Onverklaarbare Airportactiviteit

Sinds vanavond staat mijn Airport Basestation onverklaarbaar te knipperen alsof er netwerkverkeer is, zelfs als ik geen applicaties open heb staan. Met het programmaatje StreamWatcher heb ik al geprobeerd inzichtelijk te krijgen waar die activiteit vandaan komt, maar zie geen rare dingen.

Het Basestation is met een password beveiligd, dus wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn?

hij stuurt om de x aantal tijd zijn eigen signaal uit om gevonden te worden.

Heb je sinds vanavond tiger geupdate? De nieuwe iTunes stuurt ook gegevens naar apple als je die ministore aan hebt staan.

[quote:15c43b0670="Daan."]Heb je sinds vanavond tiger geupdate? De nieuwe iTunes stuurt ook gegevens naar apple als je die ministore aan hebt staan.[/quote:15c43b0670]

Dat zal denk ik niet het grote verschil uitmaken… Het is gewoon zijn eigen signaal dat hij uitzend.
Ook al staat er niks open en probeert er niemand of iets over het netwerk te conncteren naar iets of op het internet te gaan, je airport blijft verbonden met je computer…

Dus zoals hierboven al een combinatie van eigen signaal uitzenden om gevonden te worden, en signaal uitzenden naar je mac om verbonden te blijven

[quote:d6a0e9b800="basiel"]hij stuurt om de x aantal tijd zijn eigen signaal uit om gevonden te worden.[/quote:d6a0e9b800]

Dat is dan iets nieuws (na de update naar 10.4.4), want zoals het Basestation nu staat te knipperen heb ik het nog nooit meegemaakt :o :?

[quote:d6a0e9b800]De nieuwe iTunes stuurt ook gegevens naar apple als je die ministore aan hebt staan.[/quote:d6a0e9b800]

Dat kan ik mij voorstellen als je iTunes aan hebt staan, maar dat heb ik niet en de mini store is uitgeschakeld.

Heb je hem al eens manueel herstart?

Heb je hem al eens manueel herstart?

Ik heb de stroom er al een keer vanaf gehaald, maar dat maakt geen verschil, de ledjes blijven na de herstart knipperen dat het een lieve lust is.

heb je niet toevallig een widget geinstalleerd dat internetverbinding nodig heb, zoals "het weer" (als voorbeeld)

[quote:4b83f2f3f4="Mac-ofiel"]Het Basestation is met een password beveiligd, dus wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn?[/quote:4b83f2f3f4]

Het beveiligen van je Basestation zorgt enkel dat niemand de instellingen kan veranderen.
Is je verbinding beveiligd?
Zoja, op welke manier…

Het Basestation staat op WPA-persoonlijk qua beveiliging en een Widget kan het niet zijn, want ik heb al maanden dezelfde open staan zonder dit vreemde geknipper.

Je zou de [url=http://www.apple.com/support/airport/]Airport Management Tools[/url] eens kunnen ophalen bij Apple. Misschien dat de logbestanden iets laten zien. Maar eerlijk gezegd knippert het ding ook bij mij voortdurend en aan de logbestanden zie ik niets bijzonders.

[quote:b5ade4d69d="Esquare"]Maar eerlijk gezegd knippert het ding ook bij mij voortdurend en aan de logbestanden zie ik niets bijzonders.[/quote:b5ade4d69d]

Ok, ben gerustgesteld, heeft misschien iets met de update te maken. Thnx voor alle reacties.