Online Games

Hallo medemaccers,

Ik heb weer een vraagje. (heb het hier maar geplaatst, weet niet of het de juiste rubriek is, sorry dan)

Ik speelde voordat ik de mac had, weleens online games, via Gamesquare.
Maar helaas met mijn macje is dit NIET mogelijk, en schijnt door de JAVA-APPLETS, (wat het precies is, weet ik niet eens) te komen.

Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurd.

Zodra je op de site bent, kun je als vaste bezoeker, inloggen met je nickname en wachtwoord,  dit gaat de ene keer wel, en dan andere keer weer niet. Mocht het wel lukken, ben ik binnen, maar alles slaat vast, welke browser ik ook gebruik.
Ik kan niets doen of ik nu wil spelen met iemand, of berichten wil lezen / sturen. Het balletje wat je ziet bewegen, als een site geladen wordt bijvoorbeeld, blijft bewegen, en vervolgens kan ik hier niets .
Sterker nog, ik kan de site niet afsluiten, kan zelfs de hele browser niet aflsuiten. Het enige wat me dan nog rest, is de mac uit te zetten, en dan maar weer opnieuw op te starten.

Ik hoop dat iemand mij een oplosssing kan aandragen, zodat ik er wel weer gebruik van kan maken, maar in ieder geval de reden weet, waarom dit gebeurd.
De browsers die ik heb momenteel, heb ik allemaal getest voor deze site, en het zijn de volgende browsers:
IE , Mozilla, Omniweb, chimera.

Ben benieuwd, alvast bedankt,

M.A.A. Mijn Appeltje Anja

Een oplossing voor je spelletjesprobleem heb ik niet helaas. Maar dat het aan Java ligt is wel zeker. Misschien zou het lukken door in OS 9 op te starten, maar dat zal niet de bedoeling zijn. Trouwens je kunt je browser altijd geforceerd stoppen via Cmd-Opt-Esc. Dan hoef je je computer niet te herstarten.

Hey Anja,

Verschillende platforms ondersteunen java op verschillende manieren. Maar verschillende browsers ook. Als je echt graag op je Mac deze site wilt gebruiken, kan je het proberen met verschillende browsers. Misschien moet je per browser nog een aparte plugin downloaden. Omniweb en Mozilla hebben in ieder geval extra java plugins. (o.a. de MRJ plugin). Ik heb laatst zelf gekeken bij VersionTracker. Ff 'OS X' aanklikken in de tabbladen bovenin en dan de zoekfunctie gebruiken. Dan vind je alles. Gewoon een kwestie van proberen dus. Ik heb goede hoop dat het wel moet kunnen.

Suc6

probeer eens [url=http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=15178&db=mac]GameRanger[/url]. Ondersteund veel games en kun je ondertussen ook nog eens chatten met mede-gamers.

[quote:post_uid14="Gijs"]Een oplossing voor je spelletjesprobleem heb ik niet helaas. Maar dat het aan Java ligt is wel zeker. Misschien zou het lukken door in OS 9 op te starten, maar dat zal niet de bedoeling zijn. Trouwens je kunt je browser altijd geforceerd stoppen via Cmd-Opt-Esc. Dan hoef je je computer niet te herstarten.[/quote:post_uid14] Hoi Gijs

Thx voor je reactie, hoewel de oplossing er nog niet is, ben ik wel blij dat je even reageerd.

Nee onder 9 is niet echt de bedoeling, sterker nog , ik snap 9 niet echt, toen ik begon met de mac ben ik direct op aanraden van kenners met  OS X aan de gang gegaan, dus 9 zegt me niets, moet heel anders werken.

Thx trouwens voor de toetscombinatie, weet ik die ook weer, ik leer er steeds meer kennen.

Wie weet komt er nog een oplossing, of kan het straks met 10,2 wel

dank je wel

gr

M.A.A ahahah

[quote:post_uid14="Igor"]probeer eens [url=http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=15178&db=mac]GameRanger[/url]. Ondersteund veel games en kun je ondertussen ook nog eens chatten met mede-gamers.[/quote:post_uid14] Hoi Igor

Thx voor je oplossing, althans dat hoop ik , ze missen me daar al haahahahah, Ik heb ga het ff downloaden, en zal zeker laten weten, of het werkt

gr M.A.A  mijn appeltje

[quote:post_uid14="tiny"]Hey Anja,

Verschillende platforms ondersteunen java op verschillende manieren. Maar verschillende browsers ook. Als je echt graag op je Mac deze site wilt gebruiken, kan je het proberen met verschillende browsers. Misschien moet je per browser nog een aparte plugin downloaden. Omniweb en Mozilla hebben in ieder geval extra java plugins. (o.a. de MRJ plugin). Ik heb laatst zelf gekeken bij VersionTracker. Ff 'OS X' aanklikken in de tabbladen bovenin en dan de zoekfunctie gebruiken. Dan vind je alles. Gewoon een kwestie van proberen dus. Ik heb goede hoop dat het wel moet kunnen.

Suc6[/quote:post_uid14]
Hoi Mark

Dank je wel, ik heb alle browsers die ik bezit, 4 stuks inmiddels getest, maar  helaas overal hetzelfde probleem, en van die plug-ins wsit ik niet. Maar zoals je hieronder ziet, Igor heeft voor mij de oplossing al aangedragen , althans dat hoop ik, ik laat wel ff weten of het de oplossing is, wie weet zijn er meer geintresserde om een online spelletje te spelen hahaah

gr

M.A.A>

[quote:post_uid0="Igor"]probeer eens [url=http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=15178&db=mac]GameRanger[/url]. Ondersteund veel games en kun je ondertussen ook nog eens chatten met mede-gamers.[/quote:post_uid0] Hoi Igor,

Zoals gezegt, zou ik je even laten weten, wat het resultaat was, bijdeze :
Helaas is heb het geprobeerd, maar werkt niet, dat wil zeggen ik heb jou advies gevolgd, en het programmatje opgehaald, maar helaas kan ik nog niet spelen bij de site die ik je opgaf.

