Ook een vraagteken

Ik ben geloof ik niet de enige met een opstart probleem: mijn systeem kan de opstartschijf niet meer vinden!!! En jammer genoeg kom ik niet verder met de tips/truuks die op dit forum staan.

Ik heb het volgende gedaan:
-reset PRAM
-apple Hardware test (geen problemen)
-controleren / repareren bevoegdheden
-controleren schijf

Bovenstaande heeft niet geholpen. Met mijn laatste poging heb ik opnieuw het osx geinstalleerd met de optie archiveren. Maar dit werkte ook niet!!

:? :? Heeft iemand nog een suggestie?

Diskwarrior kun je nog een poging laten wagen, als je dat programma hebt. Of even mee naar een Apple Centre, kan zijn dat je hd kaduuk is.

Hmmm... diskwarrior heb ik niet. Kan ik natuurlijk aanschaffen....

Maar Diskwarrior kan ik waarschijnlijk alleen draaien als ik mijn Mac krijg opgestart??

[quote:2942d947e1="PieterK"]Maar Diskwarrior kan ik waarschijnlijk alleen draaien als ik mijn Mac krijg opgestart??[/quote:2942d947e1] Nee, je krijgt er een aparte opstart-cd bij. Dan ben je dus niet afhankelijk van de harde schijf.

Hoe kon je permissies herstellen zonder opgestart te zijn? Wat gaf de schijfcontrole aan? Kun je in Schijfhulpprogramma de S.M.A.R.T.-status zien?

Ik zou geen prijzig DW kopen als je schijf toch kaduk is, misschien…

ik had de permissies hersteld enzo met de opstartschijf... en een check op de schijf zelf... allemaal prima in orde...

ten einde raad de support gebeld… allerlei truukjes met opstarten met shift, t, c etc etc…
opnieuw geinstalleerd (met de archiveeroptie)
helemaal opnieuw geinstalleerd…

maar de hele tijd hetzelfde liedje… hij wilde maar niet opstarten. Toen heb ik het OS op een externe firewire gezet…en voila… ik kon zomaar ineens bij de schijf komen ??? !!!

Enfin… uiteindelijk gaf support aan dat de bootsector stuk zou zijn. Dus er moet een nieuwe schijf in …
Gelukkig heb ik nog garantie… !!

In ieder geval: allemaal bedankt voor het meedenken!! TOP