Ondertiteling in VLC

Heya,

And yet another question! Jullie weten alles over de Apple terwijl ik nog een n00b ben, dus het lijkt me het beste om gewoon hier mijn vragen te stellen.
De vraag: Ik zit dus een gedownloade film te kijken in VLC (Shame on me, ik weet het), maar ik versta er helemaal niets van omdat er allemaal rare geluiden doorheen zitten (verkeersgeluiden, etc). Nu download ik vrolijk de ondertiteling van deze film. Nu heb ik deze dus op mijn desktop staan, en ik bedenk me dat ik hem waarschijnlijk naar VLC toe moet gaan slepen. Ik doe dit dus, maar dan kapt hij er gewoon mee. Dus ik klik op ‘importeer’, maar weer houd hij ermee op.

Wat doe ik fout?

Greetz,

Hugo

Een srt ondertiteling moet dezelfde naam hebben als de film en in dezelfde map staan. S tikken en de ondertiteling wordt afgespeeld onder de film. Eventueel syncen van de onderiteling kun je hiermee http://www.megaupload.com/nl/?d=7BCIIAB5

open het pogramma VLC, dan:

bestand->open bestand->bij blader selecteer je de film, dan vink je ook nog gebruik ondertiteling in bestand aan en druk je op instellingen ->en hier bij blader kies je dan de ondertiteling…

hopelijk werkt het, succes
Vic

Thanks! Die laatste tip werkt echt perfect!

Hallo mensen,,, ik heb een filmbestand(avi-file) en de ondertiteling(srt-file) erbij. Ik wil ze bij elkaar toevoegen en dan opslaan en dat het een avi bestand blijft. Dan kan 'm in de programma winavi zetten en omzetten naar dvd. De truc van hetzelfde naam geven enso lukt bij mij niet... ik heb het al 4x geprobeert. Ik wacht op jullie reacties, alvast bedankt

waar kan ik srt-bestanden vinden, ik vind alleen rar-bestanden maar die werken niet

Mischien is UnRarX handig :roll:

[quote:4b0b104f8b="vic"]open het pogramma VLC, dan:

bestand->open bestand->bij blader selecteer je de film, dan vink je ook nog gebruik ondertiteling in bestand aan en druk je op instellingen ->en hier bij blader kies je dan de ondertiteling…

hopelijk werkt het, succes
Vic[/quote:4b0b104f8b]

Dat dit werkt! ja zeker werkt dit, ik vroeg mij alleen af is er ook een manier om dit op te slaan en dan bijvoorbeeld branden met iDVD of Toast?

Ik zal maar geen nieuwe topic starten voor dit ik wil een film zien met ondertiteling (VLC) maar dat bestand heeft al chinese ondertiteling, mijn vraag is nu: kan je ondertiteling toevoegen met zo'n zwarte balk achter zodat die chinese ondertiteling niet storend is?

Je kan het proberen in QT pro, ik heb in iedergeval altijd een storende zwarte balk.