Het is mij onlangs opgevallen dat Mail geen ontvangstbevestigingen stuurt als daar om gevraagd wordt en ook niet de vraag stelt of je een ontvangstbevestigeng wilt sturen. :?
Klopt dit en is er wat aan te doen?
Hans
Het is mij onlangs opgevallen dat Mail geen ontvangstbevestigingen stuurt als daar om gevraagd wordt en ook niet de vraag stelt of je een ontvangstbevestigeng wilt sturen. :?
Klopt dit en is er wat aan te doen?
Hans
Niks. Niet alle mailprogramma's kunnen dit en het terugzenden van de bevestiging wordt ook maar beperkt ondersteund.
Als je even de zoekfunctie gebruikt zal je merken dat er al heel wat is over gepraat in deze fora, en dat met welke plugin je het kan doen er zeker tussen staat.
Onder 10.2 werkt ik met de MailPriority plugin voor Apple Mail. Ik kreeg keurig een berichtje als de berichten waren gelezen.
Echter, onder 10.3 werkt deze plugin niet meer. Ik neem aan dat de makers bezig zijn met een compatible versie voor Panther.
MailPriority is er inmiddels voor 10.3. Maar werkt dit dan bij alle ontvangende app's?? http://home.tiscalinet.ch/david.frank/projects/mailpriority/download.html
[quote:afa09adeed="digitalguru"]Als je even de zoekfunctie gebruikt zal je merken dat er al heel wat is over gepraat in deze fora, en dat met welke plugin je het kan doen er zeker tussen staat.[/quote:afa09adeed]
Heb ik gebruikt, maar niks nuttigs gevonden.
Hans
[quote:2538be3ddb="Deskman"]MailPriority is er inmiddels voor 10.3. Maar werkt dit dan bij alle ontvangende app's?? http://home.tiscalinet.ch/david.frank/projects/mailpriority/download.html[/quote:2538be3ddb] Dit stuurt mij een bevestiging terug als ik er om vraag, maar ik bedoel dus andersom.
Hans
Leg eens uit?? Dat je ziet als een ander je mailtje gelezen heeft?
Als iemand anders mij een mail stuurt en hij of zij vraagt om een bevestiging, dan zou ik graag een popup of zo in beeld zien die mij vraagt of die bevestiging ook gestuurd moet worden. Zoals bij outlook express en Mozilla dus.
Hans
Maar wat is dan het nut van automatisch vrijwillig melden dat je mail aangekomen zou zijn? Zodra de ontvanger of jijzelf nee zegt is het hele systeem onderuit gehaald.
Bij belangrijke mailtjes vraag ik gewoon om te bevestigen dat ze de mail gehad hebben.
Nou inderdaad Deskman. What the hell moet je er mee? Als iemand een voorbeeldweergave aan heeft staan waardoor het mailtje als gelezen wordt gezien, krijgt de afzender een mail dat je het gelezen hebt.
Wat is dat voor een gelul? Het feit dat het mailtje in beeld staat betekent helemaal niet dat ik het gelezen heb. Laat staan dat ik zin heb om te antwoorden!
Je kunt natuurlijk zelf in je email om een bevestiging vragen, maar de optie bestaat nu eenmaal en er zijn veel mensen die het gebruiken. en als je hem niet wil gebruiken kun je hem uitzetten (zowel de verstuurder als de ontvanger).
Het zou dus hanig zijn als die optie in Mail ook zou bestaan.
Hans