Onjuiste schatting van resterende tijd?

Een aantal programma's op m'n iMac G3 met de nieuwste tiger erop schatten de tijd die nodig is voor een handeling volledig verkeerd in, bijvoorbeeld stuffit. De tijd die Stuffit nodig denkt te hebben loopt dan alleen maar op, tot soms krankzinnige hoogtes. Op dit moment is ie bezig met het uitpakken van een bestand van 150 mb, en denkt daar nog 3126 uur voor nodig te hebben. Op m'n G5 gaat het wel goed. Weet iemand een oplossing?

Dat is een bug in Stuffit volgens mij ... heb hier hetzelfde probleem! :?

[quote:ed9294cd90="earnst jelke"]Op dit moment is stuffit bezig met het uitpakken van een bestand van 150 mb, en denkt daar nog 3126 uur voor nodig te hebben. [/quote:ed9294cd90]

amai jij komt er rap vanaf.
bij mij duurt het iets langer:
[img:ed9294cd90]http://users.telenet.be/peter.heijens/ThisWontTakeLong.png[/img:ed9294cd90]

dit trouwens op een iMac g5, nog niet gemerkt met andere programma’s deze zijn vrijwel altijd juist

(bovenstaande heb ik ook op een iMac g4 en een dual 2,7 Ghz powermac maarjah, zal wss zelfde stuffit versie zijn)

heb ik ook, maar alleen bij grotere bestanden op mn G3, verder werkt het goed, dus ik maak me er niet zo druk om..

op de G4 is het probleem ook al weg, dus het kan wellicht aan de nieuwe velocity engine liggen, maar pin me er niet op vast :wink:

Klopt, dat heb ik ook al een paar keer gehad. Ik heb het ook alleen maar met Stuffit gehad :roll:

Ik heb het ook, maar ik vind het een beetje raar dat daar nog niets aan gedaan is :?

Even gewoon om te weten: is de uitpak tijd wel normaal? Of duurt dat inderdaad 131 dagen? Volgens mij houdt de Mac van samheijens het geen 2 miljoen jaar uit. Dus dat programma uitpakken heeft geen zin. Trouwens, zo komen die verhalen van trage Mac's in de wereld. :evil: