on (release) een htm pagina openen met bepaalde flash scene

Ik wil in een weblog frameset (in bijvoorbeeld de portfolio button aangeven dat bij "on release" hij op mijn site de pagina "index.htm" opent, daarin wordt automatisch de website file 2005.swf geopend, en ik wil dat hij daarin de scene "portfolio" opent...... Nu blijft hij steeds steken bij de welkom pagina.

Met bovengenoemde action gaat het niet maar met welke action dan wel???

Wie o wie heeft de oplossing?

Ten eerste is dit correct

on (release) {
getURL(“http://www.i-crest.nl”, “_blank”);
gotoAndPlay(“portfolio”);
}

En als ik het goed begrijpn wil je een pagina openen met een swf erin, en die swf moet dan nog eens naar “portfolio” verspringen.

Hey Konijn,

Klopt helemaal! Dat is wat ik wil.

Gr.
Ric

Bedoel je nu dat het werk? Of is mijn veronderstelling juist?

Je veronderstelling is helemaal juist! En waarom het niet werkt....??? Ik weet het niet en ik ben al 1,5uur bezig. Ik dacht dat dit simpel zou zijn.

ok, nog eens om zeker te zijn (of heb je een voorbeeld?)

Je drukt dus op een link in html en je opent een pagina.
In die pagina staat een swf file en die moet dan naar “portfolio” springen.

Konijn, bij deze;

De blog frameset is In de bovenste frame staat een flash menufile die ik uit mijn site flash file gestript heb en daarvan moet ik de button actions aanpassen. Zie de Portfolio button. Als deze functioneert dan doe ik de rest. In de mainframe van deze weblog frameset wordt een externe web-log.nl pagina geladen

Mijn site met daarin de portfolio scene. Deze staat dus in de pagina index.htm en de scene staat in de flash file.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Dat moet werken:

on (release) {
getURL(“http://www.i-crest.nl”, “mainFrame”);
gotoAndPlay(“portfolio”);
}

helaas pindakaas. :cry: Verwijder je cache bestanden en zie het effect. Hij gaat niet naar de portolioscene! Verschrikkelijk. Haat jij het ook altijd zo die " heilige" zoektocht? Maar wat een voldoening dan p het einde als het werkt!

(De reden van _blank is dat hij niet in de blogframe set geladen moet worden i.v.m. dubbelingen e.d. )

gr.
Ric

Je zal met flashvars moeten werken dan. Zoek maar eens op het internet hoe dat werkt.

Ga ik doen!