Onmogelijk om printer te vinden op (Windows) netwerk

Ik ben inmiddels al 3 weken aan het werk op een kantoor waar iedereen een Windows computer heeft. Alles was helemaal prima, totdat de netwerkbeheerder e.e.a. veranderde en ik een ander IP adres moest gebruiken. De printer (Brother DCP-8020 BR) gebruikte ik al een week.

De netwerkbeheerder zegt nu dat het ligt aan het feit dat ik een Apple computer hebt, aangezien alle anderen nu opeens geen enkel probleem lijken te hebben (afgelopen 3 weken was dat wel zo).

Wat er gebeurt is dat ik op de server een printer zoek en hem probeer toe te voegen maar plots de tekst “Unable to connect to server with the provided password and user name” (error 256). Ik voer de juiste username en password in en dan krijg ik de tekst “Unable to connect to server with the provided password and user name” (error 256). De netwerkbeheerder weet zich ook geen raad en lijkt het erbij te willen laten, maar dat is natuurlijk onmogelijk.

HELP!

Ik denk dat jouw netwerkbeheerder een beetje lullig doet. Als hij weet hoe de netwerkinstelling staat op een PC dan kun je 'm soorgelijk zetten op de MAC. Gewoon op DCHP zetten. Geen vast IP gebruiken. Gewoon DCHP dan krijgt je MAC een IP nummer toebedeeld van je router/modem. Je netwerkbeheerder is een kluns.

Printer toevoegen zou de printer dan, lijkt me, in beeld moeten brengen.

Een andere manier is om even tijdelijk geen paswoord te gebruiken. en gebruik een zeer eenvoudige naam met alleen kleine letters. Als het nu wel werkt dan ben je in elk geval zeker van het feit dat de verbinding te maken is. Maar ik vind het wel heel lullig van jou netwerkbeheerder. Het is ZIJN taak om het netwerk te beheren dus laat hij maar op zoek naar een oplossing gaan. Er staat tenslotte nergens dat netwerkbeheerders alleen windows hoeven te kennen.

Uch!!