onbekend wachtwoord??? - beheerder en gebruikers

Dag dag,

sinds een tijdje al een probleem…

Mijn G3 en PB draaien beide OSX 10.1.3 [soon 10.2] en met een hubje zien ze elkaar wel… maar als ik wil inloggen, dan klopt mijn wachtwoord niet?

Er staat een wachtwoord van 7 bolletjes in het beheerdersveld [welke onbekend is voor mij?]

Als ik dan dit wachtwoord wijzig in een 4 letterig woord bv. en het venster sluit. Open ik het "wijzig gebruiker" vensten nogmaals, en het 7 bollejtes wachtwoord staat er weer???

Dit is vreemd… Ik gebruik nooit 7 karakterachtige wachtwoorden…

Als ik vervolgens een nieuwe gebruiker aanmaak, met een wachtwoord van 4 karakters, en het vervolgens check, dan staat er ook een 7 bolletjes wachtwoord???

How does this happen???  mk

Hoe wil je inloggen dan? Met gebruik van AppleTalk?

Het 7 bolletjes "probleem" klopt, hij zet er automatisch 7 bollentjes neer zodat mensen niet aan de lengte van je wachtwoord deze eventueel kunnen raden.

Adriaan

Via apple talk inderdaad. Dat is het probleem niet, want ze zien elkaar wel, maar als ik inlog met mijn naam, en wachtwoord, waarmee ik ook inlog op de computer zelf. Dan laten ze me niet binnen... niet van de PB naar de G3, en andersom?

Vreemd niet?

Doe je het niet verkeerd om? Het w8woord van de PB op de G3 en andersom?

Anders moet je het eens proberen via IP's. Een laatste mogenlijkheid is nog om gewoon gast toegang aan te zetten. Als dat wel werkt weetje dat de verbinding iig gemaakt kan worden.

Een laatste uitvals mogenlijkheid is nog via FTP

Om te kijken of je wachtwoord goed is kun je ook proberen om via ssh in teloggen (je moet die optie dan wel aan vinken in systeem preferences : samengebruik :programma's)

J-W