omzetten .avi naar .mov lukt niet met DivX Doctor 2

Vandaag van een vriend met Windows een aantal filmpjes gekregen met extensie .avi.

Quicktime kon ze niet afspelen dus heb ik de 3vix codec geinstalleerd. Toen had ik alleen geluid. Daarna nog een andere codec geinstallerd en ik kon de filmpjes bekijken. Nu wil ik die filmpjes graag op een DVD branden.
Hoe moet dat? Ik wilde ze eigenlijk met DivX Doctor 2 omzetten naar stand alone movie en ze dan via iDVD branden.

Als ik in DivX Doctor 2 de .avi wil omzetten begint het goed maar vervolgens krijg ik de melding dat Quicktime de movie gaat “flattening” en dan gebreurt er verder niets meer.

Is er een alternatief voor DivX Doctor. Ik heb gezocht maar kon nergens het probleem tegen wat ik nu heb.

Da’s toeval. Ik had zojuist exact hetzelfde probleem, Welke codec heb je geïnstalleerd waardoor je in Quicktime wel beeld en geluid kreeg?

By the way voor jouw probleem kun je het beste ffmpeg gebruiken (versiontracker). Omzetten en branden!

Als je DVD Studio Pro hebt geïnstalleerd kan je ook direct uit de QuickTime player exporteren. Je moet dan alleen opletten met de beeldverhoudingen (geen 16:9 filmpje als 4:3 exporteren).

Heb zelf ook op meerdere manieren geprobeerd een avi naar dvd via .mov en mpeg2..... maar bij mij treed altijd een lip-sinc probleem op.

Na uren puzzelen (zelfde programmanamen lees ik hier) heb ik mijn [b:8bf3f53d86].avi[/b:8bf3f53d86] goed kunnen afspelen in OS9 Classic.

Maar hoe kom je aan OS9 Classic??

Oplossing:

gewoon afspelen met VLC

en omzetten met ffmpegx (versiontracker)

Je kunt VLC gratis downloaden op de site van videolan.org Daarmee kan je bijna alles afspelen.

Probeer hier een Mpeg en een Avi bestand af te spelen met VLC, maar er gebeurd niks. Bij het Mpeg bestand alleen geluid. Bij het Avi bestand helemaal niks.

Waarom vlc?.....hebben jullie geen Mplayer?

Ook bij Mplayer gebeurd er niks trouwens.

[quote:36b9c48b5f="SoSuMe"]Da’s toeval. Ik had zojuist exact hetzelfde probleem, Welke codec heb je geïnstalleerd waardoor je in Quicktime wel beeld en geluid kreeg?[/quote:36b9c48b5f]

3ivx en DivX 5.1.1

Waarschijnlijk is je .avi met DivX, i.p.v. 3ivX gemaakt. Als dit het geval is kun je beter DivX Validator gebruiken i.p.v. DivX Doctor.

[quote:aea6630f9d="bypass"]Quicktime kon ze niet afspelen dus heb ik de 3vix codec geinstalleerd. Toen had ik alleen geluid. Daarna nog een andere codec geinstallerd en ik kon de filmpjes bekijken. Nu wil ik die filmpjes graag op een DVD branden.[/quote:aea6630f9d] Kun je ze niet vanuit Quicktime Pro exporteren als DV stream ? Die moet iDVD kunnen lezen...

Omzetten naar DV is géén goede oplossing!!!!!! Het duurt nl. behoorlijk lang voordat je je film hebt omgezet naar DV. Vervolgens wordt het in iDvd alsnog naar MPEG-2 omgezet, dus moet je nog een keer lang wachten. Het komt de kwaliteit ook niet ten goede als je het omzet naar DV.

Als ik jou was zou ik het gewoon met FFmpegX doen. Dan hoef je volgens mij niet eens DivX Doctor of DivX Validator te gebruiken. Gewoon AVI openen converteren naar DVD, (gaat ook nog eens heel snel) en VIDEO_TS map branden met bijv. Toast.

[quote:dc583afb29="bypass"]Quicktime kon ze niet afspelen dus heb ik de 3vix codec geinstalleerd. Toen had ik alleen geluid. Daarna nog een [b:dc583afb29]andere codec[/b:dc583afb29] geinstallerd en ik kon de filmpjes bekijken.[/quote:dc583afb29]

Ik zit hier met het probleem dat ik avi bestanden wil omzetten naar .mov, zodat ik ze kan bewerken in iMovie.

Met DivXDoctor krijg ik ook alleen maar geluid.
Ik ben heel benieuwd welke andere codec je hebt gebruikt om de filmpjes te kunnen bekijken??

Waarschijnlijk is je .avi met DivX, i.p.v. 3ivX gemaakt. Als dit het geval is kun je beter DivX Validator gebruiken i.p.v. DivX Doctor.