Onverwijderbare map

Goeie middag, Ik heb hier een ( voor mij) moeilijke. Ik heb eeb map met meestal eps bestanden die, aan het icon te zien , gesloten is. En inderdaad, als ik deze probeer te verwijderen, zegt het systeem me dat ik niet over vodoende privileges beschik. Via appeltje-i bereik ik niets? Dan maar ingelogd als root, zelfde scenario ??? Dan maar BatChmod geprobeerd, geen resultaat !!!???

Kan iemand mij vertellen hoe ik die vervloekte map eruit krijg?
Alvast bedankt

PS: Toast 6 Titanium is great !!

Al via opstarten in OS 9 geprobeerd ?

sudo rm -rf $mapnaam, wel ff in het goede path gaan staan

[quote:e1209a4b6c="artwprjct"]Goeie middag, Ik heb hier een ( voor mij) moeilijke. Ik heb eeb map met meestal eps bestanden die, aan het icon te zien , gesloten is. En inderdaad, als ik deze probeer te verwijderen, zegt het systeem me dat ik niet over vodoende privileges beschik. Via appeltje-i bereik ik niets? Dan maar ingelogd als root, zelfde scenario ??? Dan maar BatChmod geprobeerd, geen resultaat !!!???

Kan iemand mij vertellen hoe ik die vervloekte map eruit krijg?
Alvast bedankt

PS: Toast 6 Titanium is great !![/quote:e1209a4b6c]

Al eens via de terminal rm -r <mapnaam> geprobeerd??

[quote="artwprjct"] Via appeltje-i bereik ik niets?

Al geprobeerd om in appeltje-I van eigenaar en bevoegdheden te veranderen? In het geval dat je dat nog niet zou gedaan hebben: Appeltje-I > > eigenaar en bevoegdheden > op veiligheidsslot klikken > bovenaan je eigen aanklikken.

Bedankt voor de reacties tot nu.

Ik heb opgestart onder OS9, geloof het of niet, de map in kwestie is onzichtbaar geworden ???

Dan terug naar OSX en de Terminal, maar daar had ik problemen. De Map bevindt zich namelijk op mijn ext. firewire HD, en ik heb er geen idee van hoe ja het path moet formuleren… :oops:

Any help?

Hang die disk eraan en doe eens in de termnial [code:1:25b8396aed]df[/code:1:25b8396aed] paste de output eens hier dan, AUB :)

Edit: kijk eens in /Volumes

[quote:478aac09b2="artwprjct"]Bedankt voor de reacties tot nu.

Ik heb opgestart onder OS9, geloof het of niet, de map in kwestie is onzichtbaar geworden ???

Dan terug naar OSX en de Terminal, maar daar had ik problemen. De Map bevindt zich namelijk op mijn ext. firewire HD, en ik heb er geen idee van hoe ja het path moet formuleren… :oops:

Any help?[/quote:478aac09b2]

Heel eenvoudig (we hebben een Mac he :lol:) tiep: rm -r -sleep de betreffende map naar je terminalvenster- en daar staat je path…return en hopelijk verdwijnt ie dan

rm -r werkt niet omdat dat hetzelfde commando is wat je doet dmv aqua, je moet ook -f erbij gebruiken anders force je de delete niet en doettie nog niks.

[d51A492E2:~] johnywil% df Filesystem 512-blocks Used Avail Capacity Mounted on /dev/disk0s10 61617712 21067624 40038088 34% / devfs 190 190 0 100% /dev fdesc 2 2 0 100% /dev <volfs> 1024 1024 0 100% /.vol /dev/disk0s9 18415584 513456 17902128 2% /Volumes/Macintosh HD /dev/disk1s2 398264320 75503288 322761024 18% /Volumes/Firewire200 automount -fstab [357] 0 0 0 100% /Network/Servers automount -static [357] 0 0 0 100% /automount [d51A492E2:~] johnywil% /Volumes /Volumes: Permission denied.

[code:1:f408b8ee13]cd /Volumes/Firewire200 rm -rf $mapnaam[/code:1:f408b8ee13]

Dat moet het zijn

[d51A492E2:~] johnywil% sudo rm -rf $/Volumes/Firewire200/Image Club Illegal variable name.

[quote:ba58410b81="Thijs"]rm -r werkt niet omdat dat hetzelfde commando is wat je doet dmv aqua, je moet ook -f erbij gebruiken anders force je de delete niet en doettie nog niks.[/quote:ba58410b81]

Werkt bij mij altijd als ik een map weg wil gooien, zonder de f

[quote:c479f1f9f9="artwprjct"][d51A492E2:~] johnywil% sudo rm -rf $/Volumes/Firewire200/Image Club Illegal variable name.[/quote:c479f1f9f9]

Maak het je nou niet te moeilijk joh…open die firewire waar de map staat, open terminal, tiep rm -r en sleep de map naar je terminalvenster, daar staat dan precies het juiste path en duw op je returntoets…eventueel hetzelfde doen maar dan met rm -rf zoals een andere gebruiker hierboven zegt…

[quote:1dc6203b9d="artwprjct"][d51A492E2:~] johnywil% sudo rm -rf $/Volumes/Firewire200/Image Club Illegal variable name.[/quote:1dc6203b9d]

Het probleem hier was dat Thijs een klein foutje had gemaakt bij het aangeven van het rm -rf commando nl. het $ teken zoals jij het hebt overgenomen hoort daar helemaal niet te staan…haal het weg en hij doet het…denkelijk…als het goed is… :wink:

Ho maar boskabouter, ik maak het moeilijk???

Ik had anders de ondruk dat het eerder aan het klote OSX lag. Recentelijk
al eens OS9 opgestart op je machine? De snelheid gezien?? Nu dan …

Boskabouter,

Ik heb precies gedaan wat je zei en dit is het resultaat

johnywil% rm -r/Volumes/Firewire200/Image Club
rm: illegal option – /
usage: rm [-f | -i] [-dPRrvW] file …
unlink file

Het path is er gekomen nadat ik gesleept heb ???

spatie tussen -r en / , en ik heb geen fout gemaakt, als je coder was dan wist je dat $mapnaam voor een variabele zou staan en ik daar dus de complete mapnaam mee zou bedoelen. Maja dat kon jij niet weten.

It's ok Thijs, no problemas

Dus doe ik…

[d51A492E2:~] johnywil% rm -r /Volumes/Firewire200/Image Club
override rwxrwxrwx johnywil/staff uchg for /Volumes/Firewire200/Image Club? y
rm: /Volumes/Firewire200/Image Club/.DS_Store: Operation not permitted

F*** ???

Wat doe ik nu ?

Jongens, allemaal bedankt, in wezen bleek het eenvoudig :oops:

Heb er alles nog eens op nagelezen en dan …
[d51A492E2:~] johnywil% sudo rm -rf /Volumes/Firewire200/Image Club
Password:
[d51A492E2:~] johnywil%

En weg was ie

:lol:

PS. Waar staat die sudo voor en moet dat ?