Ooit problemen gehad met je iPod?

Wie heeft er al problemen gehad met zijn/haar iPod? Was de iPod nog in garantie? Bespreek het hier :)

Sinds september 2004 heb ik een iPod mini zilver, nog nooit problemen mee gehad en ziet er nog nieuw uit als ik hem uit zijn iSkin haal 8)

Ik heb een keer de bus gemist toen ik m'n iPod niet kon vinden. Zonder ga ik de deur niet uit. Moet ik naar dat geouwehoer van andere mensen luisteren. Ech nie....

Technisch gezien is er nog nooit iets mee geweest.

Nog geen enkel probleem gehad met mn 15Gig 3G en daar ben ik best blij mee, ik zou hem echt geen dag kunnen missen. Ergens verwacht je dat ook wel van zo'n product (heeft mij in de tijd 349€ gekost). Maar ik vind elke euro er wel aan besteed!

Ja, binnen een paar dagen na aankoop. De iPod deed werkelijk helemaal niets meer. Direct gebeld met de dealer en na enkele niet werkende instructies kon ik de iPod omruilen. Nieuwe iPod geen problemen meer mee gehad.

[quote:b312c28ef4="Visualfreak01"]Ja, binnen een paar dagen na aankoop. De iPod deed werkelijk helemaal niets meer. Direct gebeld met de dealer en na enkele niet werkende instructies kon ik de iPod omruilen. Nieuwe iPod geen problemen meer mee gehad.[/quote:b312c28ef4]

Zelfde probleem gehad met een iPod van de eerste generatie, maar dat was pas na 3 jaar, gelukkig extra garantie gekocht van de dixons (stukken goedkoper dan applecare) en gewoon een nieuwe van de 4de generatie gekregen, maar ook daar hetzelfde probleem mee, maar dan binnen 3 dagen, toen weer een nieuwe gekregen, die ging na 5 minuten dood… uiteraard weer een nieuwe en die houdt het redelijk vol, gelukkig maar!

Ik kocht vorig jaar een iPod photo en een extra iPod Power Adapter (in de Apple Store SoHo New York).

Eenmaal in terug in Nederland sloot ik de extra iPod Power Adapter aan op de iPod photo en mijn oude 3e generatie iPod. Resultaat: twee onbruikbare iPods. De adapter bleek niet helemaal in orde. Het was zondag in ik was bang voor een langdurig helpdesk-drama op maandag en daarna.

Apple bellen - een dag later twee doosjes per UPS ontvangen om de iPods in te retourneren en een nieuwe externe iPod Power Adapter (incl. een envelop om de oude te retourneren via UPS) - twee dagen later een geheel nieuwe 3e generatie iPod retour - vier dagen daarna een nieuwe iPod photo.

De oude 3g iPod zat niet eens meer in de garantie en toch kostenloos vervangen!

Ik ken ook mensen met rampzalige Apple Support-ervaringen… het hangt heel erg af met wie je contact hebt… en hoe rustig je zelf blijft.

echt technische problemen heb ik nog niet gehad met mijn 1G 10Gb ipod maar ik had hem aangeschaft om te gebruiken bij het hardlopen. op het moment dat ie voor de eerste keer de harde schijf weer aanspreekt (na 20 minuten) loopt ie helemaal vast. omdat ik hem dan moet resetten komt er van mijn hardlopen ook niets meer. advies van apple: koop maar een shuffle :?

[quote:dadfdb9656="ee"]Ik kocht vorig jaar een iPod photo en een extra iPod Power Adapter (in de Apple Store SoHo New York).

Eenmaal in terug in Nederland sloot ik de extra iPod Power Adapter aan op de iPod photo en mijn oude 3e generatie iPod. Resultaat: twee onbruikbare iPods. De adapter bleek niet helemaal in orde. Het was zondag in ik was bang voor een langdurig helpdesk-drama op maandag en daarna.

Apple bellen - een dag later twee doosjes per UPS ontvangen om de iPods in te retourneren en een nieuwe externe iPod Power Adapter (incl. een envelop om de oude te retourneren via UPS) - twee dagen later een geheel nieuwe 3e generatie iPod retour - vier dagen daarna een nieuwe iPod photo.

De oude 3g iPod zat niet eens meer in de garantie en toch kostenloos vervangen!

Ik ken ook mensen met rampzalige Apple Support-ervaringen… het hangt heel erg af met wie je contact hebt… en hoe rustig je zelf blijft.[/quote:dadfdb9656]

WOW! :o

Heb jij even geluk! Ik belde laatst ook twee keer naar de support service omdat mijn vervangende iPod 3G 20GB het begeven had. Nu, mijn eerste iPod (degene voor het vervangende model) was al uit garantie, en het vervangmodel (splinternieuw gekregen in september) dus volgens henook.
Op een vervangmodel is slechts 90 dagen garantie ondanks dat het in mijn geval een compleet nieuwe iPod betrof! :cry:
Nu heb ik de keus: repareren kost 249 euro…
Ik wou dan een ipod photo kopen maar m’n moeder ziet dat net echt zitten.
De 3G 20GB heeft me indertijd 450 euro gekost en ze is nu ook wel een beetje telleurgesteld in de service van Apple.

