Omzetten MPEG 1 naar DVD

Sinds deze week heb ik (via ebay) voor een paar centen de hand weten te leggen op "Pirates of Silicon Valley" op CD. Probleem is dat dat het MPEG 1 bestanden zijn en mijn DVD speler er geen raad mee weet. Liever zet ik het hele spul op DVD. De kwaliteit is niet geweldig, maar het gaat ff om de inhoud. Hoe zet ik het zaakje op DVD? Heb QuickTime Pro en de laatste iLife. In de info van QuickTime krijg ik MPEG1 Muxed 320x240, Bps film 29,9 Het zaakje in hoofdstukken indelen is niet zo interessant, ook de kwaliteit zal me gezien de uitgangsresolutie een biet zijn, maar ik wil het liefst vanuit mijn warme nest als gewoonlijk de film bekijken.

Wie helpt en bij voorbaat dank.

ge kunt de mpeg1 converteren met ffmpegx, een straf programma dat ge vindt op http://homepage.mac.com/major4/ ... het programma maakt gebruik van allerlei unix commando's, 't is ff wennen maar het werkt perfect ... ook met roxio "toast" kan het, maar dat kost 100 euro zoiets ... succes ...

Het lijkt erop dat het bestand een VCD bestand is (Video CD). Dus je DVD-speler zou dit moeten kunnen afspelen. Wellicht is de structuur van de CD niet goed aangemaakt of zo. Je zou de inhoud van de CD 1 op 1 in Toast kunnen zetten en vanuit Toast een VCD maken. Die zal je DVD-speler wel kunnen afspelen (of heb je en hele oude DVD-speler?). Een andere optie is het bestand met behulp van Cleaner te converteren naar een QuickTime movie. Als je dit in iDVD importeert kun je er een DVD van maken, maar let wel dat je formaat afwijkend is van het standaard PAL formaat. Een VCD formaat is kleiner. Dus je uiteindelijke kwaliteit via de Cleaner methode zal afnemen.

Chris

Zoals chrizz al zei, het is hoogst waarschijnlijk een gewone VCD. Sommige (oude) DVD-spelers kunnen geen gebrande cd's afspelen (ze missen hiervoor een laser) en soms standaard ook geen VCD's. MPEG1 is echter ook gewoon een standaard voor DVD-video (natuurlijk wordt bijna altijd MPEG2 gebruikt). Dat betekend dat je het gemuxede bestand ook gewoon als DVD-video kan "author-en" (weet zo niet even het nederlandse woord..). Op deze manier verlies je niet nog meer kwaliteit door hem opnieuw te encoderen. Ook het alleen author-en van dat bestand kan ffmpegX prima aan.

Succes

Ps als je er niet uitkomt kan je altijd weer hier terecht of op het mac/ffmpegx forum van www.vcdhelp.com