quote:2debb4b8f4]@AppletjeEitje: dit is geen geweldige service van Apple; dit is elke winkel (online dan wel in een winkelstraat) wettelijk verplicht.[/quote:2debb4b8f4]

Nou ik had eigenlijk verwacht dat het twee weken ging duren voordat die nieuwe zou komen!

[quote:9c9c71a4af="JR88"]Ok bedankt iedereen, nou ik heb qua illegali alleen wat muziek gedownload[/quote:9c9c71a4af]

En dat is niet eens illegaal, dus dan zit je helemaal goed. :slight_smile:

[quote:c0b30ecb35="Esquare"][quote:c0b30ecb35="JR88"]Ok bedankt iedereen, nou ik heb qua illegali alleen wat muziek gedownload[/quote:c0b30ecb35]

En dat is niet eens illegaal, dus dan zit je helemaal goed. :)[/quote:c0b30ecb35]

:sealed:

Nou ik heb voor die nummers duidelijk niet betaald.

Ja, hij heeft wel een beetje gelijk. Muziek downloaden waar rechten op zitten is niet netjes, maar ook niet strafbaar. Hoe gek dat ook mag klinken.

Ik dacht dat er in Amerika en Denemarken downloaders al boetes hadden gekregen?

[quote:44e2588543="JR88"]Nou ik heb voor die nummers duidelijk niet betaald.[/quote:44e2588543]

Dat doet er niet toe: downloaden mag, aanbieden niet. Zoek maar eens in de vele draadjes die hierover bestaan. Ik hou verder :sealed:

Wel de Apple stickers houden! :D

[quote:32caf6c588="Meneer Guggenheimer"]Wel de Apple stickers houden! :D[/quote:32caf6c588]

Haha da’s een goeie!!