Ik krijg m'n iPod niet meer 1, 2, 3 aan als ik 'm niet elke dag gebruik. Het enige wat er gebeurt is als ik op de middelste, ronde, knop van m'n 4g iPod 20 Gb druk is een "appeltje". Ik moet zeker 30 seconden wachten tot ik een menu krijg. Alle instellingen zijn dan ook gereset.

Is dit normaal?

[quote:39aa67dc0e="huinkroese"]Ik krijg m'n iPod niet meer 1, 2, 3 aan als ik 'm niet elke dag gebruik. Het enige wat er gebeurt is als ik op de middelste, ronde, knop van m'n 4g iPod 20 Gb druk is een "appeltje". Ik moet zeker 30 seconden wachten tot ik een menu krijg. Alle instellingen zijn dan ook gereset.

Is dit normaal?[/quote:39aa67dc0e]

Volgens mij niet.

Mooi is dat...

[quote:b9ecf24127="huinkroese"]Ik krijg m'n iPod niet meer 1, 2, 3 aan als ik 'm niet elke dag gebruik. Het enige wat er gebeurt is als ik op de middelste, ronde, knop van m'n 4g iPod 20 Gb druk is een "appeltje". Ik moet zeker 30 seconden wachten tot ik een menu krijg. Alle instellingen zijn dan ook gereset.

Is dit normaal?[/quote:b9ecf24127]
Als je je iPod gedurende 36 uur niet gebruikt, wordt de ‘clicker’ weer naar default gezet, dus dat je iPod ‘klikt’ wanneer je het wheel aanraakt.

Als je hem 36 uur niet gebruikt, dan geraakt je iPod in ‘deep sleep’ mode. Het duurt dan eventjes tot dat het menu verschijnt als je de iPod aandoet. ‘Deep sleep’ mode is de power saving feature van de iPod en verbruikt minder energie dan bij ‘sleep’ (enkele minuten inactiviteit of gewoon uit doen). Dus het vergt de iPod meer tijd om hem uit ‘deep sleep’ te halen…

Ja, kan gebeuren die problemen, maar ze worden weer even snel geholpen. Het is duidelijk een product dat zich doorontwikkeld heeft. En gek genoeg 'je moet er ook goed mee omgaan'. :wink:

[quote:b96ae3f570="Mr. Brown"]Als je hem 36 uur niet gebruikt, dan geraakt je iPod in 'deep sleep' mode. Het duurt dan eventjes tot dat het menu verschijnt als je de iPod aandoet. 'Deep sleep' mode is de power saving feature van de iPod en verbruikt minder energie dan bij 'sleep' (enkele minuten inactiviteit of gewoon uit doen). Dus het vergt de iPod meer tijd om hem uit 'deep sleep' te halen...[/quote:b96ae3f570]

nog wat geleerd ook vandaag… en ik maar denken dat ik ook een nog immer niet zo’n heel fris modelletje had! Dat is dus weer een hele geruststelling… pfoe!

Ik heb er nu probemen mee, ik ben onlangs na de apple store gegaan en gezget dat mijn nieuwe ipod photo 30gb zijn batterij kapot is want hij gaat al spelend zonder er aan te komen max 3 uur mee.

De persoon aan de balie heeft mij goed geholpen en gezegt dat als het nu nog altijd het zelfde is dat ik terug naar de apple store moest gaan en ik onmiddelijk een nieuwe batterij zou krijgen!

Dat noem ik service 8)

Dat van die deep sleep wist ik ook niet, ook wat geleerd hier :lol:

Verder nooit problemen gehad, alleen een klein probleem toen ik met het ding in bad had gelegen :stuck_out_tongue: Was een beetje vochtig geworden en het click wheel werkte niet meer. Later was alles weer pico bello, verder geen problemen hier!

1. Iemand wou onder bedreiging mijn iPod hebben. Maar na kort overleg hebben we besloten dat ik mijn iPod mee naar huis nam, en dat hij een gebroken pols mee naar huis kreeg.

1. Collega heeft mijn iPod 2 meter laten vallen.
    iPod deed het nog wel, maar crashte soms, waarschijnlijk de harde schijf geraakt bij de val. Dixons zou hem opsturen, maar is hem kwijtgeraakt. Dixons deed erg moeilijk over de zaak, MacHouse Rotterdam heeft vervolgens Dixons boos opgebeld en geregeld dat ik een nieuwe iPod kreeg op kosten van Dixons.

Dit is mijn 2e iPod. Eerst een 3G gehad van 30GB, die is gejat. Nu dus een 4G van 40GB. Probleemloos apparaat (nok nok). Hij bevat nu ongeveer 15GB muziek. Verder gebruik ik hem als imagetank.

Met de 3G had ik één probleempje: sommige MP3’s klonken beroerd. Het ligt aan de MP3 decoder, en Apple heeft het met de 4G iPods opgelost, want het probleem is verdwenen.

HE

Ik heb vandaag mijn 3e iPod binnen gekregen (binnen garantie). Dus ben erg blij met de service van Apple. Ga hem nu weer vullen :)