Online Apple Customer Chat!

Las net op tuaw.com dat je live kunt chatten met een Apple medewerk(st)er om vragen te stellen.

hier de directe link

Hier de link naar het artikel

Screenshotje:
[img:ac2aeb660e]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12594[/img:ac2aeb660e]

Let niet op mijn gebrekkig Engels, maar ik heb de mevrouw even het probleem opgelegd hoe ik muziek van mijn iPod naar mijn Mac verplaats. (ik weet natuurlijk hoe dit moet maar moet natuurlijk even testen) En ze geeft zeer snel antwoord!

[quote:ac2aeb660e]Apple Customer: How can I put my songs from my iPod to my Macintosh?
Amber: Great question. You are able to transfer music from your computer to your iPod through the program iTunes.
Amber: You will need to put your music in that program and when you connect the iPod you can drag it from your library to your iPod.
Apple Customer: i meant it just the other way. from my iPod - > to my Mac
Amber: I understand more now. At this time Apple does not support going from the iPod to the computer. The iPod will sync with the library that is in iTunes. If that song is not in your library, then it may not show up on the iPod when it sync with the computer.[/quote:ac2aeb660e]

Prima, dan kunnen we dit forum gelijk opdoeken.

lekker positief, yaris. Ik denk dat dit voor veel mensen die met een echt probleem zitten een snelle oplossing is. Als je soms op dit forum een vraag stelt, kun je een half uur wachten, daar krijg je een (echte) snelle reactie. En niet te vergeten, het is gratis. Beter dan dat je met de helpdesk van apple belt.

hehe.. mijn probleem konden ze niet zo 123 oplossen en toen zeiden ze dat ik maar even moest bellen. net toen ik dacht dat ie nog wat handigs zou gaan zeggen kwam 'sean' met:

http://www.apple.com/support/

tja… dat helpt me niet echt verder. maar goed, wel een top ding dat gechat. vooral voor beginnersvragen heel erg handig denk ik zo!

Maar is die vraag over hoe je muziek van je iPod naar je computer krijgt nu opgelost?

Er ZIJN nl. progjes voor…

een leuke service! dat zie je (nog) niet bij andere bedrijven zover ik weet.

[quote:4a6649f821="Donnie Darko"]een leuke service! dat zie je (nog) niet bij andere bedrijven zover ik weet.[/quote:4a6649f821] jawel, bij HP hebben ze dat ook al. Ik weet niet hoe lang dit al bij Apple is, maar bij HP hadden ze het al begin vorig jaar. misschien zelfs nog langer. maar begin vorig jaar had ik mn HP nog en toen heb ik ook hulp gehad via een chat. het antwoord daar was ook lekker snel en to the point.

[quote:681be25626="Night"]Maar is die vraag over hoe je muziek van je iPod naar je computer krijgt nu opgelost?

Er ZIJN nl. progjes voor…[/quote:681be25626]

[quote:681be25626](ik weet natuurlijk hoe dit moet maar moet natuurlijk even testen) [/quote:681be25626]
:wink:

Zo bel ik dagelijks met 112 om te kijken of ze al wakker zijn. :evil:

[size=9:e978816bab](en ze heeft dan ook flinke moeite om je ontopic te krijgen.)[/size:e978816bab]

[quote:c0d540927f="Deskman"]Zo bel ik dagelijks met 112 om te kijken of ze al wakker zijn. :evil:[/quote:c0d540927f] En wat zeiden ze vanmorgen? Of kreeg je het antwoordapparaat er aan? :P

"We komen je NU halen..."

Dus ik ben éven weg!

Maar serieus, ik denk dat dit soort diensten in Nederland een kort leven beschoren zijn als er op deze manier gebruik van wordt gemaakt. 112 heeft echt een probleem met veelbellers. Als je ziet hoe de stemming ligt op het gebied van helpdesks (meestal waardeloos en helpdeskmedewerkers worden verrot gescholden) en hoe snel mensen in mail en chat volledig uit het plafond gaan om niks vrees ik dat dit soort initiatieven snel ten onder gaan.

We zullen nog zien wie er aan het kortste lontje trekt…

[quote:7c3ad82b1e="Deskman"]We zullen nog zien wie er aan het kortste lontje trekt...[/quote:7c3ad82b1e] de Nederlander zelf, want het blijkt dat ons lontje steeds korter wordt ;)

Eigenlijk is dit het doel van de chat:

[quote:9e15694d5f] You may be invited to chat if you meet an internal rule while ordering through the Apple Education Store, like entering the wrong credit card number or staying on certain pages too long. The rep said the service is only available to education customers (including college, but not high school students) at this time, but promised that “we will expand as we get to know our customers and their specific needs.”[/quote:9e15694d5f]

Dus niet voor alledaags gezellig een praatje maken met de helpdesk juffrouw…

[quote:b99d754f29="kontheur"]Eigenlijk is dit het doel van de chat:

[quote:b99d754f29] You may be invited to chat if you meet an internal rule while ordering through the Apple Education Store, like entering the wrong credit card number or staying on certain pages too long. The rep said the service is only available to education customers (including college, but not high school students) at this time, but promised that “we will expand as we get to know our customers and their specific needs.”[/quote:b99d754f29]

Dus niet voor alledaags gezellig een praatje maken met de helpdesk juffrouw…[/quote:b99d754f29]
het het daarom ook niet voor niks een ‘helpdesk mevrouw’ he :wink:

die zit daar dan speciaal juist voor de helpdesk. anders dan zou ze wel ‘gezellige kletspraat mevrouw’ heten

Hahaha.... De oplettende forumbezoeker heeft natuurlijk al gezien dat macosx.nl ook een 'live chat helpdesk' heeft!!!! Deze kun je vinden op het IRC protocol: [b:fc598c9cfd]irc.xs4all.nl - #macosx.nl_help[/b:fc598c9cfd]

@MacBjorn: dit kan alleen met iChat toch? Wordt er trouwens veel gebruik van gemaakt?!

[quote:a514d034e7="Yaris"]Prima, dan kunnen we dit forum gelijk opdoeken.[/quote:a514d034e7]

[code:1:a514d034e7]
<?php
die();

?>
[/code:1:a514d034e7]
:stuck_out_tongue: neej, niks ervan… relaxed forum.

Cheers! :apple: [/code]

[quote:37fe2f9895="kontheur"]@MacBjorn: dit kan alleen met iChat toch? Wordt er trouwens veel gebruik van gemaakt?![/quote:37fe2f9895]

Nee. Dit is een IRC chatroom. Dit is een ander protocol dan iChat gebruikt.
Er zijn een aantal IRC clients te krijgen waaronder Colloguy. Er zijn anderen en je kan het ook via de terminal doen. Maar goed, door lopen weer andere topic over.

[quote:d73a0b8c10="MacBjorn"][Maar goed, door lopen weer andere topic over.[/quote:d73a0b8c10]

Laupe daor weer andere topikks euver? :wink:

Effe zeuke, den zuus ze ze vanzelf :wink: