Ontwerpfout in Apple MacBook Air?

Het lijkt erop dat Apple wederom geplaagd wordt door tekortkomingen in de eerste serie van een nieuw product. Na al eerdere problemen met iPods en voorgaande MacBook modellen, blijken er nu ook problemen te zijn met de recentelijk geïntroduceerd Macbook Air

http://www.smh.com.au/news/technology/apple-fans-burned-by-hot-airs/2008/03/13/1205126082565.html

TROEP

:lol: die iSanderr0 zeker die laatste aanbieding van de Aldi

MacBook Air-update richt zich op [url=http://www.techzine.nl/nieuws/15517/MacBook-Air-update-richt-zich-op-fan-problemen.html] fan-problemen[/url]

[quote:c56020cccb="iSanderr0"]TROEP[/quote:c56020cccb]

Waardevolle bijdrage! Spreek je uit ervaring of roep je maar wat?

Het is inderdaad niet goed maar een fix en eventueel een hardware upgrade zal dit snel verhelpen hoop ik. Apple moet wel wat beter opletten met hun eerste generatie producten; dit gaat ten koste van een goede naam.

[quote:1deee4bc31="1984"]MacBook Air-update richt zich op [url=http://www.techzine.nl/nieuws/15517/MacBook-Air-update-richt-zich-op-fan-problemen.html] fan-problemen[/url][/quote:1deee4bc31]

En het is die update die voor de meeste niet lijkt te werken, en bij sommigen zelfs niet wilt installeren. Lees het artikel maar eens door. :innocent:

Wel beetje jammer vind ik, Apple is zo bekend vanwege kwaliteit & service… en desondanks hebben ze zoveel problemen bij hun first-gen. producten. :s Komaan Apple! :apple:

Wat ik me nu eigenlijk wel begin af te vragen: het probleem is dus (denk ik…?) dat de fan niet hard genoeg draait waardoor er teveel hitte ontstaat?
Welnu, zo’n probleem is toch wel héél erg snel van de baan? Download & installeer eventjes SMCFanControl, laat deze automatisch opstarten en stel je fan-snelheid zelf in…

[quote:db62634d61="iSanderr0"]TROEP[/quote:db62634d61]

Hier komt mijn opmerking in jouw niveau:
[b:db62634d61]HOU JE GRAFBEK ASL JE NIETS TE MELDEN HEBT!! ACHTERLIJKE GEK!![/b:db62634d61]

Zie je nu hoe [i:db62634d61]dom[/i:db62634d61] dit overkomt of zie je dat niet? Mocht je het zien, reageer dan voortaan anders. Prettige avond nog trouwens.

[quote:b2a00e3ca0][b:b2a00e3ca0]Apple’s MacBook (hot) Air problem[/b:b2a00e3ca0]

What is it about Apple computers that makes them run so hot?

Complaints about overheating notebooks — Apple doesn’t call them laptops anymore for reasons that become obvious once you use them for a few minutes — surfaced soon after the release of both the MacBook Pro in early 2006 and the MacBook later that spring.

Now the problem is the new MacBook Air. Despite assurances from Apple (AAPL) reps at MacWorld that it ran cooler than its bulkier predecessors, Apple’s discussion boards are filled with messages about fans running a full throttle, machines overheating and occasional lock-ups. As of Thursday afternoon, the topic “MacBook Air Overheating” had been viewed 3,135 times and a second topic, “MacBook Air intermittent freezing problem,” had drawn 2,541 views.

“I spoke to Apple and the first thing I was advised to do was to remove all cables and the battery!” one user reported. Whoever was manning that help line apparently was not aware that the battery on the MacBook Air can’t be removed.

On Monday, Apple issued a software update — MacBook Air SMC Update 1.0 — that “fine tunes the speed and operation of the internal fan,” but reports of its effectiveness are mixed. One user said his machine had been relatively quiet since the upgrade. Another said it “didn’t work at all.” Others reported that when they tried to install it they were told that their MacBook Air was already up to date.

The broader problem, one suspects, is that Apple has once again put design considerations ahead of performance and pushed the new machine’s heat tolerance just a bit too far.[/quote:b2a00e3ca0]
Natuurlijk heeft het kreng kinderziektes… dat is altijd zo bij de Rev. A van een product van Apple.

[quote:2e183c8165="iSanderr0"]TROEP[/quote:2e183c8165]

Ligt het aan mij, of zijn er steeds meer kleine eikeltjes die op deze manier hun aantal posts proberen op te hogen?

