ondertiteling

hallo, ik heb net een ipod video gekocht, en al verschillende films op gezet, maar zonder ondertiteling. Is het ook mogelijk om er ondertiteling onder te krijgen zoja, hoe?

Mvgr. bram

heeft iemand enig idee?

Naast het feit dat er hier al veel over te vinden is op internet ([b:3903187dfc]http://forums.ilounge.com[/b:3903187dfc] hier kun je alles al vinden wat je nodig hebt + nog veel meer), kun je het proberen met een DVD Rip programma, dat je DVD omzet naar .avi bijvoorbeeld, en waarin je ook de optie Subtitles kunt kiezen. Daarna met een (ander) programma omzetten naar .mp4 etc.

Succes.

Ik vermoed dat je hier hetzelfde principe moet toepassen als bij ondertiteling op een pc. Download een ondertiteling op [url]http://divxstation.com/subtitles.asp[/url] , geef die dezelfde naam als jouw filmbestand en zet die samen over (in dezelfde map) op jouw iPOD.

Als dit niet werkt is er nog een mogelijke oplossing.
Je kan de ondertiteling integreren in je filmbestand zodat je geen extra bestandje nodig hebt zoals bij de oplossing hierboven. Ga naar http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm en volg de stappen. Normaliter hoef je niet te betalen voor de software die ze gebruiken in hun [i:6b0e56389b]guide[/i:6b0e56389b].

Succes, en laat iets weten als het gelukt is.

Als je een dvd coverteert met handbrake kun je subtitles aanvinken en indien aanwezig ook welke taal, en dat werkt perfect!

heeft iemand ook een eenvoudiger programma, wat niet zo land duurt en wat simpel is om te doen????

[quote:16f69a8d0b="bramstaal"]heeft iemand ook een eenvoudiger programma, wat niet zo land duurt en wat simpel is om te doen????[/quote:16f69a8d0b]

Makkelijker dan Handbrake is er niet volgens mij (al gebruik ik het zelf niet (want Windows)). Ik vind een DVD Rip programma altijd wel handig. Eerst DVD erin doen, en dan rippen naar .avi (incl. ondertitels) en dan omzetten naar .mp4.

Veel makkelijker kan niet, en het is maar een paar keer klikken.

Videora is ook goed! Ik geloof alleen niet dat die incl. subtitles converteert.

wat is de link van handbrake?

heb ik al, sorry, maar kun je me precies beschrijfen hoe dat werkt op handbrake..? Want dat snap ik niet helemaa...

Ik weet niet of je de MAC versie gebruikt die er al een tijd is en goed loopt, of de Windows versie waar nog veel haken en ogen aan zitten?

Ik gebruik ze zelf geen van beiden, dus je kunt het beter aan iemand anders hier vragen… Succes!

hoe doe jij dat dan...?

probeer eeens ffmpegx. daarmee werkt het altijd.

stuur die link dan is?

hoe gebruik ik handbrake...hoe open ik die als ik hem gedownload?

[quote:a9967027ff="bramstaal"]hoe doe jij dat dan...?[/quote:a9967027ff]

Dat heb ik hierboven pas 3x uitgelegd denk ik. Lees eerst eens goed.

HOE zet je hem dan om naar avi?

[quote:958174fcd9="S.A.F"][quote:958174fcd9="bramstaal"]heeft iemand ook een eenvoudiger programma, wat niet zo land duurt en wat simpel is om te doen????[/quote:958174fcd9]

Makkelijker dan Handbrake is er niet volgens mij (al gebruik ik het zelf niet (want Windows[color=red:958174fcd9])).[size=18:958174fcd9] [b:958174fcd9]Ik vind een DVD Rip programma altijd wel handig. Eerst DVD erin doen, en dan rippen naar .avi (incl. ondertitels)[/b:958174fcd9] [/size:958174fcd9][/color:958174fcd9]en dan omzetten naar .mp4.

Veel makkelijker kan niet, en het is maar een paar keer klikken.

Videora is ook goed! Ik geloof alleen niet dat die incl. subtitles converteert.[/quote:958174fcd9]