ondertiteling

Hoi!

ik kijk films met quicktime en videolan en ik wil garag ondertitelingsbestandjes daar bij zetten. Dit geldt vooral voor films die niet Engelstalig zijn. Als het goed is zijn die bestandjes legaal en gewoon te downloaden via internet, of niet?

Weet iemand hoe je zo’n betsnadje vervolgens gelijk met je film laat draaien? heb je daar een speciaal programma voor nodig?

alvast bedankt.

Je kan ze bijvoorbeeld bekijken met Mplayer X, da is wel ergens te vinden. ondertitels gewoon op www.ondertitels.nl gewoon drag en drop in de mplayer. Normaal staan de tijden wel goed ma je kan de begintijd altijd aanpassen in nen teksteditor. Ik weet niet of er prog's bestaan om da automatisch te synchronisen.

draaien alle films netjes onder mplayer? ik heb verder namelijk erg goede ervaringen met quicktime en videolan.

ik gebruik standaard de mplayer tegenwoordig. Alleen voor mpeg quicktime, omdat quicktime het voordeel heeft dat je screensaver niet start als je muis niet niet in de dode hoek zit. Mplayer wekt prima en ook met ondertitels. Je moet alleen wel de goede ondertiteling kunnen vinden. Das vooral het probleem als een film uit 2 cd's bestaat. Dan begint de text van de ondertiteling vaak ergens anders in de film dan waar de film daadwerkelijk is omdat het een andere rip is van een film waarop de ondertiteling is gebaseerd en de beginpunten van de 2e cd anders zijn. (als je begrijpt wat ik bedoel; beetje vage en te lange niet goedlopende zin)

mplayer trekt geen divx5 ???

Hoe sync ik me geluid en me ondertitles?bij zowel VLC als Mplayer gaat ie bij mij na eentijdjescheef lopen,iemand?

ja, daar stond bij de prefferences van MPlayer iets vover, een manier om ze te syncen als je aan het kijken bent, lees anderrs de read me (met iets van snel toetsen of zo)

AAh ok , R.T.F.M. dus weer eens ,LOL, zal ik doen bedankt.

haha juist

Ondertiteling krijg ik nu wel sync maar dat truukje om audio sync te krijgen lijkt tot nu toe niet te werken en dan is het nog steeds niet om aan te zien zo'n film.Helaas , maar ik bijf gewoon proberen. In the read me las ik dat ik iets moest in vullen van autosync 30 bij extra's in the prefs, of is dat iets wat je moet down loaden ,weet jij dat ?

nee, ik gebruik nooit 3rd party ondertiteling.

Op sommige DVD die ik heb zit NL ondertiteling, anders doe ik het altijd in Engelse ondertiteling… (voor slecht horende is dat meestal, dus staat er ook “[laughing]” of “[bells ringing]”, daar doe ik het meestal mee…

Nee het gaat me nu nog om audio syncen , ondertiteling gaat goed maar me audio loopt niet gelijk na ongeveer 5 min in de film te zijn

o, dat weet ik niet, eeeh het helpt vaak om pause -> play te doen, dus gewoon ff pauze..,

met welke app?

Met Mplayer die bevalt het beste tot nu toe.

k... ik heb nog nooit een film gedownload.. meeste films van mij zijn dus DVD, ik heb wel Star Wras 1 op cd, maar die heb ik al vaak gekeken