Oneindige lus in iPhoto

Ik ben nieuwe overstapper, so be patient pls :innocent:

Ik heb al even gezocht op het forum, maar niet direct iets relevants gevonden.

Bij het starten van iPhoto komt mijn Imac op Leopard volgende vraag stellen:

De iPhoto bibliotheek bevat [i:8d19ed6d22]x[/i:8d19ed6d22] Foto’s die niet zijn geïmporteerd.
Wilt u deze foto’s importeren
JA NEE

Na 2 seconden krijg ik volgend scherm:

Het programma iPhoto is onverwachts gestopt.
Ik krijg de keuzen tussen negeer, rapport en start opnieuw.

Bij het opnieuw starten krijg ik

De iPhoto bibliotheek bevat [b:8d19ed6d22][i:8d19ed6d22]x+1[/i:8d19ed6d22][/b:8d19ed6d22] Foto’s die niet zijn geïmporteerd.
Wilt u deze foto’s importeren
JA NEE

enzovoort, enzoverder

Iemand een idee hoe dit best op te lossen?

Klik op JA, je kan ze altijd weer verwijderen !

[quote:4cfaeb6cc9="Klapper"]Klik op JA, je kan ze altijd weer verwijderen ![/quote:4cfaeb6cc9]

Ik kan nergens op klikken.
iPhoto loopt telkens opnieuw vast.

Na 62 keer opnieuw starten kwam de boodschap dat er 61 foto’s niet konden worden ingelezen.
“het bestandstype wordt niet herkend of het bestand bevat ongeldige gegevens”

De foto die getoond werd was een foto van een bakker die ik niet ken (standaard voorbeeldfoto of zo?)

“Iphotolibrary/Import/Originals/2007/15-dec-07_x/foto 11.jpg”
Waarbij x een cijfer is tussen 1 en 61.

Laat is een screenshot zien...

Appeltje + Shift + 4

In de map Afbeeldingen moet een submap staan met de foto's die niet geïmporteerd kunnen worden. Verwijder de foto's in die submap.

Het verwijderen van die foto heeft het probleem inderdaad opgelost (na de 2e keer verwijderen kwam die niet meer terug :D )

Had zopas opnieuw hetzelfde probleem. Deze keer geen map te vinden met niet importeerbare foto's. Van alles geprobeerd. Heb uiteindelijk de foto's die rechtstreeks onder Afbeeldingen stonden verwijderd. Nu werkt iPhoto opnieuw. Weet iemand een handleiding van iPhoto staan?

Ja, de Help in iPhoto.

tx Wist niet dat er ook goeie helpfuncties waren.