Online Tiger Seminar (door Apple)

rtsp://neotest.qtv.apple.com/secure/apr/tiger/tiger_600.mov rtsp://neotest.qtv.apple.com/secure/apr/tiger/tiger_300.mov rtsp://neotest.qtv.apple.com/secure/apr/tiger/tiger_100.mov

(kies een hoog getal met een snelle verbinding of een laag getal voor een trage verbinding)

Werkt alleen met QuickTime 7

Wellicht hebbu d’r wat aan…

Bij mij opent hij met realplayer.

Open dan de QuickTime 7 Player, toets Apple-U, plak een van bovenstaande links en toets ok.

bij mij ook

gelijk dat realplayer gedelete dus :slight_smile:

Bedankt voor de links.

Trouwens, wow wat ziet de kwaliteit er in de nieuwe QuickTime goed uit, en wat draait het lekker soepeltjes!

Toevoeging: Ik heb het nu helemaal uitgekeken, en het is echt zeer de moeite waard! Ook al wist ik het meeste al, je krijgt een beter beeld van de manier waarop Apple het bedacht heeft. Zo is het Spotlight venster echt bedoelt als een simpele vervanger van Finder, en is de Finder zelf, inclusief de nieuwe Spotlight zoekfunctie meer bedoeld voor de Power User. Ook het automator voorbeeld, waarbij gedemonstreerd werd hoe je een Print plug-in maakt, vond ik geweldig. En de Cmd-Ctrl-D short-cut voor de dictionary!

Ik ben opeens weer twee keer zo enthousiast over Tiger!

jammer dat zijn mond niet synchroon beweegt met het geluid het lijkt daardoor wel of ie een zenuwtrek heeft, een zenuwachtige "twitch" rond zijn mond. ziet er niet uit, maar zal het eens bekijken, ben onderhand wel benieuwd wat Tiger meer te bieden heeft behalve een hele hoop toeters en bellen.

en er is ook iets raars met zijn ogen…

Bij mij loopt alles wel synchroom!? Tiger ziet er super uit .. net zoals de setup waar hij achter zat! :wink:

Diotav

Ik wild Tiger eerst al wel hebben, zag dat hij toch sneller werkte, maar na deze seminar heb ik echt veel meer overtuiging over Tiger zelf...

RaWR :stuck_out_tongue:

Indien het geluid niet synchroon loopt moet je een url kiezen met een lager getal. Heeft met de snelheid van je Mac + internetverbinding te maken.

Het seminar is 36 minuten lang, lekker Amerikaans en geeft inderdaad wat handige tips en suggesties.

Dat woordenboek is erg handig… en die toetsencombinatie ook. Zou toch prachtig zijn als de Van Dale in een dergelijke toegankelijke vorm beschikbaar was binnen Tiger…

Mijn primaire Mac leeft nog met Panther… maar zodra die Tiger dat beest heeft opgegeten denk ik inderdaad dat Mac OS X 10.4 mijn manier van (computer)werken zal aanpassen. De nieuwe functies in Mail 2 zijn megahandig, evenals die smart folders in de Finder (en dan heb ik het nog niet eens over de burn folders).

[quote:a96b09808b="ee"]Indien het geluid niet synchroon loopt moet je een url kiezen met een lager getal. Heeft met de snelheid van je Mac + internetverbinding te maken.[/quote:a96b09808b] Ik had het venster flink vergroot (1600 pixels breed) Als ik het kleiner maak dan loopt het wel synchroon idd.

[quote:a96b09808b=“ee”]De nieuwe functies in Mail 2 zijn megahandig, evenals die smart folders in de Finder (en dan heb ik het nog niet eens over de burn folders).[/quote:a96b09808b]
ja, de nieuwe functies in mail zijn zeker handig.
Maar om daarom een nieuw OS te nemen ?

en smart folders, die waren er ook al in Panther.
Alleen je hoorde er nooit iemand over, of niemand gebruikte het
En nu zit het in Tijger en is het opeens “hot” ?

Welnu... de 'smart folders' in Panther waren absoluut niet zo gebruiksvriendelijk dan in Tiger... en Mail 2 is voor mij al een reden genoeg om Panther de deur uit te trappen.

Als het seminar bij aangeklikt word, opent hij met Real one player, die zichzelf probeert up te daten. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat hij opent in Quicktime??

[quote:52e6337c1f="iPeter"]Als het seminar bij aangeklikt word, opent hij met Real one player, die zichzelf probeert up te daten. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat hij opent in Quicktime??[/quote:52e6337c1f] een .mov bestand aanklikken doe dan openen met, en kies een andere zoek quicktime en vink dan aan dat je hem daar altijd mee wil openen...

iPeter, stond al in een van de reacties

“Open dan de QuickTime 7 Player, toets Apple-U, plak een van bovenstaande links en toets ok” -> ee

edit : sorry, dit was al geantwoord.

update : dat filmpje is idd fantastisch, ik hoopte al dat dit seminarie ook beschikbaar zou zijn voor iedereen. De pre-orders in de US kregen toegang tot dit seminar, maar nu blijkbaar wij ook!

Mooi, goed en mooi uitgelegd

hee vet filmpje.. heel leerzaam ook!

Olé dat fimpje crasht bijna heel m'n Windows XP PeeCee :P

:D echt super cool! :D

Kan haast niet wachten, waarschijnlijk zal hij morgen gebracht worden, maar dan kan ik helaas niet thuis zijn… :x waarom moet ik uitgerekend morgen werken… :cry:

Misschien al bekend, maar voor een gratis fullscreen Quicktime, kan je het volgende uitvoeren in de Terminal (tijdens het afspelen):

[code:1:6dfaf7e7fc]
osascript -e ‘tell application “Quicktime Player” to present movie 1’
[/code:1:6dfaf7e7fc]
voila :slight_smile:

[quote:ed01e602ab="savvy"]Misschien al bekend, maar voor een gratis fullscreen Quicktime, kan je het volgende uitvoeren in de Terminal (tijdens het afspelen):

[code:1:ed01e602ab]
osascript -e ‘tell application “Quicktime Player” to present movie 1’
[/code:1:ed01e602ab]
voila :)[/quote:ed01e602ab]

Mooi dan moet ik het programma niet cracken en illegaal gebruiken :evil: :stuck_out_tongue:

op windhoos Heb je geen beeld :(