on-delete-bare files...

Misschien een stomme vraag, maar ik kom er toch niet uit... Ik heb 2 verschillende files op mijn desktop staan, waar waarschijnlijk iets mee aan de hand is.. Als ik ze nl. in de prullenmand wil doen, krijg ik het volgende errortje te zien > [img:720423383c]http://www.delay.nl/error.jpg[/img:720423383c] Ik zou niet weten door welk programma het wordt gebruikt en ik krijg ze maar niet van mn desktop.. :evil: Anyone?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Kheb dit ook gehad met een bepaalde file, en er is een oplossing, namelijk de terminal

Open in applications de map utillities, en daarin vind je het programma terminal
open dit, nu krijg je een console.

sleep het bestand dat je wilt wissen naar deze console. Normaal verschijnt nu het path van dit bestand in de console.
Ga naar het begin van deze lijn in de console met de pijltjes, en typ [code:1:b7c23a4e71]sudo rm[/code:1:b7c23a4e71]
druk op enter.
Nu vraagt ie een administrator passwoord.
typ je passwoord in, als je beheerder bent.
Nu zou je file verwijderd moeten zijn.

een rebootje wil ook wel eens helpen

Even een root-gebruiker aanmaken, daarmee kun je "alle" files verwijderen (wees dus wel voorzichtig) ;).

met het programmaatje cocktail (dat overigens een handig onderhoudsprogramaatje is) kan je locked of... files of folders toch deleten.. misschien handig om het eens te downloaden...

waarschijnlijk doet het net hetzelfde als de optie reeds beschreven met de terminal, maar het is makkelijker voor terminal leken (zoals ik)… :smiley: