Ik gebruik sinds kort iCal als agenda voor zowel mijn privé- als zakelijke afspraken. De privé-agenda staat als eerste in iCal en heet Thuis (conform de standaardinstellingen waarmee iCal opent). De zakelijke agenda is een Google Apps agenda, die ik automatisch laat synchroniseren. Deze staat als tweede in de lijst met agenda's.
Ik heb een probleem met het ontvangen van uitnodigingen en de plaatsing er van in de agenda. Als ik een uitnodiging ontvang voor een afspraak, komt deze binnen als e-mail in Mail.app. Ik dubbelklik op de .ics bijlage in deze e-mail, waarna iCal opent. Vervolgens klik in iCal op Accepteer (bij de Meldingen). Maar dan staat de afspraak altijd in mijn Thuis-agenda.
Het lukt mij vervolgens niet om de afspraak in mijn werkagenda te krijgen. Als ik de afspraak open, kan ik bij "agenda" niet mijn werkagenda kiezen; deze wordt niet getoond in het pop-up menu. Ook via het contextmenu (rechtermuisklik, 2-vingersklik, ctrl-muisklik) kan ik de werkagenda niet kiezen. Slepen van de afspraak naar de werkagenda levert een dialoogvenster met een waarschuwing op: "U kunt geen wijzigingen in deze uitnodiging aanbrengen. Deze activiteit kan alleen worden gewijzigd door de organisator. Neem contact op met de organisator als u wijzigingen wilt aanbrengen."
Ik kan een uitnodiging dus niet tussen agenda's verplaatsen, en het lukt me ook niet om de uitnodiging bij het accepteren in mijn werkagenda te zetten.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?