onzichtbare knoppen in classic

Hallo,

I heb het volgende probleem. Ik heb mijn iMac een nog niet zo lang geleden geupdate naar Mac OS 10.2 (van 10.1.5) en nu zijn in sommige programma’s zoals Quark Xpress sommige knoppen weg in dialoog vensters. Bijvoorbeeld als ik in Quark of simpeltekst onder classic het “bewaar als” commando geef en dan op ja moet drukken dan is de ja knop weg, de nee en cancel knoppen staan er nog wel.

Als ik de computer opstart in Mac OS 9.2.2. heb ik het probleem niet. Ik heb de computer helemaal opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft terug komen.

Weet iemand een oplossing, want op internet kom ik er ook niets over tegen.

Groet
Joost Wilbrink

Meer ram wil wel helpen.. dat is vaak het probleem.

Nee meer ram kan het echt niet zijn, er zit 256 MB in en het is een iMac van april 2002 dus dat kan het echt niet zijn. En onder OS 10.1.5 functioneerde alles prima.

Groet Joost

:( Helaas,helaas ik heb het ook...volgens mij een QXP schermverversing probleem...'k sla de docjes ff anders op en anders copieren en naam aanpassen (straks InDesign geen QXP probleem meer)...suc6

Volgens mij ligt het niet aan Quark Xpress, want in Simpeltekst heb ik het ook op dezelfde plaats, en ergens in Illustrator kwam ik het onlangs ook ergens tegen (niet op dezelfde plaats). Ik denk eerder dat het ergens ligt in een soort gemeenschappelijk api of library die in classic conflicteert die die programma's gebruiken om bepaalde schermvensters op het scherm te "tekenen". Want programma's die niet die standaard vensters gebruiken zoals photoshop hebben er geen last van.

Groet Joost

ik heb het ook met andere programma's als ik onder classic werk, maar dan werkt "appeltje+J" gewoon maar bij quark niet. Je word gedwongen om telkens onder een andere naam op te slaan. ik hoop dat iemand hier iets op weet