Onafhankelijke mail-service suggesties gevraagd

Ik ben van plan om te switchen van ADSL-provider. Nu wil ik een onafhankelijk en goed emailadres, die ik gewoon met Mail of Entourage kan ophalen. .Mac vind ik het geld niet waard, en helaas heb ik al een Spymac account met een ongeschikte naam voor mijn zakelijke contacten. Heeft iemand suggesties?

Ik zit bij Nederland.Net. Met een echte helpdesk met behoorlijk echte mensen die je ook echt kennen als je af en toe belt. Verstand van macs hebben ze dan weer absoluut niet. Maar wie wel, in die wereld? Ik heb bij hen nooit problemen gehad om m'n email op te halen met welk mailprogramma dan ook. En, en dat was een eye opener: een jaar geleden had ik trubbels met ADSL na een verhuizing. Ze hebben me toen een tijdelijke inbel-account gegeven zodat ik de meest dringende post kon lezen en verzenden. Gisteren had ik weer moeilijkheden. (Door m'n eigen toedoen) Ik herinnerde me die account min of meer toevallig en guess: hij werkte nog.

Ik heb verders een mooi emailadres waar ik vrij weinig spam op ontvang.

Overigens, als ik zelf zou verhuizen zou ik naar XS4All gaan. Ik vind hun documentatie erg goed.

http://www.nederland.net/

Volgens mij is dat niks bijzonders, als je een adsl abbo hebt kun je met dezelfde inlognaam en wachtwoord bij elke provider ook inbellen; en als je een 'inbel-locatie' op je Macje aanmaakt, hoef je dit verder niet te onthouden, en kun je igv problemen met je adsl verbinding snel ff terugvallen op ouderwets inbellen 8)

De meest degelijke oplossing kost wel weer wat geld, maar ook weer niet zo vreselijk veel.

Ik zou ergens een eigen domeinnaam registreren. Je kunt dan van provider switchen wat je wilt (hoewel dat elke keer wel weer een bijdrage kost), maar je mailadres blijft tot in lengte van dagen hetzelfde. Zeker als je het zakelijk wilt gebruiken. Voordat je het weet heb je toch weer briefpapier of een visitekaartje, om maar te zwijgen van klanten die je ineens niet meer kunnen bereiken.

Ik weet niet waar je heen wilt met je ADSL, maar als je bij Cistron je ADSL neemt krijg je er een domeinnaam bij. En dus ook mail op domeinnaam. Bij XS4all is dat anders Daar moet je een hostingpakket nemen.

Beetje shoppen dus, kijken waar je het best hiervoor terecht kunt.

Mijn tip is zoek een service provider met een goede spam-filter. Ondanks het feit dat ik ongeveer elke 3 maanden van spam-adres verander en nooit zomaar mijn echte email adres aan jan en alleman geef, word ik de laatste maanden bestookt met zo'n 5 spam mailtjes per dag. Gelukkig heeft mijn provider een spam filter, anders zou ik ondertussen driendertig keer doorgedraaid zijn....

DDS en xs4all zijn overigens erg mac-vriendelijk en hebben een goede spam filter. Maar er zijn er vast meer.

[quote:18ad70db60="CubeOwner"]helaas heb ik al een Spymac account met een ongeschikte naam voor mijn zakelijke contacten.[/quote:18ad70db60]

Een nieuw Spymac account aanmaken met een geschikte naam? :slight_smile:

Tsja, als je het echt goed wilt aanpakken moet je inderdaad een domeinnaam registreren. Mijn oplossing: een domeinnaam geregistreerd (12 euro in 't jaar), en een eigen IMAP-mailserver. Ik lees m'n mail vanaf zo'n 5 verschillende computers, en heb een deel ook offline beschikbaar - het IMAP-protocol zorgt voor de synchronisatie. Ik heb nog een knullige spam-oplossing: alle e-mail wordt doorgestuurd naar de server van de universiteit, die de spam eruit filtert, en vervolgens de mail terugstuurt naar mij. Maar een keer een eigen spamfilter installeren zal ook niet zo moeilijk zijn.

Ik las even mee, waar registreer ik voor 12 euro p.j. een eigen domein naam en imap mail server?

Moet je wel goed lezen: ik heb m'n eigen mailserver hier thuis onder de koelkast staan. Dus die krijg je niet voor 12 euro per jaar. De domeinregistratie heb ik gedaan via [url]http://www.activedomain.nl[/url], met prima service en instellingen. (Overigens kost de server mij ook niet veel, het is een afgedankte computer van m'n werk, en de huisbaas betaalt de stroomrekening.)

ja ok, ik had het verkeerd gelezen/begrepen. ik zit bij planet internet en die laten niet toe dat je een eigen mailserver draait meen ik, zal het even checken.