online in hotel?

ik zit nu ergens op hotel, en ik dacht laat ik eens kijken of mijn powerbook draadloze netwerken herkent, nou ik vond er dus 3, 2 particulier, en na wat rond te neuzen op het derde netwerk kwam ik erachter dat deze van het hotel is, nu ben ik qua netwerk beheer op een apple 100% noob, maar ik wil dus weten of er iets of iemand op mijn appeltje kan komen, heb al met spotlight op sharing gevonden en volgens mij staat die uit, betekend het dat nu niemand(met kwade bedoelingen) op mijn powerbookje kan komen? en zo ja (of nee) waar kan ik dat dan zien.

ik betaal hier ook niks voor, er zitten wel wat congres zalen achter het hotel die erbij horen dus het zal daar wel van zijn, als ik nu zeker weet dat ik hier anoniem op zit ga ik zeker niks zeggen.

als delen afstaat gaat een noob er niet opgeraken en echte pro misschien wel maar zal zeker niet makkelijk zijn dus je moet helemaal niet bang zijn.

Dat je een netwerk vindt wil niet zeggen dat je ook kan internetten. Horeca systemen gebruiken ook draadloze techniek. Bijv. het draadloos opnemen van bestellingen door de obers. Als je zeker wilt weten dat je niet wordt gehaked zou ik je Airpor gewoon uitzetten.

Pbook

Dat je een netwerk vindt wil niet zeggen dat je ook kan internetten. Horeca systemen gebruiken ook draadloze techniek. Bijv. het draadloos opnemen van bestellingen door de obers. Als je zeker wilt weten dat je niet wordt gehaked zou ik je Airpor gewoon uitzetten.

Pbook

firewall aan en je bent 99,9 procent veilig

Als je verder niet paranoide bent dan moet je configuratie eruit zien zoals op onderstaande foto.

[img:a16e76bf1b]http://hosted.yourimg.com/05/150/11/Delen.jpg[/img:a16e76bf1b]

Dan ben je tot zeker hoogte lekker veilig maar aangezien je op een ander zijn netwerk zit is het natuurlijk nooit verstandig om dan maar lekker je persoonlijke gegevens ff in te gaan kijken want er kan altijd iemand dat later evt. ‘opvragen’.
Nou kost dat wel enige moeite en kennis om het te bewerkstelligen maar het is wel een gegeven feit dat dat evt later te herleiden is.
Dus ga je gewoon lekker alleen maar wat surfen e.d. dan is er niks aan de hand.
Maar zo maar 1,2,3 bang zijn dat iemand gelijk op je PB kan sniffen is natuurlijk al uit den boze omdat de Unix-shell zowie al vrij veilig is.

[quote:15793677a1="mac-you"]Als je verder niet paranoide bent dan moet je configuratie eruit zien zoals op onderstaande foto.

[img:15793677a1]http://hosted.yourimg.com/05/150/11/Delen.jpg[/img:15793677a1]

Dan ben je tot zeker hoogte lekker veilig maar aangezien je op een ander zijn netwerk zit is het natuurlijk nooit verstandig om dan maar lekker je persoonlijke gegevens ff in te gaan kijken want er kan altijd iemand dat later evt. ‘opvragen’.
Nou kost dat wel enige moeite en kennis om het te bewerkstelligen maar het is wel een gegeven feit dat dat evt later te herleiden is.
Dus ga je gewoon lekker alleen maar wat surfen e.d. dan is er niks aan de hand.
Maar zo maar 1,2,3 bang zijn dat iemand gelijk op je PB kan sniffen is natuurlijk al uit den boze omdat de Unix-shell zowie al vrij veilig is.[/quote:15793677a1]

mm mijn config ziet er zo uit dus dat zit goed, mijn firewall staat uit, kan ff kijke of ik die aankrijg.

ik doen niet veel persoonlijks op mijn powerbookje gewoon wat surfen en mailen.
Ze lijken me niet zo snugger hiero, ik kon gewoon op hun pc komen (van de balie ofzo) ik zag allemaal backups staan vanaf 2003 ofzo en ook prijslijsten en andere dingen. ik werd toen een beetje huiverig dus ben maar gauw weer gaan surfen. ik vind het wel stom dat ze dat zo bloot hebben gesteld, ik heb natuurlijk geen kwade bedoelingen, maarja iemand die dat wel heeft kan zo alles inzien en misschien wel verwijderen als dat aanstaat( ik ga het maar niet proberen:P)

misschien dat ik er wel wat van zeg als ik wegga, maarja dan weten ze ook gelijk dat ik op hun netwerk heb gezeten, zit er nog een beetje over te denken. misschien kan ik gewoon maar beter mijn mond houden.

edit: heb ook firewall aangezet, en bij advanced de onderste en de bovenste optie aangevinkt. geeft toch weer een beetje een safe gevoel, zit alles lekker potdicht 8)