Hhmm soms verlang ik wel terug naar de tijd dat :apple: nog een marktaandeel had van een paar procent…

Shit Zakske! :cry: Je onderschrift, "klik hier" ... :? Brrr, schoot me echt een buld! Bijna Ice-Tea over mijn MacBook gesmorst, dank je wel! :cry: :P (brr ben er toch echt van verschoten :s )

Nujah, ik denk dat we genoeg op het bericht van Sander gereageerd hebben, iedereen is het er wel over eens dat het een totaal onnodige post is. :stuck_out_tongue:

@LighScan: niet drinken tijdens het klikken... dat is verboden. :P

[quote:5ab2043c5f="Steff"][quote:5ab2043c5f="iSanderr0"]TROEP[/quote:5ab2043c5f]

[b:5ab2043c5f]HOU JE GRAFBEK ASL JE NIETS TE MELDEN HEBT!! ACHTERLIJKE GEK!![/b:5ab2043c5f]

Zie je nu hoe [i:5ab2043c5f]dom[/i:5ab2043c5f] dit overkomt of zie je dat niet? Mocht je het zien, reageer dan voortaan anders. Prettige avond nog trouwens.[/quote:5ab2043c5f]Weet je wat pas [i:5ab2043c5f]dom[/i:5ab2043c5f] overkomt? Als je “ASL” schrijft als je “ALS” bedoelt!

Deze thread is nu officieel ontspoord.

[quote:3b25f02f02="WimPi"][quote:3b25f02f02="Steff"][quote:3b25f02f02="iSanderr0"]TROEP[/quote:3b25f02f02]

[b:3b25f02f02]HOU JE GRAFBEK ASL JE NIETS TE MELDEN HEBT!! ACHTERLIJKE GEK!![/b:3b25f02f02]

Zie je nu hoe [i:3b25f02f02]dom[/i:3b25f02f02] dit overkomt of zie je dat niet? Mocht je het zien, reageer dan voortaan anders. Prettige avond nog trouwens.[/quote:3b25f02f02]Weet je wat pas [i:3b25f02f02]dom[/i:3b25f02f02] overkomt? Als je “ASL” schrijft als je “ALS” bedoelt![/quote:3b25f02f02]

[quote:3b25f02f02]Hier komt mijn opmerking in jouw niveau:

[/quote:3b25f02f02]

:slight_smile:

:sotp:

Dit is een zeer vervelend probleem, maar dat is met alles zo.
De eerste Audi A6’en werden teruggebracht voor een probleempje, tijdje later heeft geen enkele A6 daar problemen van.
MacBook 2006 had het probleem dat de Top case vergeelde en brak. Dat is ook verbeterd.
Dus dat zie je ook gebeuren met de Air.

[quote:6f0488329e="mr.x turbo"]MacBook 2006 had het probleem dat de Top case vergeelde en brak. Dat is ook verbeterd. Dus dat zie je ook gebeuren met de Air.[/quote:6f0488329e] Dat doet niets af aan het feit dat je [u:6f0488329e]nooit[/u:6f0488329e] de eerste generatie van een product van Apple moet kopen... wegens teveel gezeik. Al vind ik dat de problemen met de iPhone tot nu toe erg meevallen... :roll:

[quote:852b7f6ce8="Dorkiban"][quote:852b7f6ce8="iSanderr0"]TROEP[/quote:852b7f6ce8]

Ligt het aan mij, of zijn er steeds meer kleine eikeltjes die op deze manier hun aantal posts proberen op te hogen?

Hhmm soms verlang ik wel terug naar de tijd dat :apple: nog een marktaandeel had van een paar procent…[/quote:852b7f6ce8]

Dan was je nog niet van mij af geweest, toen had ik een Color Classic :smiley:

ShufflePuck 4life!

[quote:5ba72add6e="Stadsman"]Deze thread is nu officieel ontspoord.[/quote:5ba72add6e] op zo'n reactie wachtte ik :innocent:

TROEP was wel kort maar ik bedoel ermee dat het best slecht is dat ze die dingen niet genoeg testen en verbeteren voordat ze verkocht worden. Ik had ook problemen met mijn macbook, gele kast en gebroken topcase :roll: was ook niet fijn
Dus maar testen!

[quote:9292b34fee="iSanderr0"][quote:9292b34fee="Stadsman"]Deze thread is nu officieel ontspoord.[/quote:9292b34fee] op zo'n reactie wachtte ik :innocent:

TROEP was wel kort maar ik bedoel ermee dat het best slecht is dat ze die dingen niet genoeg testen en verbeteren voordat ze verkocht worden. Ik had ook problemen met mijn macbook, gele kast en gebroken topcase :roll: was ook niet fijn
Dus maar testen![/quote:9292b34fee]

Oh maar dat is al heel wat anders Sanderr. Als je was begonnen met deze iets meer genuanceerde uitspraak dan was er mijns inziens heel anders gereageerd op deze topic. Dan had niet iedereen gelijk agressief in de pen hoeven duiken maar een ‘on-topic’ antwoord kunnen geven op de materie. Zucht… :smiley:

Dus die mensen die "gelijk agressief" in de pen doken... werden daartoe gedwongen? :? Of lieten ze zich gewoon nogal makkelijk provoceren?

Oke, wie van de aanwezigen is eigenlijk in bezit van een Macbook Air?

Momenteel daait het dingetje bij mij alweer enige tijd als een zonnetje.
Geen probleem met oververhitting terwijl ik toch redelijk intensief met Apperture aan de slag ben.
Kortom, een tevreden klant.

Douwe-Jan