on line banking en fortis

Ik lees op de klokhuis website dat Fortis eindelijk internetbankieren gaat doen via een acces key zodat ik kan bankieren via de internetbrowser zonder een usb smartcard. Dit is groot nieuws voor mij want dan kan ik afscheid gaan nemen van Virtual PC!!. Ik wacht toch al een jaar zodat ik deze software op mij n G5 kan laten werken, want ook daar heeft Microsoft maling aan om een klant al bijna een jaar te laten wachten. Het was een k.. dag met toch een heel mooi moment

ik kan anders helemaal nix vinden op hun site, waar heb je dit nieuws precies vandaan?!?

Als Vlaming (Belg dus) bankier ik al heel lang bij fortis via een webbrowser en PC banking en het werkt voortreffelijk. [url=http://www.fortisbank.be/page/PCbanking.asp?Type=Praktisch&TopItem=PCbanking]meer info hier[/url]

ik heb ook bericht gehad via een nieuwsbrief van Fortis waarin het wordt bevestigd. Op de klokhuis website staaat het aan de linkerkant van de hoofdpagina. Er staat een apart kopje: internet bankieren. Vanaf juli moet dit mogelijk worden.

klopt, een vriend van me werkt bij Fortis en test op dit moment de oplossing als friendly user. Verwacht ergens juli/augustus

In de reactie van Fortis op de klokhuissite hebben ze het alleen over een E-Spaarrekening. Zou dit betekenen dat m'n gewone Privérekening en DLK niet via de browser geregeld kunnen gaan worden?

Ik twijfel al een tijd om alles van Fortis over te brengen naar de RABO.
Wat mij betreft staat die bank nog steeds bovenaan als het gaat om Mac-vriendelijkheid.

Ik heb sinds begin van dit jaar alles overgebracht naar de ABN-AMRO. Het internet bankieren werkt daar prima. Ik besloot hiertoe nadat ik vorig jaar een mailing in de bus kreeg over webbanking met een afbeelding van een Imac erop! Ik heb toen een brief gestuurd met de vraag om tekst en uitleg, maar hier is nooit een verhelderend antwoord op gekomen.

:?

[quote:2e03a98dc7="Mando"]Ik heb sinds begin van dit jaar alles overgebracht naar de ABN-AMRO. Het internet bankieren werkt daar prima.[/quote:2e03a98dc7] Welk OS / welke browser gebruik je?

[quote:2e03a98dc7]Ik besloot hiertoe nadat ik vorig jaar een mailing in de bus kreeg over webbanking met een afbeelding van een Imac erop![/quote:2e03a98dc7]
Slimme jongens daar bij de ABN-AMRO. Zo wek je i.i.g. de suggestie dat je iets voor de Macgebruikers doet…

hahahahaha oeps... foutje Ik bedoelde, een mailing van de Fortis met een Imac op de voorkant! Vandaar de brief en daarna het overstappen naar de ABN-AMRO.

Ik gebruik 10.3.4 en IE

Bij Fortis Belgie kon ik zonder problemen met Safari internet bankieren. Zit nu bij Argenta en dat gaat ook probleemloos.

Ringo

Ik zit bij de RABO... maar ben het niet eens met de zgn. MAC gebruikersvriendelijkheid daar hoor..... Nixx werkt zoals het hoort, m.u.v. het door hun geadviseerde IE5 in classic omgeving.... over een stap terug gesproken.

ABN-AMRO daarentegen werkt perfect en snel bij mij (lang leve mijn vriendin, die daar een rekening heeft… kon ik het ff testen :slight_smile: )