Ondertitels toevoegen aan films

Graag zou ik ondertiteling aan een film toevoegen, maar dit krijg ik maar niet voor elkaar.

1. Ik heb twee bestanden met ondertiteling gevonden, die achter elkaar afgespeeld moeten worden. Dat lukt me niet.
2. De ondertiteling komt telkens iets te laat, hoe kun je dat aanpassen?

Inmiddels heb ik Subler, TitleLab en Subfix geïnstalleerd, maar ik snap bij geen van allen hoe ik het voor elkaar krijg.

Wie kan me vertellen wat ik moet doen?

1: Ik zou het niet weten

2: In [b]Subs Factory[/b] (als voorbeeld):
[img]/uploads/community/234ef5c5a3d09ae2fe1be2b9ebb0fd775dba3c08_0.png[/img]

Klik op Shift, en geef een tijd [i]To start [/i]of [i]To end[/i] in.
Afhankelijk van of je titels voor- of achterlopen.

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

[quote=Meh1965 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ondertitels-toevoegen-aan-films#post-2121544 time=1292346687]Je kan de twee bestanden samenvoegen tot één...[/quote]Zijn vraag is vooral [b]hóe[/b].
[img]/uploads/community/15cb8de94eaaf8f5573f0e720eb352320af190a3_0.png[/img]

waar slaat dat plaatje onder jou bericht altijd op :slant:

@timmiex, zie je die ogen? KarelWillem is watching you mastrubate

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

2 ondertitels aan elkaar plakken is een drama. Je kunt beter even de ondertitels van een 1 cd downloaden op ondertitel.com of opensubtitles.org

Syncen is ook niet zo moeilijk, gewoon Jubler downloaden, dan ondertitels erin openen. Dan even de reclame regels van de syncer verwijderen (Boven en onderaan meestal, 2 regels die niet bij de film horen).
Dan alle regels selecteren en Tools>Shift time doen. Moet de ondertiteling vooruit dan + als het iets eerder moet dan -. Kwart secondes gebruik ik meestal als kleinste maat (00:00:00,250).

En vertel even het film formaat, dan kan ik misschien ook uitleggen hoe je de ondertiteling toevoegt.

Pfff, leg het dan ook even uit aan Wouter.

@Yannes: bedankt, zo ben ik al een eind op weg! Heb Jubler gedownload en daar een bestand met de ondertitels van 1 cd ingezet. Vervolgens alle regels geselecteerd en Tools>Shift gedaan, hoe nu verder?

De film waar ik ze aan wil toevoegen, is een .m4v bestand.

Gelukt!

Ik heb de ondertiteling wat vertraagd en vervolgens toegevoegd aan de film met Subler. Nog één laatste vraag: hoe kun je de ondertiteling verkleinen?

Edit: hmm, de ondertiteling komt niet overal in de film op het juiste moment... Het begint goed, maar komt later op verkeerde momenten terug... Kun je ervoor zorgen dat dit in één keer goed komt?

Oftewel, je moet handmatig alle ondertitels opnieuw gaan synchroniseren. In dat soort gevallen download ik meestal gewoon iets anders omdat het teveel tijd kost.

[url=http://www.bitfield.se/roadmovie/index.html]RoadMovie[/url] is hetgeen je zoekt!

[quote=Meh1965 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ondertitels-toevoegen-aan-films#post-2121888 time=1292405105]

"[i]Alle[/i]" ondertitels?

Je hoeft niet regel voor regel te doen hoor. Nogmaals: het kost in de meeste gevallen minder tijd dan een nieuw ondertitelingsbestand zoeken en downloaden.[/quote]
Zou je dan misschien kunnen uitleggen hoe jij het doet?

Meh1965, volgens mij is het onderhand wel duidelijk dat het mij niet lukt en dat ik telkens op hetzelfde punt vastloop. Jij schijnt het wel te weten en komt elke keer 'met Subfix'.

Als dat zo fantastisch werkt, zou je dan mij kunnen uitleggen wat je precies met Subfix doet? Bijv. een (kort) stappenplan? Zou heel fijn zijn, op deze manier kom ik niet verder.