M.A.A.

Het programmatje dat ik gaf is meer om spellen die je hebt online te spelen, [url=http://www.GameRanger.com/games/]lijst[/url] met spellen die het programma ondersteund. Hiervoor moet je eerst het spel zelf hebben.

[quote:post_uid0="Igor"]Het programmatje dat ik gaf is meer om spellen die je hebt online te spelen, [url=http://www.GameRanger.com/games/]lijst[/url] met spellen die het programma ondersteund. Hiervoor moet je eerst het spel zelf hebben.[/quote:post_uid0] hoi Igor

Ik had dus eerst weer verder moeten kijken dan mijn neus lang is, en niet alles zo maar klakkenloos ophalen, want dat wilde ik niet, maar verwijder het dus weer, en zal het nu maar vergeten.

Blijkbaar zijn er hier geen macers die ook wel eens op de online games-sites komen.

M.A.A

Hoi Anja ,

je kan ook om geforceerd te stoppen de optie knop in drukken en dan met je muis klikken-vasthouden op het programma wat je wilt stoppen in de dock.
Altijd handig om meerdere mogelijkheden te kennen.

Aljo :wink:  ;)

[quote:post_uid0="jamba"]Hoi Anja ,

je kan ook om geforceerd te stoppen de optie knop in drukken en dan met je muis klikken-vasthouden op het programma wat je wilt stoppen in de dock.
Altijd handig om meerdere mogelijkheden te kennen.

Aljo :wink:  ;)[/quote:post_uid0]
Hoi aljo

Was dat ff een tegenvaller, sorry maar zie en reactie , ik blij, denk dat is er wel 1 die van Games spelen bij Spellenweb /Gamesquare houdt, maar nee een andere bruikbare tip.

Thx voor je tip altijd wel handig, nog even en ik heb ze allemaal

groetjes M.A.A

Ik wil je geen valse hoop geven, maar Apple heeft ook een [url=http://www.apple.com/games/articles/2002/08/multiplayer/] pagina over online gamen[/url] op zijn site. Het gaat voor het grootste deel over het eerder genoemde GameRanger, maar onderaan staan nog een paar mogelijkheden. Heel misschien heb je er wat aan.

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Thx voor je tip altijd wel handig, nog even en ik heb ze allemaal[/quote:post_uid0] Misschien kun je ze sparen, en over een tijdje een boek gaan schrijven met tips voor de "beginnende" Maccer [nix negatiefs hiro bedoeld]

Weet in de beginfase van MacFan stond er ook altijd een leuke colom in van een vrouwlijk iemand [ben haar naam kwijt] die haar Macje volgens mij haar "schatje" noemde… Nu ik er over denk, was het haar Macje helemaal niet, maar van een kennis. Kreeg ze omdat haar PC het niet meer deed, of zo, en ze voor een deadline zat voor een stuk tekst… zo uit mijn hoofd…

Moest altijd vreselijk van binnen lachen, om dingen die we allemaal wel kennen en eens hebben meegemaakt…

Oh die tijd van het lekkere geKWAAK…

Dat mis ik wel… die KWAAK, maar komt natuurlijk ook dat je bijna geen foute handelingen meer verricht…

[quote:post_uid14="Gijs"]Ik wil je geen valse hoop geven, maar Apple heeft ook een [url=http://www.apple.com/games/articles/2002/08/multiplayer/] pagina over online gamen[/url] op zijn site. Het gaat voor het grootste deel over het eerder genoemde GameRanger, maar onderaan staan nog een paar mogelijkheden. Heel misschien heb je er wat aan.[/quote:post_uid14] Hoi Gijs

Dank je wel voor je meedenken , maar wat je zelf al aangaf, helaas gaat dit niet voor mij op, dus denk dat ik maar wat anders moet gaan verzinnen, af af moet kicken daar  ;)

thx mijn appeltje Anja

[quote:post_uid14="mailking"][quote:post_uid14="mijn appeltje"]Thx voor je tip altijd wel handig, nog even en ik heb ze allemaal[/quote:post_uid14] Misschien kun je ze sparen, en over een tijdje een boek gaan schrijven met tips voor de "beginnende" Maccer [nix negatiefs hiro bedoeld]

Oooopppsss Appeltje,

volgens mij gaat er hier iets grandiozo fout, met je reactie?

[quote:post_uid14="mailking"]Oooopppsss Appeltje,

volgens mij gaat er hier iets grandiozo fout, met je reactie?[/quote:post_uid14]
Hoi Mailking, ja heb je goed gezien, had de volgende tekst nog bij gemoeten:

Mocht er een boek van mij uitkomen, ben jij de eerste die een exemplaar van me krijg  ;)

Was ff weggevallen, of wta dan ook, maar bij deze alsnog de juiste reactie

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Mocht er een boek van mij uitkomen, ben jij de eerste die een exemplaar van me krijg  ;)[/quote:post_uid0] Toffie....

Nu nog vechten hiro om wie de opmaak gaat doen… hehehehe

mk :smiley:

[quote:post_uid14="mailking"][quote:post_uid14="mijn appeltje"]Mocht er een boek van mij uitkomen, ben jij de eerste die een exemplaar van me krijg  ;)[/quote:post_uid14] Toffie....

Nu nog vechten hiro om wie de opmaak gaat doen… hehehehe

mk :D[/quote:post_uid14]
hoi hoi

ook dat gaat ik zelf doen  :D