onbesproken veranderingen iMac G5

In de iMac G5 zijn er (waarschijnlijk) ook nog wat minder opzichtige veranderingen doorgevoerd naast de speedbump etc. die we allemaal nu wel kennen..

• Als ik het goed heb had de rev A 20" een contrast verhouding van 350:1, bij de rev B is dit 400:1

• Sommige benchmarks geven aan dat I/O met de hardeschijf sneller gaat, het kan zijn dat de HD nu wel op SATA niveau presteerd, dit was bij de rev A nouwelijks zo.

• de fans nu apart van het midplane te vervangen… en het midplane is niet meer door de gebruiker zelf te vervangen.

• sommige gebruikers geven al aan dat de Rev B. stiller is dan de Rev. A… maar er zijn nog te weinig reports om hier een conclusie te trekken

• er is een ambient light sensor die regelt dat het ‘slaap-lampje’ wat zwakker wordt wanneer het donker is… zo houdt 'ie jou tenminste niet uit je slaap. (thx Buzz_D)

• de firmware is van 5.2.2f2 (A) naar 5.2.5f1 (B) gegaan.

iemand nog wat niet opzichtige dingen gevonden?

Goed topic, interessante info :) . Komt deze info van één site, of heb je dit her en der opgepikt?

Met name de afzonderlijk vervangbare fans en de niet user-vervangbare midplane zijn interessant. Heeft vast te maken met de brom-problemen van het eerste model.

Er is nu blijkbaar een ambient light sensor die de helderheid van het sleep lampje regelt!

Echt waar!

:smiley:

Goeie vraag. Ik ben ook benieuwd omdat ik ook op het punt sta om een imac 20" 2Ghz aan te schaffen. Hopelijk doen ze ook nog wat aan een oplaatbare muis bij apple, maar deze vraag is eigenlijk voor een ander forum.

[quote:6a2cedfdda="Stof"]Goed topic, interessante info :) . Komt deze info van één site, of heb je dit her en der opgepikt?[/quote:6a2cedfdda]

Ik heb de info her en der opgepikt… en ik zal die ambient light ook nog even toevoegen!

[b:6a2cedfdda]edit[/b:6a2cedfdda] de firmware is overigens van 5.2.2f2 (A) naar 5.2.5f1 (B) gegaan. (ff toevoegen aan het lijstje :p)

Interessant. Binnenkort zal ik de iMac G5 Rev.B in actie zien op mijn bureau 8)

[quote:7e01f543ca="larridon"]Interessant. Binnenkort zal ik de iMac G5 Rev.B in actie zien op mijn bureau 8)[/quote:7e01f543ca]

Misschien een beetje off topic hier:
Larridon, laat svp weten, als je straks die mooie iMac G5 hebt, hoe het geluidsnivo van -vooral de onderste- fan is. Ben ik zeer benieuwd naar.

[quote:2d8e4758e5="Ldd-tje"][quote:2d8e4758e5="larridon"]Interessant. Binnenkort zal ik de iMac G5 Rev.B in actie zien op mijn bureau 8)[/quote:2d8e4758e5]

Larridon, laat svp weten, als je straks die mooie iMac G5 hebt, hoe het geluidsnivo van -vooral de onderste- fan is. Ben ik zeer benieuwd naar.[/quote:2d8e4758e5]

Absoluut. In dit draadje zal ik dat vertellen. Je mag me ook een PBtje sturen als ik het vergeet :wink: Kan trouwens best zijn dat het nog een week (of zelfs 2) duurt voor de iMac effectief geleverd wordt …

LDD-Tje

Ik heb ook een iMac G5 Rev.B besteld 17/ 2.0GB/250GB
Heb mijn Rev.A verkocht
Ben ook zeer benieuwd naar de Fan

[quote:1bfa228449=“Ldd-tje”][quote:1bfa228449=“larridon”]Interessant. Binnenkort zal ik de iMac G5 Rev.B in actie zien op mijn bureau 8)[/quote:1bfa228449]

Larridon, laat svp weten, als je straks die mooie iMac G5 hebt, hoe het geluidsnivo van -vooral de onderste- fan is. Ben ik zeer benieuwd naar.[/quote:1bfa228449]

Naar mijn mening is de iMac G5 Rev. B stil. De energiestand staat op maximum (niet auto). Als de processor en harde schijf zwaar belast worden dan is het systeem misschien een beetje luider dan anders. Je hoort wel dat je voor een computer zit maar op 2 meter afstand is het zelfs bijna onhoorbaar. Ik ben zéér tevreden over de geluidsproductie :)

Voordien had ik een 12" PowerBook G4, die was natuurlijk bijna geruisloos. Ik ben zeer blij dat ik dat toestel verkocht heb en met dat geld een 17" iMac G5 gekocht heb. Dat neemt niet weg dat ik niet super blij was met de PowerBook maar als hoofdcomputer heb ik liever een krachtpatser :slight_smile: Voor onderweg heb ik nog een Acer laptop liggen.