Onbekende Invisible file "Desktop DH" probleem

Hey community,

Ik ben was mijn OS aan het clonen met “Carbon Copy Cloner” en kreeg een foutmelding bij het clonen van de file “Desktop DH”. Dat vind ik zorgelijk omdat ik een werkende kopie moet hebben en geen gezeik achteraf wil (ondanks testen kan er iets fout zitten).
Mij was die file al eens opgevallen toen ik ging kijken, na mijn upgrade naar Panther, naar de invisible files met “Invisibles” die er op mijn OS X partititie staan. Ik had hem echter nog niet eerder gezien. Hij staat trouwens op al mijn partities.

-Vraag wie kent die file/ heeft hem ook? Kunnen jullie eens kijken?
-Is het zorgelijk dat ie niet meegekloond is/ een probleem heeft?
-Hoe kan ik zorgen dat het gefixt wordt?

Met dank,
Rezpack

P.S. 10.3.3, G4 Quicksilver 2002.

Ik heb hem niet. Probeer [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/13803]SuperDuper![/url] eens. De demo kan een kloon maken (Backup all), kijken of die dezelfde fout maakt.

Je kunt ook vanaf de Panther-installatieCD Schijfhulpprogramma gebruiken en dan kiezen voor Restore/herstellen. Daarmee kun je ook prima klonen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Ik ben inmiddels verknocht aan SuperDuper! en heb het aangeschaft, werkt perfect! Ik ben bezig met een kant en klaar systeem voor m’n schoonzusje en kan het in 10 minuten gekloon over UTP (of FireWire op haar iMac zetten), echt gaaf! 8)

Ik heb ook niks (op een G5 met 10.3.3) kunnen vinden. Wel de bekende Desktop DB en Desktop DF.

Nou die Superduper! trekt het ook niet allemaal. Maar dan wel door iets anders. Macromedia's Dreamweaver spullen snapt ie niet. Aan de "Desktop DH" was hij niet toegekomen. Inderdaad het gaat hier om een "extra" file naast de bekende "Desktop DB" en "Desktop DF"

Lacie silverkeeper al eens gebrobeerd? Is ook gratis ik kreeg het bij men externe HD,maar mischien ook op hun website te downloaden.

Die bestanden kun je zonder probleem wissen, probeer 'm dus even via de terminal te verwijderen, en dan weer opnieuw te proberen.

Maar wat veroorzaakt dat bestandje dan??

[quote:9a8d0710da]Die bestanden kun je zonder probleem wissen, probeer 'm dus even via de terminal te verwijderen, en dan weer opnieuw te proberen.[/quote:9a8d0710da]

Ja, waarom kan je “Desktop DH” zo maar wissen? Waar komt ie vandaan? Heb je hem ook?

[quote:d5823650d4="Rezpack"]Nou die Superduper! trekt het ook niet allemaal. Maar dan wel door iets anders. Macromedia's Dreamweaver spullen snapt ie niet.[/quote:d5823650d4]

Eventueel, mocht je dit willen, dan kun je een bugreport sturen naar de makers van SuperDuper!, ik kwam laatst ook iets heel zeldzaams tegen (bovendien alleen onder bepaalde omstandigheden) en dit is nu gefixt in de nieuwe versie. Ze reageren direct, ik had op een gegeven moment om de 5 minuten een bericht terug. 8)

Overigens kloont SuperDuper! door Apple als niet belangrijk of niet goed voor kloons aangeduide zaken niet mee. Mogelijk doet CCC dit ook. Dat met Dreamweaver zal men graag willen weten. :roll: