Onzuivere afdrukken via Photoshop

Mijn afdrukken via Photoshop Elements zijn totaal niet scherp terwijl afdrukken via bijvoorbeeld iWork wel scherp zijn.

De tekst is 12 ptn en bijna onleesbaar.

Ik gebruik de Canon ip4200 (nieuwe printer).

Hoe kan het probleem oplossen?

heb je je printerdrivers (nieuwe) geïnstalleerd? [url=http://software.canon-europe.com/products/0010232.asp]download ze hier...[/url]

De letters zijn in Photoshop al heel erg wazig... je kan de pixels tellen

Op hoeveel dpi staat de foto ingesteld in Photoshop ?

In iWork zijn de tekst en de foto 2 afzonderlijke dingen. Dus de foto is misschien 72 dpi, en de tekst 300. Dus is de tekst scherp. In Photoshop zal de tekst ook automatisch 72 dpi worden als de foto dat is, en krijg je dus korrelige letters.

Je moet dus de resolutie van de foto omhoog gooien in Photoshop naar minimaal 200 dpi, of de tekst pas toevoegen in iWork

[quote:4829dbde79="unSOUND"]Op hoeveel dpi staat de foto ingesteld in Photoshop ?

In iWork zijn de tekst en de foto 2 afzonderlijke dingen. Dus de foto is misschien 72 dpi, en de tekst 300. Dus is de tekst scherp. In Photoshop zal de tekst ook automatisch 72 dpi worden als de foto dat is, en krijg je dus korrelige letters.

Je moet dus de resolutie van de foto omhoog gooien in Photoshop naar minimaal 200 dpi, of de tekst pas toevoegen in iWork[/quote:4829dbde79]

Waar kan ik dit instellen?
Als ik dit in de preferences doe heeft dit geen effect…

In Photoshop:

Image > Image size