OnyX "The volume needs to be repaired"

Ik heb zonet OnyX gedownload en die zegt dat men hardeschijf hersteld moet worden. Nu vraag ik mezelf een paar dingen af 1) Wat voor fouten zitten er dan in men hardeschijf en wat doen die? (snel vastlopen enz.?) 2) Hoe herstel ik hem? Moet ik dan helemaal het systeem er opnieuw opzetten of kan ik hem gewoon herstellen zonder dat te doen. 3) Verlies ik al mijn gegevens op men hardeschijf? moet ik dus alles back-uppen? 4) Wat gebeurd er als ik hem niet herstel?

Gewoon Disk Utility draaien van je installatieDVD en op 'repair' rammen.

Onyx maakt meer kapot dan dat het verbeterd, blijf er vanaf :).

[quote:e35334ebed="Ducky_Inc"]Onyx maakt meer kapot dan dat het verbeterd, blijf er vanaf :).[/quote:e35334ebed]

hoezo? kan je dit uitleggen? snap niet wat ie stuk maakt (jah als je sommige instellingen gaat gebruiken misschien maar niet alle instellingen zijn toch slecht?)

@nietzman
thanks ga dat proberen binnekort dan is ff die DVD/CD opzoeken

Onyx doet dingen die je Mac vanzelf doet en doet dingen die je Mac bewust niet doet.

[quote:c5d601f82c="Bor"]Onyx doet dingen die je Mac vanzelf doet en doet dingen die je Mac bewust niet doet.[/quote:c5d601f82c] dat snap ik maar welke opties zijn dan schadelijk en welke niet? Ik heb geprobeerd alleen de niet schadelijke opties die ik wel zou willen hebben te selecteren (achtergrond van internetpagina's printen enzo)

Wat snapt men toch niet? Laat die Windows gedachtes varen! Je hebt geen programma als Onyx nodig.

[quote:da910a80ab="essiw"][quote:da910a80ab="Ducky_Inc"]Onyx maakt meer kapot dan dat het verbeterd, blijf er vanaf :).[/quote:da910a80ab]

hoezo? kan je dit uitleggen? snap niet wat ie stuk maakt (jah als je sommige instellingen gaat gebruiken misschien maar niet alle instellingen zijn toch slecht?)

@nietzman
thanks ga dat proberen binnekort dan is ff die DVD/CD opzoeken[/quote:da910a80ab]

Maar had je problemen met je HD en heb je toen Onyx gestart… of vertelt Onyx dat er simpelweg een ‘probleem’ is?

Ik zou gewoon een nieuwe Mac kopen en de jouwe aan mij geven.. :)

Blijft raar... Hebben mensen een machine die goed werkt, geloven ze het niet en gaan ze net zo lang tooltjes installeren tot er eentje mauwt dat er stiekem toch een probleem met de machine is, waarmee ze hun argwaan in één keer gerechtvaardigd zien. En ze denken nooit dat het misschien gewoon aan het tooltje ligt...

Misschien denk ik dat het "tooltje" misschien wel gelijk kan hebben en je kan altijd beter voorkomen dan straks in de penarie zitten, niet? En men computer is de laatste tijd wel erg traag ,als ik een zwaar programma open loopt ie de hele tijd vast, mja ik heb dan ook maar 1GB RAM. En ik instaleerde dit niet voor de schijf controle maar voor de extra opties...

Lezen is moeilijk hè?

[quote:84e21782c9="Bor"]Lezen is moeilijk hè?[/quote:84e21782c9] Sorry wat zeg je? Ik kan et niet lezen...

Dat dacht ik al.

Ja, het is heel logisch dat een gratis tooltje van een paar studenten beter weet hoe je Mac ervoor staat dat het eigen besturingssysteem wat er nota bene voor is geschreven. Dat je dat echt serieus overweegt te denken bewijst feitelijk mijn eerdere stelling al, mensen willen gewoon perse onderhoud aan hun machine plegen, of het nu nodig is op niet. Ik zou als ik jou was daarom alle adviezen van ons gewoon negeren, ( waarom überhaupt een topic openen als je de adviezen vervolgens toch gaat negeren ? ) en alle knoppen van Onyx indrukken. Hoe je daarna een clean install uitvoert om je systeem weer op orde te krijgen staat in dit topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=79272

Ik negeer niet jullie adviezen het is meer dat ik naar me toe geworpen krijg dat ik dom ben en allerlei sarcastische dingen (Bor) zoals ook in men vorige topic gebeurde ( http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145974 ) Maar dan vraag ik me toch af hoe Onyx er dan op komt dat de schijf niet meer goed is? Ik neem aan dat ze dat niet voor de lol erin hebben gestopt om mensen voor niks hun schijf te laten herstellen?

Het heeft niks met dom zijn te maken, eerder koppig. Dat onderhouds-tools onnodig zijn hebben we pas in een stuk of 200 topics verteld, en als je het dan TOCH gaat gebruiken... Ja, dat komt wat knullig over, helemaal als je het vervolgens nog gaat verdedigen ook.

En waarom kan zo’n tooltje het mis hebben ? Simpel. Soms is het tooltje ouder dan het systeem wat het controleert, en ziet het een nieuwe functie aan voor een fout, met een vals alarm als gevolg.

Vraagje: Heb je ook al een virusscanner geinstalleerd? Nee? Waarom niet? Ja, ga dan lekker je gang met Onyx.

Zoals ik al zei heb ik dit niet geïnstaleerd voor het onderhoud deel, maar voor de extra opties (achtergronden op webpagina's printen, springende iconen uitzetten enz.), dus al die dingen die naar men hoofd worden gegooid heb ik niet verdiend. Het was alleen dat hij automatisch men schijf ging controleren en dat hij zei dat de schijf niet meer goed was (dus niet omdat ik iets indrukte). Nu ik tenminste een goede reden heb gehoord waarom et programma et fout zou kunnen hebben, is het me een heel stuk duidelijker. dankjewel unSOUND ;)

Wat ga je nu doen essiw?

@de rest
Ik vind de sfeer op omt niet zo aardig. Óók buiten de lounge. De TS stelt een vraag waar hij/zij graag antwoord op wil.
Die andere opmerkingen waren niet nodig. Misschien een advies om het tooltje niet te gebruiken wel, maar om iemand meteen dom te noemen…
Respect voor unSOUND