Omzetten Quark files naar InDesign

Jaja, we gaan terug in de tijd...

Wie kan me vertellen hoe ik indesign files omzet naar quark files zonder daarbij mijn typografische specificaties te verliezen (lettercontouren en pdf zijn geen optie)

Ik moet nl voor een klant wat omzetten naar Quark…
Andersom is het geen probleem, maar van QX naar ID wel…

Plugin?

Graag Suggesties…

Gr.
Hugo

Daar kan je een plugin voor aanschaffen. Maar weet uit mun hoofd niet precies voor welke ID en QXP versies die wel/niet werkt.

bedankt macmickey... Enig idee of die van quark zelf is?

Het hangt er vanaf welke versie Quark en welke versie inDesign

Alleen Quark 6 kan geopend worden door inDesign 2.0 en CS
Ik heb mij laten vertellen dat ID CS2 ook eerdere versies van Quark kan openen.

Indesign kan alleen quark 4.x en 5.x versie openen het gebeurt vaak dat er dingen gaan verspringen dus kijk je docuement heel goed na als je dit doet

Ja van QX naar ID ken ik inmiddels al, maar nu andersom! Van ID naar QX dus!

Lees eens ff goed de vraag: Hoe kan ik iets omzetten van InDesign naar QXP....DUH!! :?

edit: dat was dus tegelijk :stuck_out_tongue:

zijn vraag is echt [b:0dcf056b44]Omzetten Quark files naar InDesign[/b:0dcf056b44]

later vertelt hij dat hij iets anders bedoelt dus niet slim hoe hij zijn KOP heeft genoemd

Noem het dan [b:0dcf056b44]Omzetten InDesign files naar Quark[/b:0dcf056b44]

ik denk dat daar mijn verwarring is ontstaan. het antwoord op de kopvraag weet ik dus niet, wel het antwoord op de vraag in je tekst... :P

Indesign naar Quark is onmogelijk trouwens dat wordt gewoon namaken succes

Er is een plugin voor maar ik kan hem zo snel ff niet vinden...Dus het moet kunnen. Of het zou willen is vraag 2. Ik ga de aanleverspecs hier veranderen. Men mag QXP aanleveren alleen niet hoger dan versie 4.4. Kill QXP!!

Edit: I hate 2 say it…U lose!!!
http://www.markzware.com/id2q/ 8)

PDF of EPS maken in InDesign en die in Quark plaatsen.

Zo doe ik het altijd als ik moet aanleveren in Quark.
Het slaat nergens op, maar het wordt gewoon geaccepteerd.

[quote:6983875702="communicatiegarage"](lettercontouren en pdf zijn geen optie)[/quote:6983875702]

Dat ging dus niet. ik denk dat hij het met die plugin moet doen. dan is de boel nl ook nog bewerkbaar.

Inderdaad [b:eb569d95a1]id2q[/b:eb569d95a1], een xtension voor Quark. Te kopen via [url=http://www.xcite-international.com/main/]www.xcite.nl[/url] voor 229 euro excl BTW.

OEPS! Sorrie voor de verwarrende kop...

Oke bedankt voor jullie reacties…

Ben inmiddels op zoek gegaan naar die plugin van QX en dan moet het allemaal te doen zijn…
ID2Q Xtension van Mark Zware voor diegene die het weten willen…

Ciao

Ik zie het keer op keer staan in het forum, wilde toch even laten weten;

Conversie van QuarkXPress -> InDesign

QXP 4, 5, 6.5 naar CS & CS2: Q2ID

Q2ID van Markzware komt ongeveer in week 43 uit, op de website van Markzware meer info.
ID2Q bestaat al een tijd, wordt binnen een paar maanden ‘ververst’ naar ondersteuning laatste softwareversies.

Met vragen, mail me gerust, altijd leuk!

John, Markzware

Voor wie het nog wil weten...

QuarkXPress-bestanden openen in InDesign CS2

InDesign kan document- en sjabloonbestanden uit QuarkXPress 3.3 of 4.1x converteren. InDesign kan ook document- en sjabloonbestanden uit meertalige QuarkXPress Passport 4.1x-bestanden converteren, zodat het niet meer nodig is om deze bestanden eerst als eentalige bestanden op te slaan. (Als u documenten wilt converteren die in QuarkXPress 5.0 of hoger zijn gemaakt, opent u de documenten in QuarkXPress en slaat u deze op in de 4.0-indeling.) Zie Een PageMaker-document of -sjabloon openen voor informatie over het openen van PageMaker-bestanden.

En het werkt ook nog!

Bron: Adobe Help Center van InDesign CS2

[quote:ab603b1b39="communicatiegarage"]OEPS! Sorrie voor de verwarrende kop... [/quote:ab603b1b39]

Die kop kan je noch steeds aanpassen.
Als je dat nou even doet, bespaar je jezelf en anderen een hoop nutteloze reacties.
Zo hou je het forum duidelijk en overzichtelijk, en hebben anderen die met hetzelfde probleem zitten en de zoekfunctie gebruiken er ook nog wat aan.

:smiley: