Ondertitels invoegen

Weet iemand met wel programma ik ondertitels kan invoegen in een gedownloade film? Het is duidelijk te vinden voor m'n windows pc maar voor de mac kan ik het niet vinden helaas...

Alvast bedankt

(sorry als ik het in het verkeerde forum heb geplaatst, twijfelde nogal)

Ik neem aan dat je er een DVD van wilt maken? ffmpegx kan dit erg goed!

Nee gewoon kijken op de mac. Niets moeilijks verder. Wat kan ik daarvoor dan gebruiken?

Bij VLC (mediaspeler) kun je een SRT bestand aanwijzen dat mee moet lopen bij het afspelen. Volgens mij moet ie in dezelfde map staan als de film

Ja inderdaad das veel makkelijker. Download van een subtitles website de ondertiteling. Het aantal bestanden moet wel kloppen. Als je film uit twee stukken bestaat, moet je ook van de ondertiteling de 2-stukken versie downloaden (het downloaden ervan is gratis). Zorg er wel voor dat de naam van de ondertiteling hetzelfde is als de hoofdfilm + nog een .srt, bijv:

[Hoofdfilm]
BrokeBack%_Mountain

[Ondertiteling]
BrokeBack%_Mountain.srt

De ondertiteling moet in dezelfde map staan als de film. Als je VLC dan opent…ga dan naar het videomenu bovenaan en scroll down naar ondertiteling-spoor. Als je deze aanzet, zie je als het goed is de ondertiteling in je film.

Dankje!

En, Daan is het gelukt? Als het lukt dan zal ik het ook eens proberen met DBZ saga's :)

Het werkt perfect. Wel moest ik eerst een ondertitel vinden die synchroon loopt met de film (crash) maar toen dat gelukt was had ik geen problemen en heb ik rustig de film kunnen kijken zonder teveel op te moeten letten wat ze in het Engels zeiden.

:lol:

Ik ben een gelukkig mens

Om ondertitels te syncen is er een heel fijn appje, dat helaas niet meer via de developer te downloaden is: SubsyncX. Ik heb het op Megaupload gezet. Je moet 45 seconden wachten en dan rechtsboven op de downloadknop klikken. http://www.megaupload.com/nl/?d=7BCIIAB5

Aardig van je dat je het op internet hebt gezet!

Daan

Kan ook met Quicktime pro hoor gewoon kopie en voeg toe

Hoe gaat dat precies, JJmac? Mij lukt het namelijk niet. Na diverse pogingen had ik de ondetiteling boven het beeld staan, maar zelfs dat is me geen tweede keer gelukt.

Je opent de film en het tekst bestand die kopieer je en kies dan voeg toe. met appeltje J kies je de tekstspoor en beeldinstellingen met de offset kun je de ondertitels plaatsen waaar je ze wilt hebben, hier mee moet je gewoon even mee stoeien.