OnyX , gebruikt iemand dit...

Is er iemand die OnyX gebruikt?

Ik heb het gedownload maar ben eerst benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn. Voordat ik mijn ibook geheel sloop.

:apple: Robsappeltjes :apple:

Prima spul en gratis! Ik heb niet alle functies gebruikt, maar als je Mac geen gekke dingen doet, dan heb je ook niet al die functies nodig. :lol:

Ik denk dat ik wel hast alles heb geprobeerd en kan ook geen bugs vinden, goede gratis software die haast alles kan wat Cocktail kan (wat jammer genoeg shareware is geworden ook al doen ze eig niks anders als bestaande projes een GUI geven maar ja dat is een andere discussie)

Is helemaal niks mis mee. Dit soort proggies is denk ik een kwestie van smaak. Ze doen vrijwel allemaal hetzelfde. Cocktail is fijn maar niet gratis meer dus ligt er bij mij uit. Er zijn genoeg alternatieven zoals inderdaad Onyx. Xsupport kun je ook prima gebruiken.

Ik heb macaroni een tijdje gebruikt (tot er betaald moest worden...) en gebruik nu Onyx. Werkt prima. Het doet ook niks geks. Het roept een paar terminalcommando's aan om de boel een beetje schoon en op orde te houden.

[quote:eb7aa1a280="Robsappeltjes"]Is er iemand die OnyX gebruikt?

Ik heb het gedownload maar ben eerst benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn. Voordat ik mijn ibook geheel sloop.

:apple: Robsappeltjes :apple:[/quote:eb7aa1a280]

over welke versie gaat dit?..ik heb nu versie 1.4.5b3 en die is in hybride frans/nederlands…is er ook gewoon een engelse versie?..alvast bedankt

Wat zijn OnyX en Coctail... Dit voor de nederige onwetenden onder ons, zoals ik... ;-)

Als UNIX wizzard heb jij zo iets niet nodig. Stelt je crontabs in, herstelt permissies dat soort dingen:

OnyX is a maintenance and optimization tool for Mac OS X. It provides access to some hidden features of the Finder, Dock, Safari… shows the different logs and allows removal of certain files and folders that may grow cumbersome and more…

http://www.titanium.free.fr/nl/onyx/index.html